2023-08-17, 21:18
Medlem
Både Norge och Finland ligger kvar på låga nivåer. Endast Sverige och Danmark som har dessa bekymmer med muslimer som väljer att bli våldsamma mot samhället och därmed förvandlas till islamister, vilket också föranlett höjda hotnivåer.

Vad gör våra grannländer i öst och väst som inte vi gör?
Citera
2023-08-17, 21:19
Bannlyst
Dags att stänga landets mosker, det är därifrån hotet kommer
Citera
2023-08-17, 21:20
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Där kom den mest efterblivna liknelsen någonsin, du jämför alltså fotbollshuliganer och kaosblattar som vill mörda svenskar?
Fötbollshuliganer är entusiastiska supportrar som gillar att dra ett streck och puckla på varandra, säga vad man vill men det råder ändå lite osagda regler, som att man inte ger sig på någon som inte "kör" och att kvinnor och barn ska vara fredade.

Även terrorister har osagda regler, det förändrar inte så mycket. Terroristerna som utförde attacken mot Charlie Hebdo var väldigt noga med att inte ge sig på kvinnorna. Det var männen de var ute efter. En kvinna sköts ihjäl av misstag, medan resten fick fly med livet i behåll. Förklaringen var: "vi dödar inte kvinnor, men det ni gör är fel och vi hoppas ni går hem och lär er något av detta". Så även terrorister kan ha viss moral i kroppen, vilket inte förändrar det faktum att de är rötägg ändå.

Vad gäller terrorister så ser jag ingen skillnad på jargongen här på forumet. Många "kritiker" pratar om folkmord och hyllar massmördare som Christchurch-terroristen och hyllar terrordåd mot invandrare. Enda skillnaden är att de saknar ambitionen och modet att genomföra något dåd på riktigt, mycket likt islamister som inte heller agerar på riktigt. Men sympatier för de som utför dåden har dem. För att inte nämna de på forumet som hoppas att svenskar dör för att "folket ska enas" mot muslimerna.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-08-17 kl. 21:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Ja, det är givetvis bättre att vi håller terrorister om ryggen och viker oss. Att jag inte tänkte på det. Tack Truefighter för att du upplyser oss mindre intelligenta här på forumet.
Du har inte fattat något alls märker jag.
Att i yttrandefrihetens namn bete sig som en Pellejöns med kränkande beteende är snarare att bete sig som en terrorist själv mot det svenska folket och de som vi mest värnar om i samhället. Föräldrar är rädda för att låta sina barn åka med tunnelbanan men fortsätt du att tycka att det är jättebra att vi har det så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Låt säga att jag, ensam gubbe, går fram till ett gäng med 5 "blöta" svenska tonårskillar en sommarkväll då de kommer ut från krogen. Och alldeles framför dem skanderar, "era mammor är horor, era jävla pedofiler, fan vad ni luktar illa era svin".... Hur länge skulle jag överleva?
a) 10 sekunder?
b) 30 sekunder?
beror väl främst på om de hoppar på mitt huvud, eller bara sparkar mig i magen där jag ligger

Försöker du på fullt allvar att argumentera för att svenskar är lika våldsamma som invandrare?

För att fulla tonåringar eventuellt skulle börja slåss om de blev överösta med förolämpningar?

Du skriver "ensam gubbe". Framstår du som allt för svag så tror jag inte fulla svenska ungdomar hade slagit dig oavsett vad du sagt. Det hade invandrare däremot gjort.

Minns den stackars mannen i Kortedala som försökte värna sin hund t.ex. mycket svagare går inte att föreställa sig och de hoppade på hans huvud.

Och på tal om det - OM svenska ungdomar hade slagit ner en gubbe som gått på dem med förolämpningar så hade de garanterat INTE hoppat på hans huvud efteråt.

Ditt exempel är helt fel och när man funderar på saken så slås man mest av hur enorm skillnad det faktiskt är på svenska ungdomar jämfört med invandrarungdomar.
Citera
2023-08-17, 21:22
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Både Norge och Finland ligger kvar på låga nivåer. Endast Sverige och Danmark som har dessa bekymmer med muslimer som väljer att bli våldsamma mot samhället och därmed förvandlas till islamister, vilket också föranlett höjda hotnivåer.

De provocera inte
Citera
2023-08-17, 21:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Har du åkt på en hjärntumör? 2011 - 2013 propagerade du för SD. Du pratade om massinvandring (typiskt SD-term).

Du är en ulv i fårakläder. Ditt enda jobb på Flashback har varit att provocera, något du menar att du föraktar när det gäller koraner. Självgoda as.

Det var snarare 2011 - 2016 ca. Jag hade nog en "mental hjärntumör" under den tiden, det är sant. Stress, inte speciellt bra situation i livet just då. Mycket bättre nu, och det fina är att det gör att jag har en rätt god förståelse för hur en "FB-rasse" resonerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
En fråga till en före detta FB-rasse.
Är det vettiga att ha folk i ett land som är beredda att döda andra människor för att någon eldar en bok? Vill man ha sådana invandrare, är det ens rimligt att de få gå lösa, eller borde de sitta inspärrade redan?

