2023-08-17, 14:26
Medlem
Klaganden vill att Kammarrätten raderar i sin DOM klagandens känsliga personuppgifter, nej säger HFD
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/hfd-nekar-part-radering-av-kansliga-personuppgifter/
Citera
2023-08-17, 16:14
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Klaganden vill att Kammarrätten raderar i sin DOM klagandens känsliga personuppgifter, nej säger HFD
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/hfd-nekar-part-radering-av-kansliga-personuppgifter/
Inte så förvånande - självklart kan man inte radera parterna från en dom. Då skulle man ju inte ens veta vem som var inblandad.

Jag gissar att vad personen i fråga egentligen var ute efter var att de inte skulle lämna ut dennes uppgifter, och inte riktigt förstod att det var en permanent radering de ansökte om.

Redan idag så maskas uppgifter i många känsliga fall, t.ex. våldtäktsmål, så om det är ett sånt fall så kommer personens uppgifter iaf att maskas om domen lämnas ut till allmänheten (inklusive Lexbase/MrKoll/andra liknande tjänster).
Citera
2023-08-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serons
Precis fått vetskap om att förhandling är bokad 09.00 den 1 November i Attunda tingsrätt.

Tror ni Jonas Häger dyker upp eller skickar de bara Lexbase-advokaten Dennis Carlsson?

Undra om Dennis vet att det har gått åt helvete för alla jurister som beblandat sig med Lexbase genom åren…

Hur får man reda på denna information? Skulle följa utvecklingen av detta ärende med stort intresse. Hittar ingenting när jag söker på ärendenumret.
Citera
2023-08-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Vad tycker ni? Ska jag ordna en Facebook grupp och så samlas vi 200 pers. Sen betalar vi 2000 kr var när vi har hittat en försvarsadvokat åt GDPRWarrior?
Ska vi ge det ett försök?
Vi försöker samla ihop ett antal som kan tänka sig bidra till advokatkostnader för kommande förhandling.
Citera
2023-08-21, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privacy-1
Ska vi ge det ett försök?
Vi försöker samla ihop ett antal som kan tänka sig bidra till advokatkostnader för kommande förhandling.
Det tycker jag. Försökte skicka ett PM till dig, men du kan inte ta emot meddelanden. Krävs 30 dagar.
Citera
2023-08-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Det tycker jag. Försökte skicka ett PM till dig, men du kan inte ta emot meddelanden. Krävs 30 dagar.
Försökte också skicka PM till dig med lyckades inte då de kräver att man haft ett visst antal inlägg och haft kontot en viss tid.
Skriv till mig på detta mejl så kan vi börja därifrån:
privacy.privacy.x556@gmail.com
Citera
2023-08-22, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privacy-1
Försökte också skicka PM till dig med lyckades inte då de kräver att man haft ett visst antal inlägg och haft kontot en viss tid.
Skriv till mig på detta mejl så kan vi börja därifrån:
privacy.privacy.x556@gmail.com
Kolla inkorgen!
Citera
2023-08-26, 11:40
Medlem
Jag är gärna med och bidrar

Maila på camelblue123 at gmail dot com
Citera
2023-08-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Jag är gärna med och bidrar

Maila på camelblue123 at gmail dot com
Håller på fixa, meddelar när det är färdigt.
Citera
2023-08-27, 19:50
Medlem
Organisera er och sprid informationen i alla kanaler så fler ansluter.

By the way. Finns det någon grupp redan där nya kan ansluta och bidra? Vilken hjälp behövs just nu?
Citera
2023-09-27, 17:35
Medlem
Jag har begärt ut handlingarna i detta ärende på det gamla goda sättet och har läst alltihop. Jag får väl bara passa på att berömma GDPWarrior för en ambitiös insats.

Det börjar lite rörigt och det märks att advokat saknas men det sista inlägget i ärendet är ganska välformulerat. Uppenbarligen inspirerat av tips från denna tråd.

Mitt tips till käranden är fortfarande att skaffa en advokat. Jag och flera andra är gärna med och sponsrar.
Citera
2023-09-27, 17:45
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Oerhört illa om detta försvinner, betyder att svindlare får fritt spelrum och kan fortsätta svindla nya offer år ut och år in.

Flashback riskerar väl också att hamna i skottlinjen så småningom med sina vaga m@skeringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in