2023-08-10, 22:38
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Du är ju direkt från Pang i Bygget eller något

Visst, regler är regler, och det accepterar jag. Ingenting av det vi skrev "avslöjar" dock någonting alls om vem som säger vad i avsnittet. Det hade kunnat vara bartendern, servitören, servitrisen, Figge Norling, person 1, person 2, person 3, person 4, person 5, person 6, kameramannen, eller egentligen vemsomhelst.

Jag kan däremot förstå om det sista verkar spoileraktigt, och det ber jag väl helt enkelt om ursäkt för. Flashback saknar dock tyvärr funktionen att redigera inlägg efter en viss mån av tid så om du har tur tas inlägget helt enkelt bort. Men jag skrattade ihjäl mig när jag såg att du refererade till den andra användarens inlägg, där kan du inte mena allvar

Stäng ögonen, ta ett djupt andetag, vänta tre sekunder, andas ut. Allt kommer bli bra till slut
Vilken karkatär är jag i Pang i Bygget? Basil eller nån gäst?

Det spelar ingen roll att vi ännu inte vet vem som säger vad, att det sägs ska inte avslöjas
i förväg öh.

Självklart menade jag allvar med att Klossmongo spoilade, han spojla att jag skulle
få se hela paketen som kommer med anime tjejer med klotrunda nyllen

Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Dagens avsnitt:

Hon såg ut som Jayne Seymour som gått in i en dörr, men det är gulligt med brudar som bryter, då är dom oskyldiga på nått vänster

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Mest intressanta i dagens var väl det där 3:e paret som var med i bakgrunden, de verkar ha klickat..
Vad förväntas vi tittare få ut av dessa 2 repliker? som dom inte fick bortklippta
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-10 kl. 22:40.
Citera
2023-08-10, 23:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Mitt intryck var att varken Birger eller tjejen hade speciellt mycket självförtroende och att de båda två var extremt nervösa. Jag kanske är något optimistisk, men jag betvivlar faktiskt starkt på att hon ens reflekterade över Birgers udda utseende som många i tråden tagit upp.
Ja du är väldigt optimistisk, nästan snudd på naivistisk

Citat:
Man får rätt ofta mentala associationer som kan vara rätt vilda och dessa associationer tvingar man omedvetet på personen man pratar med; just i hennes fall kände hon nog "katt=mysigt=Birger".
Fast associations löpet är felvänt, sist måste komma först för att det ska bli långvarigt
"Birger=finkulturell bondkomik=löständer=Hulda & Arvid=mysig=katt"

Javisst! det är pinsamt hur minsta gemensamma nämnare aldrig går ur kvinner, det senaste
positiva ersätter det negativa första intrycket som tillbakavisas

Citat:
Ett mindre lyckat exempel var den där snubben som såg ut som den där feta kusinen (trap?) från geronimo stilton som helt plötsligt började snacka om att han skiter efter att ha ätit stark mat eller hur det nu var mitt framför öronen på sin dejt
Detta komenterade jag tidigare, och mitt uppdaterade bud är att det härstammar ur kvinnors bajsa inför pojkvän/bajsa på pojkvän-fobi och det är hon som ska jobba på sig själv, en annan väg in till henne hade varit att göra ett överumplande påstående ifall hon skiter efter att ha ätit stark mat?

Citat:
Jag cringeade en del när hon på riktigt hade mage att kritisera Birgers filmsmak och sedan nämna att hon "kollar mycket på Marvel". Mer mainstream och tråkigt än så blir det inte, men det är rätt enkelt egentligen; man har inte all tid i världen
Så välj då något svårt under den korta tid hon har kvar

Citat:
och då kollar de flesta helt enkelt på det som alla andra säger är bra eller kul. Konst är rätt ofta lite som alkohol på så sätt att det är något som kryddar tillvaron och som man behöver fritid för att både konsumera och njuta av, samtidigt som det inte finns någon riktig praktiskt fördel med det. Genom att se på filmer som alla andra sett på eller kommer att se så uppfinner man en praktisk fördel med en fritidsaktivitet; att kunna knyta band med andra människor. "Har du sett den här filmen? Ja, gud den var så bra. Ja shit, jag håller med. Vad kul!", osv.
Låter väldigt svagt & därmed omänskligt, men tack för turen

Citat:
Inte träffat speciellt många tjejer som diggar rockmusik dock lol. De flesta verkar antingen gilla extremt mainstream top50-sverige musik (Hov1, Victor Leksell, Einar, The Weeknd, typ) eller totalt varierad slumpmässig musik. Men vem vet
Till din stora sorg, måtte du aldrig stöta på dom, jag sa fel jag menade köldspel (Coldplay) & annat grungigt?

