2023-08-17, 21:13
Medlem
SamuelTheGoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hör hög har den varit förut?
tror aldrig att den slagit över 3 förut för att sätta lite perspektiv så är 5 max på skalan.
Citera
2023-08-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Vår regering och våra myndigheter bör värna om vår säkerhet och vårt land. Förutsatt att det inte tummar på att vi viker oss för hot från extremister. Att rätta sig efter en kultur på andra sidan jorden genom att tumma på grundlagar är idiotiskt. Oavsett oroliga föräldrar eller inte.
Nej där har du fel. Men du är inte ensam om denna totala aningslöshet tyvärr.
Citera
2023-08-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Faktum är att det är närmast min (och de flesta andras) definition på svagbegåvad att:
- Provocera enbart för provokationens skull
- Sakna förmåga att ha balansera två tankar i huvudet samtidigt
- Sakna förmåga till konsekvenstänk, och förstå hur andra grupper reagerar

Om folk gör (B) i min beskrivning, så skulle vi bli av med Allemansrätten. Precis som vi faktiskt på allvar riskerar att bli av med delar av vår yttrandefrihet för att vissa drägg missbrukar den.

Du kan hitta på din egen definition av vad svagbegåvad är och låtsas som att det även är "de flesta andras" (?) hur mycket du än vill men faktum kvarstår att provokationen i fråga är att en bok bränns och följden av detta blir hot om terrordåd, och du inser fortfarande inte var problemet ligger.

Med tanke på dina resonemang så känns det lite kasta sten i glashus-aktigt att prata om definitioner om svagbegåvning.
Citera
Medlem
Man kan undra hur det förhöjda terrorhot-läget känns för koranbrännarna själva att höra.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Enkel fråga till alla FB-rassar:

När blev det konstruktivt att aktivt provocera alla som man inte gillar? Förklara gärna, på vilket enda sätt som det bidrar till något bättre att aktivt provocera, bara för provokationens skull?

Ja, vi ska ha kvar vår yttrandefrihet. Ja, vi ska ha kvar vår rätt att göra praktiskt taget vad som helst. Sättet att ha kvar detta är inte att missbruka denna rätt maximalt, precis inom vad som är lagligt.

För att ta ett exempel: Vi har allemansrätt här i Sverige, vilket är bra och vi vill ha kvar. Vilket av följande alternativ ger störst chans att vi får ha kvar vår allemansrätt.
a) Att respektera denna, vårda denna, som goda medborgare
b) Att missbruka allemansrätten precis så mycket det går, men precis stanna inom vad som är lagligt.
En fråga till en före detta FB-rasse.
Är det vettiga att ha folk i ett land som är beredda att döda andra människor för att någon eldar en bok? Vill man ha sådana invandrare, är det ens rimligt att de få gå lösa, eller borde de sitta inspärrade redan?
Citera
2023-08-17, 21:15
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maoslilla
Bra! Du är en handlingens man! Så vad kommer du göra annat än att kalla svenskar fega på flashback?

Starta gärna en tråd på flashback där du berättar vad du gör!

Vad jag gör är jag förhindrad att säga med tanke på min egen säkerhet, hur svenskar generellt gör överlåter jag till dem. Att strata en tråd i ämnet känns inte aktuellt med tanke på det säkerhetsläge vi befinner oss i. Diplomati och diskretion låter sig väl tala.
Citera
Medlem
SamuelTheGoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Så varför har militären höjt sin nivå?
för att risken har ökat
Citera
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Dem va 3 nu höjs till 4.
Den låg på 4 ~2016 en period.

Spännande tider.
Drar inte kulturfestivalen igång i fjollträsket nu i dagarna med? Känns vågat
Kanske därför den höjs?

Att det ökar påverkar för övrigt inte mitt liv så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Mest sannolikt lär inget terrorattentat ske förrän svenskarna inbillar sig att hotet lagt sig. Att agera direkt när hotet är förhöjt kan möjligen fungera för enskilda ensamvargar som agerar spontant, men vad gäller terrorceller med välplanerade och orkestrerade attacker på to do-listan så lär de snarare komma inom 6 - 12 månader. Närmare vintern gissningsvis.

Vettig analys. Enstöringar blir inspirerade av ramaskriet i media, medan terrororganisationer tänker mer strategiskt. Tror att i närmare tid kan vi se fram emot psykfall som agerar på impuls och på längre sikt organiserade attacker på Parisnivå. Att skända allt vad IS står för, genom att bränna deras egon och enda poäng med livet, kommer kosta hårt. Stackars små kackerlackor! Har inget bättre för sig än att lacka ur på några etniska araber som bestämmer sig för att ta deras islamkritik till landet falukorv!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SamuelTheGoat
tror aldrig att den slagit över 3 förut för att sätta lite perspektiv så är 5 max på skalan.
Den var på 4 under några månader 2015/16.
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nej där har du fel. Men du är inte ensam om denna totala aningslöshet tyvärr.

Ja, det är givetvis bättre att vi håller terrorister om ryggen och viker oss. Att jag inte tänkte på det. Tack Truefighter för att du upplyser oss mindre intelligenta här på forumet.
Citera
2023-08-17, 21:16
Medlem
Studsbolls avatar
Det finns gott om våldsbejakande islamister i landet som inte bara erhållit svenskt medborgarskap utan som år efter år erhåller bidrag från kommuner och stat. Steg ett är att riva alla dylika medborgarskap och deportera dem. Det ska inte gå att vara öppet fientlig till det svenska samhället och bo kvar. Ska vi utsättas för terror från sinnesjuka muslimer så ska de åtminstone inte vara några som redan bor här. Och stäng gränserna, släpp inte in mer avskräde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in