2023-08-17, 21:01
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag kan konstatera att jag inte håller med dig om så mycket, och jag är långt ifrån något "vänsterhjon". Är framgångsrik högavlönad person på den borgerliga sidan, de kallas normalt inte för vänsterhjon.

Kan du beskriva vad det är för figur du har som avatar, och vad den är tänkt att föreställa?

Okej, så du är en "borgare och högavlönad" grattis!

Antar att du känner dig väldigt höger när du hissar pride flaggan med tuffe Uffe och company...
Citera
2023-08-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ja, bara sedan de fick viss makt över rikspolitiken för blott 9 månader sedan... se var vi befinner oss nu.
Den här utvecklingen började för nio månader sen ja. Jo precis.
Citera
2023-08-17, 21:04
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Jag kan konstatera att jag inte håller med dig om så mycket, och jag är långt ifrån något "vänsterhjon". Är framgångsrik högavlönad person på den borgerliga sidan, de kallas normalt inte för vänsterhjon.

Kan du beskriva vad det är för figur du har som avatar, och vad den är tänkt att föreställa?

Vi kallar en spade för vad det är. Du är ett vänsterhjon som gör mer skada än vad du tror. Du är delaktig i en total utrotning av svenska folket. Din värdegrund är byggd på destruktion, men det är svårt att veta när man hela livet blivit så indoktrinerad.

Dina barn kommer vara stolta över dig i framtiden.
Citera
2023-08-17, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Håller med till 100%.

Det bästa sättet att ena ett splittrat folk är genom en gemensam yttre fiende!
Det tror jag inte mycket på. Det har skett fruktansvärda terrordåd utförda av islamister i Frankrike, UK, Belgien och Spanien. Inte har de ländernas befolkningar enats och sparkat ut muslimerna.
Citera
2023-08-17, 21:06
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskap666
Alla death black metal ska gå ut och ta avstånd för tidigare kyrkbränder? Alla satanister för mordet keilers park? Alla buddhister för etnisk rensning av muslimer i Myanmar? Kom igen....

När gjorde man kopplingen mellan musik och ideologi/religion? Kom in i matchen, blev lite tafatt. Oskickligt av en skribent av din kaliber.
Citera
2023-08-17, 21:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Fötbollshuliganer är entusiastiska supportrar som gillar att dra ett streck och puckla på varandra, säga vad man vill men det råder ändå lite osagda regler, som att man inte ger sig på någon som inte "kör" och att kvinnor och barn ska vara fredade.

Jag, som på allt för nära håll råkat se när en av dessa "firmor" tågar genom en svensk stad, under extremt massiv polisövervakning (typ led av beväpnad polis på bägge sidor), och sjunger att de vill döda polisen.... skrattade till när jag läste "gillar att dra ett streck"

Låt säga att jag, ensam gubbe, går fram till ett gäng med 5 "blöta" svenska tonårskillar en sommarkväll då de kommer ut från krogen. Och alldeles framför dem skanderar, "era mammor är horor, era jävla pedofiler, fan vad ni luktar illa era svin".... Hur länge skulle jag överleva?
a) 10 sekunder?
b) 30 sekunder?
beror väl främst på om de hoppar på mitt huvud, eller bara sparkar mig i magen där jag ligger
Citera
2023-08-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
På Expressen svarade Jörgen Holmlund, lärare i underrättelseanalys vid Försvarshögskolan på läsarfrågor nyss.

Fick ont i magen när oroliga föräldrar undrade hur deras 10-åriga barn skulle ta sig säkert till skolan på tunnelbanan och lärare på lågstadiet undrade hur de skulle förbereda sig för en eventuell attack.

https://www.expressen.se/nyheter/chatta-med-experten-om-terrorhotet/
Precis och det symboliserar denna situation och alvaret i den och som alla som pläderar för yttrandefrihet i denna form borde ta till sig.
Sveriges ansvar för nationens säkerhet och medborgarnas borde vara av överordnad ordning och inte individens rätt att bete sig klandervärt och provocerande i yttrande frihetens namn och till nackdel för de större massorna. Särskilt inte i det osäkra politiska läget som råder i omvärlden.
Citera
2023-08-17, 21:08
Medlem
Lite anmärkningsvärt att det tagit så lång tid att höja nivån från 3 till 4. Den senaste månaden så har 3 attentat inträffat mot svenska beskickningar i utlandet.

20 juli, Sveriges ambassad i Bagdad, Irak stormas och brandhärjas. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kalla-svenska-ambassaden-i-irak-stormad

1 augusti, skottlossning på Sveriges konsulat i Izmir i Turkiet där lokalanställd personal blir skottskadad.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-svenska-konsulatet-i-turkiet-attackerat

10 augusti, misslyckat attentat mot Sveriges ambassad i Beirut, Libanon. "Det var en molotovcocktail-liknande bomb som kastades mot ambassadens huvudentré utan att explodera. Våra bombtekniker avlägsnade den från platsen".
https://www.publikt.se/nyhet/attentat-mot-svensk-ambassad-25429

Att det dröjde ytterligare en vecka efter den 3'e attacken innan nivån höjdes är lite konstigt. Man kan ju anta att fler kommer att försöka skada oss på ett eller annat sätt. SÄPO måste våga agera utan att det blir en politisk diskussion. Kan inte vara rimligt att det ska vara politiker som kräver att höjs.
Citera
2023-08-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Får inte SVT 8 miljarder av oss skattebetalare om året? Ändå krånglar det med ljud och bild hela tiden. Amatörmässigt.
9
Citera
2023-08-17, 21:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Okej, så du är en "borgare och högavlönad" grattis!

Antar att du känner dig väldigt höger när du hissar pride flaggan med tuffe Uffe och company...

Tack! Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Vi kallar en spade för vad det är. Du är ett vänsterhjon som gör mer skada än vad du tror. Du är delaktig i en total utrotning av svenska folket. Din värdegrund är byggd på destruktion, men det är svårt att veta när man hela livet blivit så indoktrinerad.

Dina barn kommer vara stolta över dig i framtiden.

Känner inte igen mig att jag skulle vara "delaktig i en total utrotning" av något folk, eller att min "värdegrund är byggd på destruktion", men det var rätt festliga formuleringar

Mina barn är utbildade civilingenjörer med bra jobb de med, de tackar mig och frugan för uppfostran.

Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Du upplevs malplacerad på Flashback. Vad gör du här?
Alla anställda är vänsterhjon.

Detta är dock så förvirrat så det inte går att svara på. Menar du att alla som arbetar är "vänsterhjon"? Finns det inga SD'are som har ett jobb menar du?
Citera
2023-08-17, 21:10
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Precis och det symboliserar denna situation och alvaret i den och som alla som pläderar för yttrandefrihet i denna form borde ta till sig.
Sveriges ansvar för nationens säkerhet och medborgarnas borde vara av överordnad ordning och inte individens rätt att bete sig klandervärt och provocerande i yttrande frihetens namn och till nackdel för de större massorna. Särskilt inte i det osäkra politiska läget som råder i omvärlden.

Vår regering och våra myndigheter bör värna om vår säkerhet och vårt land. Förutsatt att det inte tummar på att vi viker oss för hot från extremister. Att rätta sig efter en kultur på andra sidan jorden genom att tumma på grundlagar är idiotiskt. Oavsett oroliga föräldrar eller inte.
Citera
2023-08-17, 21:13
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainalex
tänker om du var på samma ställe och stoppade terrordådet där jag var med..?

Okej, då är jag med. Jag har stoppat en hel del terrordåd senaste veckan. Så det är nog inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in