Einars död öppnade för Epadunk
Citera
2023-08-13, 01:13
Medlem
XtraXs avatar
Ville sett fetta tatueringen.
Citera
2023-08-16, 06:47
Medlem
Någon men Aftonbladet plus som kan göra en sammanfattning?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/abBgA4/forsta-dejten-2023-sa-gick-det-for-deltagarna
Citera
2023-08-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techsy
Någon men Aftonbladet plus som kan göra en sammanfattning?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/abBgA4/forsta-dejten-2023-sa-gick-det-for-deltagarna

Det stod inget kul, enbart ett par (Cecilia och Erik från avsnitt fem) är tillsammans. Annars var det mest lite frågor kring upplevelsen av att vara med i programmet och om de hittat kärleken. De flesta hade inte gjort det.
Citera
2023-08-16, 22:25
Medlem
Zepars avatar
Var ett tag sedan jag skrev i tråden men följer fortfarande serien.

Riktiga karaktärer de hittar. En 26-åring som aldrig har gått på dejt paras ihop med en tjej som haft ett "kristet" förhållande i 9 år. Sjuk humor. "Var bara dig själv".

Medea var riktigt söt och de passade bra ihop.
Citera
2023-08-17, 01:20
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade
Det stod inget kul, enbart ett par (Cecilia och Erik från avsnitt fem) är tillsammans. Annars var det mest lite frågor kring upplevelsen av att vara med i programmet och om de hittat kärleken. De flesta hade inte gjort det.

Underbart att Cecilia hittade kärleken! Kände så förbannad henne, ville hon skulle få det bra vilket det verkar ha blivit också!
Citera
2023-08-17, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Var ett tag sedan jag skrev i tråden men följer fortfarande serien.

Riktiga karaktärer de hittar. En 26-åring som aldrig har gått på dejt paras ihop med en tjej som haft ett "kristet" förhållande i 9 år. Sjuk humor. "Var bara dig själv".

Medea var riktigt söt och de passade bra ihop.
Det är alltid ett bra dejtingråd att vara sig själv. På så sätt får ju båda parter veta ganska tidigt om de passar ihop eller inte.

Varför dra ut på allt genom en massa inställsamma falskspel? Bara ett sätt att ödsla människors dyrbara tid tycker jag. Att försöka manipulera fram kärlek är sånt bogus.
Citera
2023-08-17, 07:51
Medlem
Isnatts avatar
Danny Saucedo från wish trodde jag inte skulle tacka nej till fortsatt dejtande. Tänkte att även om han inte gillade tjejen så skulle han fortsätta för att få löpa hela dejt-linan ut för att se hur det är att hålla på med dejtande.

Medea var väldigt söt och säkert kul att hänga med.
Citera
2023-08-17, 20:19
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaysouw1
Det är alltid ett bra dejtingråd att vara sig själv. På så sätt får ju båda parter veta ganska tidigt om de passar ihop eller inte.

Varför dra ut på allt genom en massa inställsamma falskspel? Bara ett sätt att ödsla människors dyrbara tid tycker jag. Att försöka manipulera fram kärlek är sånt bogus.

Det är ett bra beslut om man är normalfungerande. Man vill ju visa sig från sin bästa sida. Läs i tråden om den herre som berättade om sina rörelser i mag-tarm kanalen på en första dejt, han var sig själv, till kvinnans förtret.
Citera
2023-08-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Det är ett bra beslut om man är normalfungerande. Man vill ju visa sig från sin bästa sida. Läs i tråden om den herre som berättade om sina rörelser i mag-tarm kanalen på en första dejt, han var sig själv, till kvinnans förtret.
Det var väl bättre att han avslöjade sina dåliga sidor i ett tidigt skede än långt senare? Då behövde han inte slösa kvinnans tid mer än under ett par timmar. Människor som inte kan bete sig socialt ska inte vara på dejt överhuvudtaget. De har mycket att lära sig i första hand.
Citera
2023-08-17, 20:34
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaysouw1
Det var väl bättre att han avslöjade sina dåliga sidor i ett tidigt skede än långt senare? Då behövde han inte slösa kvinnans tid mer än under ett par timmar. Människor som inte kan bete sig socialt ska inte vara på dejt överhuvudtaget. De har mycket att lära sig i första hand.

Må så vara. Tycker dock att attraktion kan byggas upp med lite viss spänning/mystik, man behöver ju inte göra till sig till någon man inte är utan för den skull vara öppet ärligt. Ingen vill höra om tarmrörelser på en dejt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in