2023-08-03, 22:36
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
"Mördarsnigeln" var väl inte funkis och inte göteborgaren med dåliga skämt heller. Tycker kampsportkvinnan var charmig.

Han som enbart tittade på Beck och inte hade sett Sagan om ringen eller Indiana Jones fick man aspievibbar av. Tjejen var jättesöt, blev förvånad när hon tackade ja till en andra dejt för man fick aldrig intrycket att hon var attraherad av Beck-killen.
Så svårt får det inte vara att kunna läsa av kvinnors bevekelsegrunder

Blondinen var öppen för att träffa Birger enbart för att hon kan tänka sig titta på dom där två kissekatterna, men motivationen håller inte riktigt då avigsidorna väger över såtillvida han inte insisterar vilket han inte gjort eftersom han är en förlorare med låg självkänsla (man kan heller inte tillskansa sig den högre självkänslan genom att lyckas med dejtingen, eftersom tjejer ställer inte upp på att jaga och pusha killar med lågt marknadsvärde, alltså börjar förändringen hos honom hur orättvist det än må va )

Det är lite klent att bara ha sätt alla Beck med Haber 3 gånger kan jag tycka
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-03 kl. 22:39.
Citera
2023-08-05, 11:19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Det här kan jag ju drömma vidare om att få ett svar ifrån er ifrån er andra, men varför har unga kvinnor på gruppnivå så snalik filmsmak?, man är lite fantasynörd och Sagan om Ringen är alltid där, samma tjejer som lyssnar på rock och annan hård musik eller rättare sagt all konstig musik som inte är jag
Citera
2023-08-08, 01:06
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Så svårt får det inte vara att kunna läsa av kvinnors bevekelsegrunder

Blondinen var öppen för att träffa Birger enbart för att hon kan tänka sig titta på dom där två kissekatterna, men motivationen håller inte riktigt då avigsidorna väger över såtillvida han inte insisterar vilket han inte gjort eftersom han är en förlorare med låg självkänsla (man kan heller inte tillskansa sig den högre självkänslan genom att lyckas med dejtingen, eftersom tjejer ställer inte upp på att jaga och pusha killar med lågt marknadsvärde, alltså börjar förändringen hos honom hur orättvist det än må va )

Det är lite klent att bara ha sätt alla Beck med Haber 3 gånger kan jag tycka

Mitt intryck var att varken Birger eller tjejen hade speciellt mycket självförtroende och att de båda två var extremt nervösa. Jag kanske är något optimistisk, men jag betvivlar faktiskt starkt på att hon ens reflekterade över Birgers udda utseende som många i tråden tagit upp. De verkade komma rätt bra överens och jag tror att kattdelen var det som gjorde att hon till slut bestämde sig för att hon gillade *honom* som person i den mån som man kan tycka något om personen man är på dejt med under den relativt korta delen som dejten pågår. Man får rätt ofta mentala associationer som kan vara rätt vilda och dessa associationer tvingar man omedvetet på personen man pratar med; just i hennes fall kände hon nog "katt=mysigt=Birger". Ett mindre lyckat exempel var den där snubben som såg ut som den där feta kusinen (trap?) från geronimo stilton som helt plötsligt började snacka om att han skiter efter att ha ätit stark mat eller hur det nu var mitt framför öronen på sin dejt

Just där fick han in den rätt bra

Citat:
Det här kan jag ju drömma vidare om att få ett svar ifrån er ifrån er andra, men varför har unga kvinnor på gruppnivå så snalik filmsmak?, man är lite fantasynörd och Sagan om Ringen är alltid där, samma tjejer som lyssnar på rock och annan hård musik eller rättare sagt all konstig musik som inte är jag

Jag cringeade en del när hon på riktigt hade mage att kritisera Birgers filmsmak och sedan nämna att hon "kollar mycket på Marvel". Mer mainstream och tråkigt än så blir det inte, men det är rätt enkelt egentligen; man har inte all tid i världen, och då kollar de flesta helt enkelt på det som alla andra säger är bra eller kul. Konst är rätt ofta lite som alkohol på så sätt att det är något som kryddar tillvaron och som man behöver fritid för att både konsumera och njuta av, samtidigt som det inte finns någon riktig praktiskt fördel med det. Genom att se på filmer som alla andra sett på eller kommer att se så uppfinner man en praktisk fördel med en fritidsaktivitet; att kunna knyta band med andra människor. "Har du sett den här filmen? Ja, gud den var så bra. Ja shit, jag håller med. Vad kul!", osv.

