2023-08-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Inte alls. Jag tror de flesta som är team Linda dragit ur tråden. Det är inte så att hon är så hatad som snubbar på Flashback vill.

Det är dock omöjligt att göra sin röst hörd här när fyra-fem snubbar postar om samma frågor och dryper av hat med anklagelsen om att LS är den hatiska och använder anmälningsfunktionen flitigt.
Önskar fler joinade och försvarade henne, men de orkar väl inte.

De flesta ser att livet tärt på henne.
Det borde räcka, men för hyenorna här inne gör det inte det.
Hon ska äta flugsvamp och dö,, typ.
Jag berörs illa av det hatet.
Helt otroligt att du inte kan se med minsta empati på henne.

Jag tror att det är ett önsketänkande att folk ”inte orkar” försvara henne! Det finns nog helt enkelt inte fler som vill försvara henne. Tror till och med att hon lyckats bränna sina sista duperade och övervintrade feministfans med det här, hehehe!

Tänkte som sagt köpa lite popcorn till kvällen och läsa lite av hennes gamla krönikor på datorn samtidigt som jag sneglar lite då och då på bilderna i telefonen och bara må.
Citera
2023-08-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Jag tror att det är ett önsketänkande att folk ”inte orkar” försvara henne! Det finns nog helt enkelt inte fler som vill försvara henne. Tror till och med att hon lyckats bränna sina sista duperade och övervintrade feministfans med det här, hehehe!

Tänkte som sagt köpa lite popcorn till kvällen och läsa lite av hennes gamla krönikor på datorn samtidigt som jag sneglar lite då och då på bilderna i telefonen och bara må.

https://arbetet.se/2023/08/16/linda-skugge-och-pernilla-wahlgren-ar-bada-exempel-pa-en-utflakt-tid/
Citera
2023-08-16, 11:25
Medlem
Citat:
Inte alls. Jag tror de flesta som är team Linda dragit ur tråden. Det är inte så att hon är så hatad som snubbar på Flashback vill.

Det är dock omöjligt att göra sin röst hörd här när fyra-fem snubbar postar om samma frågor och dryper av hat med anklagelsen om att LS är den hatiska och använder anmälningsfunktionen flitigt.
Önskar fler joinade och försvarade henne, men de orkar väl inte.

De flesta ser att livet tärt på henne.
Det borde räcka, men för hyenorna här inne gör det inte det.
Hon ska äta flugsvamp och dö,, typ.
Jag berörs illa av det hatet.
Helt otroligt att du inte kan se med minsta empati på henne.

Empati och sympati förtjänar man. Ägnar man ett helt yrkesliv åt att vara en dyngspridare och fördummare ska man inte förvånas över om inte alla lovebombar en när man (förment) har det svårt. Varför är det viktigt för dig att folk försvarar Skugge? Låter som att du sammanblandat en kändis med en personlig vän. Vanligt i vår tid.
Citera
2023-08-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Men vad är källan på att hon får dåligt betalt för sina krönikor? Finns det någon källa?
Stig Larsson exemplet är bara några år gammalt och handlade om summa per krönika. Så hans övriga ekonomi är inte relevant.

Men snälla. Stig Larsson var prisbelönt författare under hela sin karriär..
Han var ett namn och tidningsbranschen såg helt annorlunda ut då.
Hon skriver att hennes böcker inte drar in något..
Tror du verkligen på riktigt att frilansjournalisten tjänar storkovan på att skriva krönikor då och då?

Det är allmänt känt och därför du som har bevisbördan om du hävdar motsatsen, dvs att det gör folk rika..

Dessutom undviker du konsekvent att förstå att personers levnadsomkostnader kan se helt olika ut..
En person kan ha köpt ett hus med sin partner när marknaden var fördelaktig..Bär partnern sedan skiljer sig så uppstår ett helt annat läge. Om du har dassig privatekonomi,skulder och dessutom sjuk, som LS är, har du inte alla möjlighet att växla spår,sälja och starta om hursomhelst.

Allt går ju givetvis. Brinner någons hus ner, så står du där och tvingas flytta.

