2021-09-21, 20:26
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Tack för rapporten, klart intressant läsning!
Vet du om det gick att komma in med ett negativt covid-test? (Är ovaccinerad)

Det måste vara ett certifierat test som kan göras på flera ställen i Schweiz och Sverige. Om man flyger dit så måste man ha gjort det i Sverige och laddat upp det till myndigheterna innan incheckning.
Citera
2021-09-21, 20:35
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Tack för recension.

Inte så många som reser utomlands just nu med tanke på att trådarna handlar om eskorter i Skåne, Trollhättan och Halmstad.

Den information som är av speciellt intresse är hur läget på klubben ser ut nu jämfört med innan pandemin:
Antalet klienter och damer
Nya typer av damer eller klienter (turister/lokala)
Ration mellan damer och klienter
Servicenivån
eller något annat som förändrats

Jag var där en lördagskväll och det var runt 90% som tidigare när det gäller antalet tjejer och kunder. Både när det gäller ratio och själva totalet. Det är samma tjejer som tidigare eller liknande, det verkade vara lite mer ensamma män och lite mindre killgäng samt ganska få asiater vilket gjorde att det fanns lediga blondiner vilket inte hör till det vanliga.

Upplägg och service verkade oförändrat dvs samma höga nivå som tidigare och jag tänker redan på att planera in min nästa resa.
Citera
2021-09-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Jag var där en lördagskväll och det var runt 90% som tidigare när det gäller antalet tjejer och kunder. Både när det gäller ratio och själva totalet. Det är samma tjejer som tidigare eller liknande, det verkade vara lite mer ensamma män och lite mindre killgäng samt ganska få asiater vilket gjorde att det fanns lediga blondiner vilket inte hör till det vanliga.

Upplägg och service verkade oförändrat dvs samma höga nivå som tidigare och jag tänker redan på att planera in min nästa resa.

Har du andra ärenden i Zürich än att besöka Globe?
Tänker på priserna, Arnold15 fick tre dagars inträde samt 7 sessioner för 570 Euro på fkk Mainhattan i Frankfurt.
Men det kanske är värt merkostnaden på Globe?
Citera
2021-09-22, 19:15
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Har du andra ärenden i Zürich än att besöka Globe?
Tänker på priserna, Arnold15 fick tre dagars inträde samt 7 sessioner för 570 Euro på fkk Mainhattan i Frankfurt.
Men det kanske är värt merkostnaden på Globe?
Det är precis som en flygbiljett där vissa väljer en lågkostnadsbolag för att maximera resan mot lågt pris och andra väljer ett vanligt bolag med business class och det handlar oftast inte om vad man får för pengarna utan vad man vill ha. Vill man åka en gång dyrt eller två gånger billigt och där väljer jag en gång dyrt då det passar mig.

Jag tycker om Globe och jag har alltid gått därifrån nöjd och belåten och därför återkommer jag. För mig handlar det inte om att ha maximalt med olika tjejer per krona utan att jag ska få upplevelsen från klubben och tjejerna som jag vill ha. Ett annat exempel är att en del väljer alltid en halvtimme och andra väljer alltid en session på en timme och vilket som är bäst baseras ju på det egna fantasin.

Exempelvis så har jag haft otroligt sköna sessioner på FKK Mainhattan för några år sedan tror det var 2014/2015 någon gång men sedan så har klubben försämrats kraftigt baserat på vad som är viktigt för mig och då gäller det framför allt utseendet på tjejerna där jag inte vill se några fula tjejer på en klubb.

Utrycket " det finns många kvinnor där och några snygga vilket räcker" eller något sådant funkar inte för mig då jag tar hellre 5 - 10 snygga kvinnor och inga fula på en klubb än 20 snygga och 10 fula då jag vill få den där känsla av att vara i paradiset när man går omkring och det får inte jag om det är fula tjejer runt omkring mig.

Sedan till den andra delen i din fråga, ja jag har ofta andra anledningar till att besöka Zurich då jag reser väldigt mycket i mitt arbete och måste ofta byta plan någonstans i mellaneuropa och brukar med lite kreativ bokningsteknik få en övernattning i Zurich.
Citera
2021-09-23, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Det är precis som en flygbiljett där vissa väljer en lågkostnadsbolag för att maximera resan mot lågt pris och andra väljer ett vanligt bolag med business class och det handlar oftast inte om vad man får för pengarna utan vad man vill ha. Vill man åka en gång dyrt eller två gånger billigt och där väljer jag en gång dyrt då det passar mig.

