2023-08-17, 16:37
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag stödjer inte bränningarna. MEN! Att hota att utsätta en population för skada och bränna papper är två helt skillda nivåer. Vad jag förstår är han som bränner själv Irakisk och har bara uppehållstillstånd i Sverige tre år. Så för mig borde han utlämnas. Jag vill inte bli straffad för att han tar hit sin personliga vendetta. Jag skäms för att vi har denna urbota idiotiska lag som jag som medborgare inte riktigt förstår. Hur kan i te denne mans beteende inte vara olagligt

Jag tror att det står mer på spel än endast denna irakiers tvångsmässiga fixering vid den svenska yttranderätten. Det är något mer bakom det.

Ingen normal människa ansöker om koranbränningar och sammankomster varje vecka och lägger mödan på dessa aktioner utan en agenda. Förmodligen får han betalt av någon.
Citera
2023-08-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tror att det står mer på spel än endast denna irakiers tvångsmässiga fixering vid den svenska yttranderätten. Det är något mer bakom det.

Ingen normal människa ansöker om koranbränningar och sammankomster varje vecka och lägger mödan på dessa aktioner utan en agenda. Förmodligen får han betalt av någon.

Dessutom e det YTTERST viktig för irakiern att den svenska flaggan skall synas i bild.
Citera
2023-08-17, 17:33
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Pratar vi bulvaner? Tanken har slagit mig
Citera
2023-08-17, 17:54
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Exakt så här blir det när vi tar in två miljoner svartskallar. Exakt så här. Förr eller senare.

"Men vi är ju så himla goda och fina vi svenskar, inte kan de väl göra på detta sättet mot oss nu när vi varit så snälla och gett dem pengar och allt"

Stackars naiva dumsvenne.

Huvudproblemet är inte muslimproblemet.

Muslimproblemet är bara en följd av ett större problem: Svartskalleproblemet.

Varför hade vi inte de här problemen på 70talet? Gissa?

Nu får vi tacken för att vi vräkt in alla dessa människor i landet och ruinerat oss genom att ge dem gratis pengar utan krav på motprestation.

Det är så här de tackar oss. Låt den tanken stanna kvar en stund.
Va? Terrorism var ett betydligt större problem på 60-,70- och 80-talet i Europa och då pratar jag specifikt om islamistisk terrorism. Då hade vi heller inte någon särskilt stor invandring från dessa länder.

Skedde lite då och då i länder som Tyskland och Storbritannien.
Citera
2023-08-17, 18:17
Medlem
Public Enemys avatar
Då får väl vi ta i med hårdhanskarna mot Al Qaida. Lås in varenda jävel här i landet som uttryckt sympati med eller delat deras propaganda på sociala medier, och gör det på störten.
Låt oss starta ett eget Guantanamo till dem.
Regeringen får sluta upp att mesa.
Senast redigerad av Public Enemy 2023-08-17 kl. 18:19.
Citera
2023-08-17, 18:53
Medlem
Streckkods avatar
En muslim har i snitt 25 % av en en svensks IQ och värde. Högt räknat.

Om vi bestämmer oss att döda fyra muhammedaner per dödad svensk
så vore det bra.

Och då räknar jag med alla svenskar som dödas av musslor; Småtjejer,
personal på behandlingshem, kriminalvårdare, poliser, lärare, oskyldiga
åskådare, ihjälkörda bilister och alla andra som drabbas av muslimsk
kolonisering. Balkongflygerskor...

Ju förr vi klarar av inbördeskriget desto bättre!
Citera
2023-08-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
De kontrollerar territorium i Syrien och bildat direkt militärallians med Turkiet.

Här är ny video på SDF/PKK som utraderar al-Qaida terrorister i Syrien för 1 vecka sedan: https://www.youtube.com/watch?v=JFS9iaVi_7g

De enda som strider och besegrar de grupper som nu söker att attackera Sverige är PKK och YPG/SDF.

Har du några filmer där Al Quaida utför terrorattentat i Sverige?
Citera
2023-08-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Då kan du anmäla dig som frivillig så får de döda dig då

Det som sker det sker. Blir det jag så blir det jag. Tänker inte ge vika för någon rädsla. Det är ju exakt det terrorister vill att man ska.
Citera
2023-08-17, 19:16
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Vilka är vi då? Vi som inte tycker koranbränningarna var bra, ska vi behöva stå för något vi inte håller med om och dö för det?