Det är väl ganska självklart att du inte har något case..Du vet ju inget om hur mkt pengar hon klarar att dra in och hur mycket de täcker hennes kostnader..Oavsett krönikörsläön.
Men nu råkar jag veta att den är låg om du inte är etablerad tungviktare som skriver på regelbunden basis. Och inte då heller så jättehög alltid.

Mängder av journalister/författare som skriver krönikor har också sidouppdrag. Skriver böcker, ger föreläsningar, startar mediebyrår, skriver för fler tidningar, gör reportage. Lisa Bjurwald, Kajsa Ekis, Kristian Lundberg (när han levde, han kunde inte försörja sig på småskriverier), etc. Myra ÅhbeckÖhrman etc.
Det är väl bevis nog att de inte drar in tillräckligt på att skriva krönikor.
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-16 kl. 11:33. Anledning: Skrivfel
Citera
2023-08-16, 11:33
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Tvivlar på att en person som LS egentligen drar in så mycket på OF. Man kan förstå om någon ung semi-porrstjärna tjänar bra där, men något större sug på en person med Skugges utseende kan det knappast finnas, inte så att det skulle kunna rädda hennes dåliga ekonomi. Då måste vi i alla fall prata om inkomster på OF på över 10k i månaden, annat är ju småsummor. Tvek på den.
En kvalificerad gissning är att hon tjänar bra mycket mer än 10k i månaden på OF, framför allt efter alla skriverier nu i veckan. Hur många kan ha sett artiklarna? 1-2 miljoner människor? Det räcker att 0.001% av dessa människor sökt sig till hennes OF för att hon ska tjäna tusentals kronor.

Det är så stor efterfrågan på hennes videos att hon har kunnat ökat priset dem med ca 100kr sedan i morse:
Due to current storm and the many of u (my god u really love this milf!) i have to take 35 dollars for the vids.
Thong goodie with lollipop: 40 dollars
Thong goodie with lollipop and buttplug: 50 dollars
But goodie as art, hang it on your wall!😎
Dickrating txt: 20 dollars
Dickrating vid, me in thongs: 40 dollars
Customs from 50 dollars
Notera att stycken ovan alltså är priser PER VIDEO för enskilda privatpersoner, detta är alltså utöver kostnaden för prenumerationen (där hon får en passiv inkomst på 15$/mån per person). Det räcker alltså med att ungefär 40 personer köper denna typ av video för att hon ska få en gedigen månadslön.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-08-16 kl. 11:35.
Citera
2023-08-16, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Maria Sveland ger sig in i debatten:

"Jag läser att Linda Skugge startat ett Onlyfanskonto där hon lägger ut porrbilder på sig själv och jag läser ett antal texter och inlägg där vissa applåderar medan andra ondgör sig.
Och jag tänker att hur vi än tycker och tänker om detta så hamnar vi fel, för detta med kvinnors dubbla skambeläggning är ett av patriarkatets smartaste påfund.
Det finns en lång trist historia av att skamma kvinnor på alla möjliga omöjliga sätt som gör att allt vi skriver om detta ofrivilligt placerar oss i denna tradition.
Alltså vill jag inte skriva om hur sorgliga Lindas porrbilder är och att jag tror att det finns ett samband mellan dessa och hennes sjukdom (giftstruma) eftersom patriarkatet alltid haft en benägenhet att sjukdomsförklara alla kvinnor som på något sätt avviker från det trånga kvinnorummet.
(obs att Linda själv skrivit om sin sjukdom och de konsekvenser den ger)
Inte heller vill jag skriva att i porrens värld kan kvinnor enbart vara förlorare eftersom porren aldrig handlar om att kvinnor tar makt över sin sexualitet, tvärtom. Patriarkatet har aldrig gillat kvinnor med en stark, självsäker sexualitet. I själva verket finns det inget som skrämmer patriarkatet mer än kvinnor som tar för sig sexuellt & att inbilla kvinnor att porren erbjuder nån slags sexuell frihet är en fet lögn.
Inte heller vill jag skriva om Lindas maniska, sorgliga kroppshets. Hennes tusentals inlägg på insta där hon springer, lyfter tyngder, tränar i kombination med inlägg av enformiga matlådor bestående av morötter och broccoli.
Att få kvinnor att lägga all sin tid och energi på kroppen och utseendet, att få kvinnor att ständigt hata sin kropp och därmed förlora livslusten, att få kvinnor att svälta sig själva så att de inte orkar något annat, är ett av de smartaste patriarkala påhitten. Det är inte en slump att det första bantningspulvret kom samtidigt som suffragetterna kämpade för kvinnlig rösträtt.
Jag vill inte skamma Linda Skugge, däremot reagera mot framställningen att kroppshetsen och porren skulle vara ett befrielseprojekt.
Så jag skriver allt detta och beter mig exakt lika motsägelsefullt som patriarkatet vill få oss till.
Damned if you do, damned if you don’t.
"

