Citat:
Ursprungligen postat av
Psoglav
Det är nog ingen som motsätter sig att man tar betalt för flaskvatten, men kranvatten kostar ingenting i inköp. Serviceargumentet håller inte heller, man behöver ingen baristautbildning för att hälla upp ett glas vatten.
Tror de flesta anser att det är jävligt snålt att ta betalt för kranvatten när det inte finns en enda restaurang i världshistorien som gått minus på att bjuda på det. Visst, kommer det in ett sällskap på 20 pers som alla beställer in kranvatten och sitter och snackar i flera timmar, då kan det vara ett problem, men det händer aldrig någonsin.
Du har fel men begriper förmodligen inte vad det handlar om.
Hur kan inte ditt glas med vatten som du sitter och dricker inne på en möblerad restaurang som serverats av personal med lön inte kosta något?
Men som sagt, du kan bara inte se det eller förstå det.
Logiken i detra skulle vara att du enbart betalar för råvarorna.
Alternativet är att höja priserna för dom andra varorna för att samma summa ska in men då får ju den som handlar annan dryck betala för ditt vatten. Pengarna måste in på något sätt.
Jag tar inte betalt för vatten då jag driver fik men skulle jag drivit en krog och man ligger taskigt till ekonomiskt så vore det ett alternativ jag kanske funderat på.