2023-08-16, 21:06
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag hoppas han slår det med larvigt höga siffror.. så många mål att han redan känner sig nöjd med sin tid i PL och lämnar för att aldrig någonsin komma tillbaka igen.
Klar du gör Trodde han skulle göra 40 förra säsongen, men Pep ville spara honom. Når han 50 om han får spela 80+ i 38 matcher? Känns som att han blev utbytt så fort han gjort två mål i för många matcher förra säsongen och kunde lätt ha gjort något till i dom matcherna.
Citera
2023-08-16, 21:12
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Klar du gör Trodde han skulle göra 40 förra säsongen, men Pep ville spara honom. Når han 50 om han får spela 80+ i 38 matcher? Känns som att han blev utbytt så fort han gjort två mål i för många matcher förra säsongen och kunde lätt ha gjort något till i dom matcherna.

Faktiskt så hade endast Rodri och Ederson mer PL-minuter än Haaland förra säsongen, Haaland snittade 77min/match och missade endast 2 matcher. Det är ju faktiskt ganska mycket för att vara ensam anfallare. Men ja, säg att han snittat 85min, hur många fler mål hade det resulterat i? Jag orkar inte räkna ut själv 🙃
Citera
2023-08-16, 21:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Faktiskt så hade endast Rodri och Ederson mer PL-minuter än Haaland förra säsongen, Haaland snittade 77min/match och missade endast 2 matcher. Det är ju faktiskt ganska mycket för att vara ensam anfallare. Men ja, säg att han snittat 85min, hur många fler mål hade det resulterat i? Jag orkar inte räkna ut själv 🙃
Jo, men som den målkungen har är så ska han inte bli utbytt alls. Hur ofta blev Messi eller Ronaldo utbytta? Orkar inte heller räkna men ca 1 mål var tionde match? Fast riktigt så kan man inte räkna heller. Kunde lätt ha gjort 2 på dom där extra 10minutrarna när dom ledde med några bollar
Citera
2023-08-16, 21:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jo, men som den målkungen har är så ska han inte bli utbytt alls. Hur ofta blev Messi eller Ronaldo utbytta? Orkar inte heller räkna men ca 1 mål var tionde match? Fast riktigt så kan man inte räkna heller. Kunde lätt ha gjort 2 på dom där extra 10minutrarna när dom ledde med några bollar

Ronaldo vandrade ju mest omkring och väntade på att få peta in bollen i öppna mål, så förstår att han orkade spela många minuter🙃.

Såg nu att Kane spelade 3400min förra säsongen. Men ja du har rätt, Haaland kunde definitivt spela mer om Pep bara velat. Och i år blir det väl minst 5min extra speltid för varje match också. Jag tippar att han slutar på 39 mål i PL
Citera
2023-08-16, 21:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ronaldo vandrade ju mest omkring och väntade på att få peta in bollen i öppna mål, så förstår att han orkade spela många minuter🙃.

Såg nu att Kane spelade 3400min förra säsongen. Men ja du har rätt, Haaland kunde definitivt spela mer om Pep bara velat. Och i år blir det väl minst 5min extra speltid för varje match också. Jag tippar att han slutar på 39 mål i PL
Kanske på senare år, men den jäveln kunde springa

CL var målet enda sedan han kom och kanske hade varit dumt att riskera honom då.? Fan vad sorgligt om det blir 39 och inte 40
Citera
2023-08-16, 22:18
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Kanske på senare år, men den jäveln kunde springa

CL var målet enda sedan han kom och kanske hade varit dumt att riskera honom då.? Fan vad sorgligt om det blir 39 och inte 40

Ja jävlar vad snabb han var ett tag. Byggde sen om sin kropp och blev sjukt stark.
Jag tror Haaland bara tänker målrekord, titlar är bara bonus 😁.

City ligger under mot Sevilla och har det rätt svårt, kan det vara så att dom är mätta/trötta? Eller lurar dom oss och sen vinner varenda match efter nyår. 🤔

Edit: och där kom kvitteringen 🙃
Senast redigerad av jontepsg 2023-08-16 kl. 22:25.
Citera
2023-08-16, 22:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ja jävlar vad snabb han var ett tag. Byggde sen om sin kropp och blev sjukt stark.

City ligger under mot Sevilla och har det rätt svårt, kan det vara så att dom är mätta/trötta? Eller lurar dom oss och sen vinner varenda match efter nyår. 🤔

Tror det var jävligt smart för att kunna hålla så länge som han gjort/gjorde.
Ja kanske, men tänkte för Pep och därför han sparade honom

Spanska lagen är bättre än vad många PLfans vill erkänna
Citera
2023-08-16, 22:33
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

City kommer inte alls vara lika bra nu utan KDB det syns.
Citera
2023-08-16, 22:56
Medlem
Bartman777s avatar
Har en liten undran....

Hur många spelare finns det i PL?
Och hur många av dem är britter?

En vän sa att det nästan inte spelade några britter i den ligan, men det kändes som han mest raljerade... är det någon som har något svar på frågorna?
Citera
2023-08-16, 22:57
Medlem
Drickbacks avatar
Haha Liverpool verkar ha gjort det igen, från ingenstans dyker ett namn upp och ett par timmar senare är spelaren i princip klar, läkarundersökning väntar. Så ska dom göra istället för leka tittut med Chelsea. Och på tal om Chelsea så får vi se om Crystal Palace anmäler dom då de funderar om det gick rätt till i kontaktande av Olise.
Citera
2023-08-16, 23:00
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Har en liten undran....

Hur många spelare finns det i PL?
Och hur många av dem är britter?

En vän sa att det nästan inte spelade några britter i den ligan, men det kändes som han mest raljerade... är det någon som har något svar på frågorna?

Bara att börja räkna......

https://www.premierleague.com/players
Citera
2023-08-16, 23:02
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Tror det var jävligt smart för att kunna hålla så länge som han gjort/gjorde.
Ja kanske, men tänkte för Pep och därför han sparade honom

Spanska lagen är bättre än vad många PLfans vill erkänna

Japp, jämför Ronaldo kropp med hur typ Zidane såg ut i den åldern. Sjuk skillnad.

Absolut att spanska lag är bra, men city imponerade inte överhuvudtaget. Hade stora problem med det kreativa nästan hela matchen. Tror det kommer ett ännu större panikbud på Paqueta imorgon 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in