2023-08-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Det handlar om att göra dom låg intelligenta muslimerna arga så att dom gör terror attacker så att mer folk röstar på SD.

Då SD's poltik är finansierat av Israel och Israel jobbar emot globalist politikernas planer på ett open society, vilket betyder att Israel kommer förlora sitt hemland i framtiden om dom lyckas.

Att göra muslimer arga är super enkelt, då religiösa människor är väldigt korkade

( stödjer varken Israel eller globalist politikerna, men Sveriges framtiden skrämmer mig då alla politiska partier jobbar åt andra nationers intressen )

Alla problem i Sverige beror på korruption, utan korruptionen hade Sverige varit ett enat land som satt sitt folk först, men Sverige håller och att slitas i stycken av korrupta poltiker.

Men all nationalism var dåligt enligt vänstern och nu ser vi konsekvenserna av den politiken.

Är det nationalism att jobba åt Israel?
Citera
2023-08-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czn00
Räcker med att man förbjuder idioter förolämpa andra människors tro, hur fan kan ni var aså korkade och försvara en sån grej.

Sverige är en av dom få idiot länderna världen som står bakom något sånt, skärp er eller så accepterar ni att leva under ständigt hot vilket jag inte vill som en skötsam medborgare.

Äntligen en vettig input
Citera
2023-08-17, 14:53
Medlem
Fortsätt bränna skiten, Islam eller annan religion än kristendomen hör inte hemma i Sverige!!
Citera
2023-08-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Det handlar om att göra dom lågintelligenta muslimerna arga så att dom gör terror attacker så att mer folk röstar på SD.
Att göra muslimer arga är superenkelt.

Ja lite åt det hållet. De som bränner koraner vill naturligtvis reta upp muslimer för att på så sätt visa att Islam inte är kompatibelt med vårt samhälle. I Sverige har man yttrandefrihet till exempel men det har man inte i den muslimska världen.

När men retar upp muslimerna kan det naturligtvis leda till terrorattacker vilket i sin tur skapar en motreaktion. Fler kommer då att till exempel rösta på SD. Polariseringen ökar och konflikten fördjupas.

Men jag tror inte alla går i fällan. Muslimerna i Sverige har inte reagerat särskilt starkt mot koranbränningarna. De förstår kanske att det inte gagnar deras sak. Tvärtom är det ju så att om muslimerna inte reagerar så kommer snart ingen mer att bränna några koraner då det är helt meningslöst. Vilken av dessa sidor som vinner vet vi inte idag. Men terrorism har i stort sett aldrig lönat sig.
Citera
2023-08-17, 15:14
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
nja,, inte fan skulle man stå ut i deras länder.. noll bidrag o människor/halvapor runt sig även om man kunnat ha ihjäl en o annan

Jag menade inte emigrera utan gå hårt på mot dess potentiella hoten, göra det polisen inte klarar.

Hur?
Tror långt fler av oss kan träffa bättre än dom vare sig vapen träning eller inte.
Vi har en fördel dock -hjärnan
Citera
2023-08-17, 15:44
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stretfordend89
Eller hur!? Jag har också reagerat på att terroristerna mäktar med att flyga in flygplan i skyskrapor i New York och spränga tunnelbanor i London. Men att ta en enda person av daga i Sverige är tydligen skitsvårt.

Tänk till lite.
Dom är inte intresserade av enskilda personer. Deras ideologi är att med svärdet ta över alla länder de vill införa islam i, med alla medel. Det står tydligt skrivet i varenda koran. Dom förnekar det inte.
Nu när dom fått en förevändning att terrorbomba andra länders befolkning med hjälp av redan invandrade individer så försöker dom väcka upp dessa celler, dom finns här redan, det har vi sett vid kravallerna som förekommit. Frågan är hur många av dom som vill till deras himmel.

Västvärlden borde kräva svar och handling från de som är här och vill leva i fred, dom får ta tag i sin egen skit själva........ kommer detta att hända? NÄ, dom tiger still och ger sitt medgivande för varenda terrorhandling.
Så det kommer inte att bli nån personjakt på koranbrännare, det är inte så dom jobbar, och har aldrig gjort.
Senast redigerad av 53....so what 2023-08-17 kl. 15:47.
Citera
2023-08-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maoslilla
Så Al Quaida är alltså fortfarande en grej? Vad har de lyckats med senaste 10 åren?

