Citat:
Ursprungligen postat av
DazeHereToAmaze91
Bra svar, tack!
Jag håller fullständigt med dig. Det är väl det SD vill iofs om något mot all förmodan skulle ske så får ju dom och alla deras anhängare vatten på sin kvarn.
Hoppas innerligt att inget kommer att ske, men det känns dessvärre oundvikligt...
Våldsbejakande islamism är det som ökat mest i hotbilden på senaste tid - enligt SÄPOchefen von Essen. Tidigare har vi varit ett legitimt mål (mest riktat mot SDs islamfientliga propaganga) och på senaste tiden har detta ökat till att Sverige nu är ett prioriterat mål.
Jag tror att majoriteten av den hot-detaljen består i att folk många länder med islamisk majoritet ser svenska regeringen, svenska domstolar och svensk polis stå bakom koranbränningen. Det är en statsaktion, i internationella ögon.
Om vi nekar demonstrationstillstånd för sånt här skit, så är koranbrännare fortfarande fullt fria att ställa sig på öppen gata, yttra sina åsikter och bränna koraner, men som privatpersoner. Dom är inte längre åsikts-ambassadörer för svenska staten.
Om vi gör den förändringen, så tror jag att det kommer ses- och förstås för vad vi står för, i omvärldens- och i princip alla muslimers ögon. Det kan tolkas som en försonlig gest av vår stat, mot de som vi kränker genom att ha sanktionerat statligt. Det skulle kunna förändra läget ganska påtagligt för Sverige, i bästa fall även på kort tidsspann.
Då vi kan fokusera på dom nödvändiga problemen typ NATO-medlemskapet och Rysslands framtida agerande, och inte ägna våra resurser åt sånt som vi orsakar själva.
I have spoken