Citat:
Ursprungligen postat av
Psoglav
Personalens lön påverkas inte av att en enskild person dricker ett glas kranvatten. Dessutom är det, som sagt, extremt ovanligt att någon hänger på en restaurang en längre tid och bara beställer in vatten. Beställer man en måltid därtill som man dessutom kanske lämnar dricks för ser jag verkligen inte vad problemet är.
Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Jag skulle nog ändå vilja säga att de som beställer vatten till maten är tämligen få, att då ta betalt för det skulle vara att typ göra sig själv en björntjänst. Men visst, ligger man i turistkvarteren där det kommer nya torskar varje dag så kör på.
Jag tror inte att en normalt fungerande människa som kan ha liiiiiite insikt i hur verksamheter fungerar kan tycka att vatten är definitivt gratis.
Allt beror på hur verksamheten fungerar och hur krögaren lagt sin budget.
Tycker man att ölen, vinet eller läsken ska kosta 5 kr mer för någon annan väljer gratis vatten till maten så är det ok.
Detta måste ni väll förstå?
Hut kan man tycka att det man dricker på en krog ska vara gratis? ...jag tror faktiskt att ni begriper men bara inte vill acceptera.
Googla lite avgifter och kostnader vad en krögare har och vad företagaren i snitt tjänar / timme så kan bi återkomma.
Ett exempel: en kopp kaffe kostar in inköp 1,95 kr / kopp för mig men jag tar 30 kr.
Vad har kostnaden försvunnit här?
Hur kan jag vara så hjärtlös att ta 30 kr?
Går detta rakt ned i min ficka?
Om jag skulle ta 25 för ett glas vatten ...vad är skillnaden?
Vad betalar du för när du går ut och äter?
Snälla... fundera väldigt länge och kolla runt hur konkurserna haglar omkring krögarna.