Jag tycker om Globe och jag har alltid gått därifrån nöjd och belåten och därför återkommer jag. För mig handlar det inte om att ha maximalt med olika tjejer per krona utan att jag ska få upplevelsen från klubben och tjejerna som jag vill ha. Ett annat exempel är att en del väljer alltid en halvtimme och andra väljer alltid en session på en timme och vilket som är bäst baseras ju på det egna fantasin.

Exempelvis så har jag haft otroligt sköna sessioner på FKK Mainhattan för några år sedan tror det var 2014/2015 någon gång men sedan så har klubben försämrats kraftigt baserat på vad som är viktigt för mig och då gäller det framför allt utseendet på tjejerna där jag inte vill se några fula tjejer på en klubb.

Utrycket " det finns många kvinnor där och några snygga vilket räcker" eller något sådant funkar inte för mig då jag tar hellre 5 - 10 snygga kvinnor och inga fula på en klubb än 20 snygga och 10 fula då jag vill få den där känsla av att vara i paradiset när man går omkring och det får inte jag om det är fula tjejer runt omkring mig.

Sedan till den andra delen i din fråga, ja jag har ofta andra anledningar till att besöka Zurich då jag reser väldigt mycket i mitt arbete och måste ofta byta plan någonstans i mellaneuropa och brukar med lite kreativ bokningsteknik få en övernattning i Zurich.

Tack för utförligt svar. Jag gillar ditt synsätt
Citera
2023-08-16, 00:32
Medlem
Låt oss få det första överstökat. Schweiz är dyrt. En cheese på donken går på 41kr med dagens valutakurs. Men det är ett fint land och Globe har ju ryktet om att vara en av de bättre klubbarna. Jag var där en måndag och en tisdag. Måndagar är vanligt fkk dag då alla damer går avklädda. Tisdagar är public sex day. Mellan 14-21 stängs rummen och vill man nuppa är det publikt som gäller. Mer om det senare.

Jag bodde på ett hotell i Dubendorf dit man lätt tar sig med spårvagn eller tåg från flygplatsen

Klubben ligger nära tågstationen Schwerzenback. Det tar cirka 5 minuter att gå från stationen till klubben. Dock ligger klubben på en industritomt med parkeringshus och bilmeck man måste passera. Insynen är noll från gatan och vill man råna någon på kassan man har på sig måste det vara det perfekta stället.

När man kommer fram till ytterdörren trycker man på en ringklocka och när dörren låter bzzzz går man in. Entre går på 95+10 chf. Tian får man tillbaka när man lämnar tillbaka handuk, badrock och nyckel. I entren ingår mat, alkoholfri dryck och kaffe.
Är man ny får man en liten förklaring hur allt fungerar.

Efter en dusch och ombyte till badrock så tar jag mig en rundtur i klubben och en tur upp på takterrassen. Ett stort minus är värmen. Det är 32 grader och sol ute och klubben känns som en bastu på egentligen alla ställen utom just vid baren. På terrassen går det knappt vara heller pga av värmen.
En tjej säger att management inte vill installera AC för det skulle göra tjejerna sjuka som måste vistas i det så många timmar om dagen. Jaja.

Klubben ger annars ett helt okay intryck. Det finns bra ställen att sitta på. Maten på restaurangen är okay, bubbelpoolen är varm (woho) osv. Inget är slitet eller ger ett billigt intryck.

Tjejerna är det viss blandning på. Blandningen är att det är olika typer av rumänskor. Skulle säga att 90% av de jag talade med var från Rumänien.
Inget fel med det men vill man ha större variation ska man nog till ett annat ställe.
De flesta har fejkbröst, fejkläppar och smala tonade kroppar. Rövarna är dåliga. Väldigt få har stora fylliga rumpor vilket var lite tråkigt. Den med störst röv var bartjejen...

Det är ganska få som kommer fram och försöker ragga upp dig. De flesta sitter och väntar, söker ögonkontakt eller tar en jaktrunda runt klubben. Ingen blir märkbart sur för du ursäktar att du inte vill gå till ett rum just nu.
Det ända sharkiga jag råkade ut för var när två tjejer som just då var bakom baren frågade om jag skulle med dom på en trekant. Jag sa att jag inte vill ha en trekant just då. Närdå då? Frågade dom tillbaka för att sedan fortsätta med att det är väl inget bättre med att inleda en måndag med en trekant?! Då röt en av managementdamerna till något på tyska och den ena tjejen blev som stel i ansiktet och sa "i'm so sorry". Globe verkar ha pli på tjejerna.

