Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimFenix
Mitt intryck var att varken Birger eller tjejen hade speciellt mycket självförtroende och att de båda två var extremt nervösa. Jag kanske är något optimistisk, men jag betvivlar faktiskt starkt på att hon ens reflekterade över Birgers udda utseende som många i tråden tagit upp.
Ja du är väldigt optimistisk, nästan snudd på naivistisk
Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimFenix
Man får rätt ofta mentala associationer som kan vara rätt vilda och dessa associationer tvingar man omedvetet på personen man pratar med; just i hennes fall kände hon nog "katt=mysigt=Birger".
Fast associations löpet är felvänt, sist måste komma först för att det ska bli långvarigt
"Birger=finkulturell bondkomik=löständer=Hulda & Arvid=mysig=katt"
Javisst! det är pinsamt hur minsta gemensamma nämnare aldrig går ur kvinner, det senaste
positiva ersätter det negativa första intrycket som tillbakavisas
Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimFenix
Ett mindre lyckat exempel var den där snubben som såg ut som den där feta kusinen (trap?) från geronimo stilton som helt plötsligt började snacka om att han skiter efter att ha ätit stark mat eller hur det nu var mitt framför öronen på sin dejt
Detta komenterade jag tidigare, och mitt uppdaterade bud är att det härstammar ur kvinnors bajsa inför pojkvän/bajsa på pojkvän-fobi

och det är hon som ska jobba på sig själv, en annan väg in till henne hade varit att göra ett överumplande påstående ifall hon skiter efter att ha ätit stark mat?
Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimFenix
Jag cringeade en del när hon på riktigt hade mage att kritisera Birgers filmsmak och sedan nämna att hon "kollar mycket på Marvel". Mer mainstream och tråkigt än så blir det inte, men det är rätt enkelt egentligen; man har inte all tid i världen
Så välj då något svårt under den korta tid hon har kvar
Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimFenix
och då kollar de flesta helt enkelt på det som alla andra säger är bra eller kul. Konst är rätt ofta lite som alkohol på så sätt att det är något som kryddar tillvaron och som man behöver fritid för att både konsumera och njuta av, samtidigt som det inte finns någon riktig praktiskt fördel med det. Genom att se på filmer som alla andra sett på eller kommer att se så uppfinner man en praktisk fördel med en fritidsaktivitet; att kunna knyta band med andra människor. "Har du sett den här filmen? Ja, gud den var så bra. Ja shit, jag håller med. Vad kul!", osv.
Låter väldigt svagt & därmed omänskligt, men tack för turen
Citat:
Ursprungligen postat av
JoakimFenix
Inte träffat speciellt många tjejer som diggar rockmusik dock lol. De flesta verkar antingen gilla extremt mainstream top50-sverige musik (Hov1, Victor Leksell, Einar, The Weeknd, typ) eller totalt varierad slumpmässig musik. Men vem vet
Till din stora sorg, måtte du aldrig stöta på dom, jag sa fel jag menade köldspel (Coldplay) & annat grungigt?
Einars död öppnade för Epadunk