Vi vill inte ha någon i ett land som är beredd att döda andra. Begår de ett sådant brott, eller kan bevisas ha den avsikten, så bör de sitta inspärrade precis som du beskriver.

Visste du att >90% av alla mord utförs av män fast män bara utgör 50% av befolkningen? Det är en enorm överrepresentation. Innebär detta att alla män är medskyldiga till detta?
Citera
2023-08-17, 21:24
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Jag, som på allt för nära håll råkat se när en av dessa "firmor" tågar genom en svensk stad, under extremt massiv polisövervakning (typ led av beväpnad polis på bägge sidor), och sjunger att de vill döda polisen.... skrattade till när jag läste "gillar att dra ett streck"

Låt säga att jag, ensam gubbe, går fram till ett gäng med 5 "blöta" svenska tonårskillar en sommarkväll då de kommer ut från krogen. Och alldeles framför dem skanderar, "era mammor är horor, era jävla pedofiler, fan vad ni luktar illa era svin".... Hur länge skulle jag överleva?
a) 10 sekunder?
b) 30 sekunder?
beror väl främst på om de hoppar på mitt huvud, eller bara sparkar mig i magen där jag ligger

Nu går du väldigt off-topic, men har förstått att det är viktigt för dig att försvara muslimska terrorister, så jag kommer att argumentera ditt korkade argument fast jag inte borde mata trollet.

Blöta svenska tonårskillar hade troligtvis inte mördat dig för att du sagt, "din mamma är en hora".

En muslim eller hudfärgshandikappade hade troligtvis gjort det dock, det har du rätt i.

Vi är dock väldigt olika, inte bara till hudfärg....

Citat:
Tack! Ja.

Känner inte igen mig att jag skulle vara "delaktig i en total utrotning" av något folk, eller att min "värdegrund är byggd på destruktion", men det var rätt festliga formuleringar

Mina barn är utbildade civilingenjörer med bra jobb de med, de tackar mig och frugan för uppfostran.

Detta är dock så förvirrat så det inte går att svara på. Menar du att alla som arbetar är "vänsterhjon"? Finns det inga SD'are som har ett jobb menar du?

Varsågod, så höginteligent men ack så korkad

Du förstod inte att den sista inlägget du kommenterade var ironi, trodde att en påstod en höginteligent människa som dig åtminstone borde förstå sig på ironi.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Även terrorister har osagda regler, det förändrar inte så mycket. Terroristerna som utförde attacken mot Charlie Hebdo var väldigt noga med att inte ge sig på kvinnorna. Det var männen de var ute efter. En kvinna sköts ihjäl av misstag, medan resten fick fly med livet i behåll. Förklaringen var: "vi dödar inte kvinnor, men det ni gör är fel och vi hoppas ni går hem och lär er något av detta". Så även terrorister kan ha viss moral i kroppen, vilket inte förändrar det faktum att de är rötägg ändå.

Vad gäller terrorister så ser jag ingen skillnad på jargongen här på forumet. Många "kritiker" pratar om folkmord och hyllar massmördare som Christchurch-terroristen och hyllar terrordåd mot invandrare. Enda skillnaden är att de saknar ambitionen och modet att genomföra något dåd på riktigt, mycket likt islamister som inte heller agerar på riktigt. Men sympatier för de som utför dåden har dem. För att inte nämna de på forumet som hoppas att svenskar dör för att "folket ska enas" mot muslimerna.

Om dom dödar vita kvinnor vilka skall dom då våldta?
Senast redigerad av Framtyr 2023-08-17 kl. 21:34.
Citera
2023-08-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Dags att stänga landets mosker, det är därifrån hotet kommer

Stockholms moskéer hade idag möte där de diskuterade hur man kan få igenom ev lagändring.. Bra jobbat Sverige. Mångkultur eller yttrandefrihet? Enkelt val!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter

För bara ett år sedan blev Oslos Pride tåg inställt efter att en islamist skjutit ihjäl två bögar och skadat flera andra. Så Norge är verkligen inte förskonade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Då var dagen kommen. Terrorhotsnivån kommer idag att höjas från nivå 3 till nivå 4 vilket innebär högt hot.

Kommer det ske några förändringar i ditt liv fr o m nu?

Diskutera!

https://www.dn.se/sverige/uppgifter-terrorhotnivan-hojs-till-4/
Intressant. Denna nivå fyra gällde även 18 november 2015 till 2 mars 2016. Och det underliga är att jag inte ens har något minne av detta! (Jag fick veta det genom att läsa på om saken nu.)
Min vardag ändrades inte alls då vad jag kan minnas, och det verkade inte heller uppmärksammas särkilt mycket i media. Man tycker ju att man borde ha något minne utav detta ifall det var en "stor grej" så att säga.
Även höjningen från nivå 2 till nivå 3 i oktober 2010 var för mig okänd tills i dag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorhotniv%C3%A5
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Försöker du på fullt allvar att argumentera för att svenskar är lika våldsamma som invandrare?

Denna formulering är underbar. Försöker du på fullt allvar dra grupper så våldsamt över en kam så du skriver "att svenskar är lika våldsamma som invandrare?"

Det är helt skrattretande. Det finns inte 1 typ svenskar. Och det finns inte 1 typ invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in