Den första tjejen jag gick iväg med var Olivia. Som är en kort rumänska på 150cm och 22 år. Kort och späd men med stora, fylliga och mjuka bröst. 30 minuter full service på 150 chf.
I detta pris ingår tungkyss och bj utan kondom. Receptionen håller koll på tiden.
Jag kom på cirka 20 minuter och sa vi kunde nöja oss så. Men Olivia sa att receptionen kommer undra vad som gått fel om vi kommer tillbaka så tidigt.
När 30 minuter väl gått så går man tillsammans till receptionen och betalar. Sen får tjejen sin del av pengarna från receptionisten.
Betala kan man göra kontant eller med kort. 10% avgift läggs på kreditkort. Jag testade med Revolut som ska vara debit kort och inga avgifter lades på.

Sedan var jag med Rebecca, Leona från Brasilien och Ava. Gillade inte helt attityden från Rebecca som var mycket mekaniskt. Se andra två var bra.

Tisdag och public fuck day. Jag känner mig normal obekväm att byta om på gymmet eller simhallen och nu ska det knullas bland främlingar. Klubben var mer fylld av män den här dagen och jag insåg att många kommer bara för att titta på när andra ligger.

På denna dag är det även liveshow på scen kl 15 och 21 då fyra gäster får sätta på varsin tjej till hög musik och allas beskådan på bästa plats.
Rätt roligt koncept att titta på amatörer sätta på pangsnygga tjejer.

Efter första showen kände jag att jag måste prova. Jag tog en riktig smal, tunn och kort blondin som hette Alina och gick in på rummet bredvid bion. Dörren till rummet var öppen men kändes som det kanske skulle framstå som mer privat i min hjärna om vi var inne i ett litet rum.
Hon sög mig hård och jag såg i ögonvrån att någon gått in i rummet och stod snett bakom och titta på. Jag tänkte att jag måste få henne på alla fyra och börja knulla. Så sätter igång och kör på i doggy säkert 15 minuter och till och från ganska hårt, tills jag kommer. Jag vänder mig om och ser 5(!) snubbar bakom mig i det lilla jäkla rummet. Alina säger "oh gosh so many" och en av snubbarna säger "yes it was a nice show!"
Så... Nu har jag knullat till publik, kändes ganska konstigt.

Gjorde om det igen med en tjej som hette Kate inne i biorummet. Samma sak där. Snubbar kommer in och sätter sig nära för att kolla. Jag lyckas koncentrera mig på tjejen och göra mitt men det är ett koncept som är för främmande för mig för att jag ska tycka det är 100% kul.
Så jag stannar kvar och äter, dricker kaffe och kollar sista live showen för att sedan tacka för mig.

En fkk miljö känns mer steril och fejk än att tex ha en eskort från ett bra ställe i flera timmar. Tycker det är ganska avtändande att det första som händer innan avsugning är att våtservetter åker fram för att tvätta kuken, samtidigt som jag förstår det

Jag har ingen ånger att jag provade på Globe. Många tusen fattigare men ett minne för livet.

Olivia
http://club-globe.ch/de/girls-detail.php?id=1192

Rebecca
http://club-globe.ch/de/girls-detail.php?id=1289

Leona Brazil
http://club-globe.ch/de/girls-detail.php?id=899

Ava 25
http://club-globe.ch/de/girls-detail.php?id=1235

Alina
http://club-globe.ch/de/girls-detail.php?id=1320
Citera
2023-08-17, 00:37
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyBones
Det är ganska få som kommer fram och försöker ragga upp dig. De flesta sitter och väntar, söker ögonkontakt eller tar en jaktrunda runt klubben. Ingen blir märkbart sur för du ursäktar att du inte vill gå till ett rum just nu.
Det ända sharkiga jag råkade ut för var när två tjejer som just då var bakom baren frågade om jag skulle med dom på en trekant. Jag sa att jag inte vill ha en trekant just då. Närdå då? Frågade dom tillbaka för att sedan fortsätta med att det är väl inget bättre med att inleda en måndag med en trekant?! Då röt en av managementdamerna till något på tyska och den ena tjejen blev som stel i ansiktet och sa "i'm so sorry". Globe verkar ha pli på tjejerna.