De kontrollerar territorium i Syrien och bildat direkt militärallians med Turkiet.

Här är ny video på SDF/PKK som utraderar al-Qaida terrorister i Syrien för 1 vecka sedan: https://www.youtube.com/watch?v=JFS9iaVi_7g

De enda som strider och besegrar de grupper som nu söker att attackera Sverige är PKK och YPG/SDF.
Citera
2023-08-17, 15:59
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det skulle aldrig hänt till att börja med med en okontrollerbar massinvasion av islamister men här är vi. Vi måste fokusera på det som är praktiskt enklast att lösa i nutid och det är att återstålla den demografiska balansen och hejda islamiseringen. En del anser att man skall ”förena sig” med islamisterna men det är ingen bra lösning då dem fortfarande har sin agenda som kretsar runt sig själva som utvalda med mandat att förslava mänskligheten.

Ryssland, Iran mm är geopolitik som man får positionera sig rätt i och som tar årtionden att lösa.

Nej självklart ska vi inte förena oss utan begränsa deras tillväxt helt i Sverige.

Årtionden vet jag inte
Grejen är att koranbränningarna verkar utnyttjas av oklara grupperingar som inte har just Sveriges intressen i första hand.
Citera
2023-08-17, 15:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Tänk till lite.
Dom är inte intresserade av enskilda personer. Deras ideologi är att med svärdet ta över alla länder de vill införa islam i, med alla medel. Det står tydligt skrivet i varenda koran. Dom förnekar det inte.
Nu när dom fått en förevändning att terrorbomba andra länders befolkning med hjälp av redan invandrade individer så försöker dom väcka upp dessa celler, dom finns här redan, det har vi sett vid kravallerna som förekommit. Frågan är hur många av dom som vill till deras himmel.

Västvärlden borde kräva svar och handling från de som är här och vill leva i fred, dom får ta tag i sin egen skit själva........ kommer detta att hända? NÄ, dom tiger still och ger sitt medgivande för varenda terrorhandling.
Så det kommer inte att bli nån personjakt på koranbrännare, det är inte så dom jobbar, och har aldrig gjort.

Exakt! Bland det bästa som skrivits i tråden. Alltihop.
Citera
2023-08-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czn00
Räcker med att man förbjuder idioter förolämpa andra människors tro, hur fan kan ni var aså korkade och försvara en sån grej.

Sverige är en av dom få idiot länderna världen som står bakom något sånt, skärp er eller så accepterar ni att leva under ständigt hot vilket jag inte vill som en skötsam medborgare.

Du vill alltså att man inför blasfemilagar i Sverige igen?
Är det ok att man blir extremt våldsam om man inte gillar vad någon annan säger?
Får jag också bränna ner saker om jag tar illa upp?
Tycket du inte om yttrandefrihet?
Tycker du att det är idiotiskt att försvara yttrandefriheten?
Du kanske vill flytta till ett musse land eftersom du verkar älska islam och muslimer så mycket!
Vill du leva under sharia?
För det är dit vi kommer om islam får fortsätta att flytta fram sina positioner!
Jag gillar inte religioner, men den enda religionen som ska finnas eller styra i Sveriger är kristendomen!
Jag skulle kunna kalla den för, den sekulära kristendomen!
Citera
2023-08-17, 16:04
Medlem
Beväpna PKK med alla sorters vapensystem som Sverige tillverkar, Turkiet skulle skita ner sig och få sina terrorister att lägga ner sina planer. Lätt lösning men svenska politiker är för flata och ägnat senaste året att smutskasta den största anti-islamistiska gruppen i mellanöstern för att blidka islamisterna.
Citera
2023-08-17, 16:11
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om man förbjöd koranbränningar hade nog terroristerna mer riktat in sig på duon som utför bränningarna, eftersom Sverige då hade tagit sitt ansvar och gjort det man kan för att stoppa provokationerna. Nu anser man istället att Sverige stödjer koranbränningarna.

Jag stödjer inte bränningarna. MEN! Att hota att utsätta en population för skada och bränna papper är två helt skillda nivåer. Vad jag förstår är han som bränner själv Irakisk och har bara uppehållstillstånd i Sverige tre år. Så för mig borde han utlämnas. Jag vill inte bli straffad för att han tar hit sin personliga vendetta. Jag skäms för att vi har denna urbota idiotiska lag som jag som medborgare inte riktigt förstår. Hur kan i te denne mans beteende inte vara olagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in