Jag tycker rent generellt inte att någon ska behöva dö för sina åsikter (något religiösa människor borde vara tacksamma för). Var och en får tycka det dom vill, älska vem dom vill och leva sina liv hur dom vill så länge det inte skadar andra, vilket är en bra grundprincip i ett modernt samhälle. Hur man sedan får uttrycka detta, och i vilken mån samhället skall underlätta för eventuella åsiktsyttringar är något man kan (och bör) diskutera. Att behandla religiösa annorlunda än någon annan grupp är däremot helt uteslutet. Religion är (i Sverige) ett särintresse i samma paritet som Golf eller Fiske.
Eller -borde vara- kanske jag skulle skrivit.

Bara för att förtydliga: Jag tycker inte heller att Koranbränningarna var ett stort ögonblick i yttrandefrihetens historia, och jag blir rätt irriterad över att andra länders politiskt aktiva krafter börjar nyttja det svenska samhällets öppenhet. Vi har en halvdansk som använder Sverige som arena för sina egna intressen, och en exilirakier (väl?) som agerar på en utländsk politisk marknad vi inte ens förstår.
Det känns lite som ett missbruk av principen kan jag tycka, men principer är vad de är - inte alltid perfekta, och vi har länge haft ett problem med att andra länders dissidenter använder Sverige som bas för att driva sina egna intressen, något det pratas alldeles för lite om.

Problemet är ju naturligtvis inte något av detta, utan att vi befinner oss i ett världskrig där en mängd olika krafter drar i en massa trådar för att skaffa sig hållhakar på andra. Det är politiska intressen som betalar och bussar grupper av människor att bränna och stampa på olika flaggor; bl.a. den Svenska. Likaså är det extremistiska grupper som eldar på sina undersåtar eftersom man (hela tiden) söker konflikt. Planen är (så att säga) att missförstå. Detta är vad man vill, och det finns inget man kan göra för att möta den sortens människor halvvägs. Det finns inga kompromisser. Det gäller att inte vackla och framförallt inte att vika med blicken.

Men tillbaka till din ursprungliga fråga: "Vi som inte tycker koranbränningarna var bra, ska vi behöva stå för något vi inte håller med om och dö för det?"

Det korta svaret är - Ja. Det spelar ingen roll om du håller med eller inte. Terrorister är inte kända för att bry sig speciellt mycket om andra. Idag är det Koranbränningar, imorgon är det att någon är öppet homosexuell. Det går inte att backa i dessa frågor helt enkelt. Koranbränningarna är en parentes eftersom det är principen vi slåss för här, inte detaljerna.
Citera
2023-08-17, 19:38
Medlem
shaktas avatar
Sagoboken Quran verkar inte riktigt hålla för vad den lovar. Låter som en SCAM i mina öron.

"Muslims are prohibited from gambling, taking interest, fortune-telling, killing, lying, stealing, cheating, oppressing or abusing others, being greedy or stingy, engaging in sex outside of marriage (Våldtäkt), disrespecting parents, and mistreating relatives, orphans or neighbors."

Men klart, budskapet gäller enbart muslimer mot muslimer.
Citera
2023-08-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Eller så utvisar Sverige han så slipper vi skiten
Ja utvisa islamister som har skolats av de ursprungliga texter som fortfarande finns i översättningar av boken och som fortfarande skapar perversa terrorister.
Skippa dessa texter som potentiellt skapar nya ISIS, Daesh terrormänniskor med våldsbejakande inslag.
Vi har religionsfrihet såklart då religion är en mänsklig rättighet om den inte bryter någon av dess rättigheter. Den kristna tron är besegrad i Sverige för alltid och alla efterföljande religioner.
Citera
2023-08-17, 19:47
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Varför inte spränga dom som bränner koranen? Namnen finns ju så det lär väl inte va så svårt och hitta dom

För att de jobbar för Iran Ryssland och Turkiet?
Verkar det logiskt att spränga sina egna agenter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in