Inte träffat speciellt många tjejer som diggar rockmusik dock lol. De flesta verkar antingen gilla extremt mainstream top50-sverige musik (Hov1, Victor Leksell, Einar, The Weeknd, typ) eller totalt varierad slumpmässig musik. Men vem vet
Citera
2023-08-08, 11:47
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Dagens avsnitt:

Citera
2023-08-08, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Dagens avsnitt:

Lite red flag att rada upp alla red flags man har på en första dejt
Citera
2023-08-09, 19:24
Medlem
Mest intressanta i dagens var väl det där 3:e paret som var med i bakgrunden, de verkar ha klickat..
Citera
2023-08-09, 21:37
Medlem
Klossmongos avatar
Tjejen gillade animEE.
Citera
2023-08-10, 00:21
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Dagens avsnitt:

Hon känns som en typisk person som hela tiden vill påminna andra om hur "crazy" och "konstig" hon är men som egentligen är extremt kontrollerad och normal. Hon framstod som hur snäll och "gullig" som helst under resten av programmet. Tyckte även det var kul när snubben skulle försöka matcha hennes energi genom att minsann exklamera att han "också har lite temperament" när man märkte rätt tydligt att han är världens mjukaste och lugnaste kille

Nästan alla dejter har gått rätt bra nyligen, blir svettigt för Anis Don Demina nu...
Citera
2023-08-10, 13:09
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Hon känns som en typisk person som hela tiden vill påminna andra om hur "crazy" och "konstig" hon är men som egentligen är extremt kontrollerad och normal. Hon framstod som hur snäll och "gullig" som helst under resten av programmet. Tyckte även det var kul när snubben skulle försöka matcha hennes energi genom att minsann exklamera att han "också har lite temperament" när man märkte rätt tydligt att han är världens mjukaste och lugnaste kille

Nästan alla dejter har gått rätt bra nyligen, blir svettigt för Anis Don Demina nu...

Citat:
Tjejen gillade animEE.
Ni är rapporterade

Förstår ni var den gula appropån från moderatorn betyder på svenska när ni författar era utkast?
Citera
2023-08-10, 17:41
Avslutad
Dagens avsnitt

Citera
2023-08-10, 19:18
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ni är rapporterade

Förstår ni var den gula appropån från moderatorn betyder på svenska när ni författar era utkast?

Du är ju direkt från Pang i Bygget eller något

Visst, regler är regler, och det accepterar jag. Ingenting av det vi skrev "avslöjar" dock någonting alls om vem som säger vad i avsnittet. Det hade kunnat vara bartendern, servitören, servitrisen, Figge Norling, person 1, person 2, person 3, person 4, person 5, person 6, kameramannen, eller egentligen vemsomhelst.

Jag kan däremot förstå om det sista verkar spoileraktigt, och det ber jag väl helt enkelt om ursäkt för. Flashback saknar dock tyvärr funktionen att redigera inlägg efter en viss mån av tid så om du har tur tas inlägget helt enkelt bort. Men jag skrattade ihjäl mig när jag såg att du refererade till den andra användarens inlägg, där kan du inte mena allvar

Stäng ögonen, ta ett djupt andetag, vänta tre sekunder, andas ut. Allt kommer bli bra till slut
Citera
2023-08-10, 22:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Tjejen gillade animEE.
Det var ju ingen diffus läspning hon bjussade på, varför är jag singel? ett fett no no, men är man i hans sits har man inte råd att vara kräsen, föräldrar och folk i skolan ha svikit henne genom att inte tvinga henne att dejta en logoped

Han var ju förövrigt lagom besatt av att uppfattas som en genuint trevlig och kanske god människa
"Freudian - När jag såg hennes leende förstod jag att det här är en genuint trevlig person (i hennes ögon )

Ständigt dessa blåhåriga anime brudar, hur orkar dom var kopior av varandra? fan var intresserad han var när hon berättade om Peudi Paj tur att hon inte sa "visste du att han är antisemit" för då hade ju den goda pralinrullaren måsta tatt avstånd

Nästa vecka ska två ansikts-deplattformerade människor mötas anser SVT alltså, inte jag!
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-10 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in