Det är en av sakerna som jag gillar med Globe att allt är uppstyrt.

Citat:
När 30 minuter väl gått så går man tillsammans till receptionen och betalar. Sen får tjejen sin del av pengarna från receptionisten.
Betala kan man göra kontant eller med kort. 10% avgift läggs på kreditkort. Jag testade med Revolut som ska vara debit kort och inga avgifter lades på.
Betalar man kontant så kan man betala till tjejen direkt vid skåpen så fixar hon resten.

Det som jag gillar mest med Globe jämfört med de klubbar jag besökt i Tyskland (Palace, Oase, World, Mainhattan, Sharks i Frankfurt samt Artemis i Berlin) är att lägstanivån både på själva klubben och tjejerna är så hög.
Citera
2023-08-17, 01:34
Medlem
burksaltets avatar
Tack för en bra recension, har funderat på att besöka globe om jag har vägarna förbi Zurich någon gång och speciellt på public sex day. Det är dyrt i Schweiz men man får väl ta sig råd någon gång.

Förstod inte riktigt det där med handduken, får man bara en handduk? Återlämna morgonrocken kan man ju förstår men handduken?

Också störande att höra att AC-idiotin lever vidare.

Citat:

Som jag förstått det så är kvinnorna på globe anställda av just globe något som inte går med den tyska lagstiftningen. Man kan se denna skillnad på flera sätt, klubbarna i schweiz har sidor på vilka kvinnor som jobbar medan i tyskland står det max en liten text om att alla kvinnor kommer dit av egen fri vilja och de inte har någon som helst inverkan på det. I tyskland är de bara fristående kvinnor som bara råkar jobba just på samma klubb hela tiden. Bland annat därför man måste betala direkt till kvinnorna i tyskland och de inte tar kort, etc. Lagstiftningen i Schweiz är annorlunda.
Citera
2023-08-17, 02:11
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burksaltet
Som jag förstått det så är kvinnorna på globe anställda av just globe något som inte går med den tyska lagstiftningen. Man kan se denna skillnad på flera sätt, klubbarna i schweiz har sidor på vilka kvinnor som jobbar medan i tyskland står det max en liten text om att alla kvinnor kommer dit av egen fri vilja och de inte har någon som helst inverkan på det. I tyskland är de bara fristående kvinnor som bara råkar jobba just på samma klubb hela tiden. Bland annat därför man måste betala direkt till kvinnorna i tyskland och de inte tar kort, etc. Lagstiftningen i Schweiz är annorlunda.

Är det inte så att kvinnorna i Tyskland betalar inträde och räknas som besökare på klubben. Om man har bilder på aktuella kvinnor så räknas de som anställda och då tillkommer arbetsgivaravgifter o dyl. vilket skulle göra att priserna mycket högre vilket det inte gör i Schweiz där det finns en schablonskatt för sexsäljare per arbetsdag.
Citera
2023-08-17, 14:32
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:

Jag har ingen ånger att jag provade på Globe. Många tusen fattigare men ett minne för livet.

Tack för recension.
Vore intressant med budgetkalkyl för de 2 dagarna.
Citera
2023-08-17, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Tack för recension.
Vore intressant med budgetkalkyl för de 2 dagarna.

Hotell och flyg: 3500 SEK
Entre: 95x2 CHF
Sessioner 150x5 Full service och 100x1 Standard.
Kommunaltrafik för två dagar ca 500 SEK

Jag avslutade i kondom eller med HJ. Vill man ha CIM går det på en hundring extra.
Citera
2023-08-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burksaltet
Tack för en bra recension, har funderat på att besöka globe om jag har vägarna förbi Zurich någon gång och speciellt på public sex day. Det är dyrt i Schweiz men man får väl ta sig råd någon gång.

Förstod inte riktigt det där med handduken, får man bara en handduk? Återlämna morgonrocken kan man ju förstår men handduken?

Också störande att höra att AC-idiotin lever vidare.

Jag frågade hur jag skulle göra om jag ville ha by handuk. Lämna in din gamla i receptionen så får du en ny var svaret. Vissa snubbar verkade valt bort badrocken och gick runt med en handduk runt midjan och en över axlarna istället.

Det var kul att prova på public dagen trots alla fluktare. Något alla med denna hobby borde testa på haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in