https://www.facebook.com/maria.sveland/posts/pfbid02PQ9WqXdabgWgB9GsZU7FZZNFoTQZ9hv1MxAdufMqa92 65jiFQ7rT4XswAGhxwCYNl
En karaktäristisk text av MS, hon vill helgardera sig och gör precis det hon ondgör sig över att andra gör. Så har hon alltid uttryckt sig och agerat. Hon lyckas ju dessutom få med "patriarkatet", detta monster, som skyldig till att LS viker ut sig utan egen vilja som vanligt. Tredje vågens feminister har verkligen cementerat kvinnan som ett våp helt oförmögen till ansvar och att göra egna val.

"Damned if you do, damned if you dont" beskriver rätt väl mäns situation under tre decenniers misandrisk tredjevågsfeminism.

Ironin blir väl att MS och resten av feministpacket ALDRIG inser hur ihålig, hycklande och livsfrånvänd deras lögnaktiga korrupta ideologi är. Stalin, Putin, Schymann, Sveland ........
Citera
2023-08-16, 11:43
Medlem
Citat:
https://arbetet.se/2023/08/16/linda-skugge-och-pernilla-wahlgren-ar-bada-exempel-pa-en-utflakt-tid/

Läst. Vad vill du belysa?
Citera
2023-08-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladMakrill
Jag betvivlar detta också då jag hade en morbror som hade det och han såg alltid solbränd ut pga Addisons. Har även en kusin med samma sjukdom.
Samma sak där.

Linda är ju mer som en... polkagris i färgen.
Här snackar hon om sin sjukdom:
https://www.youtube.com/watch?v=E807a0mmbNo

Här spelar hon fin:
https://www.youtube.com/watch?v=fbEUF44Dyys

Hur mycket pengar ger ett sommarprat?
Citera
2023-08-16, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Här snackar hon om sin sjukdom:
https://www.youtube.com/watch?v=E807a0mmbNo

Här spelar hon fin:
https://www.youtube.com/watch?v=fbEUF44Dyys

Hur mycket pengar ger ett sommarprat?

15k
Citera
2023-08-16, 11:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Maria Sveland ger sig in i debatten:

"Jag läser att Linda Skugge startat ett Onlyfanskonto där hon lägger ut porrbilder på sig själv och jag läser ett antal texter och inlägg där vissa applåderar medan andra ondgör sig.
Och jag tänker att hur vi än tycker och tänker om detta så hamnar vi fel, för detta med kvinnors dubbla skambeläggning är ett av patriarkatets smartaste påfund.
Det finns en lång trist historia av att skamma kvinnor på alla möjliga omöjliga sätt som gör att allt vi skriver om detta ofrivilligt placerar oss i denna tradition.
Alltså vill jag inte skriva om hur sorgliga Lindas porrbilder är och att jag tror att det finns ett samband mellan dessa och hennes sjukdom (giftstruma) eftersom patriarkatet alltid haft en benägenhet att sjukdomsförklara alla kvinnor som på något sätt avviker från det trånga kvinnorummet.
(obs att Linda själv skrivit om sin sjukdom och de konsekvenser den ger)
Inte heller vill jag skriva att i porrens värld kan kvinnor enbart vara förlorare eftersom porren aldrig handlar om att kvinnor tar makt över sin sexualitet, tvärtom. Patriarkatet har aldrig gillat kvinnor med en stark, självsäker sexualitet. I själva verket finns det inget som skrämmer patriarkatet mer än kvinnor som tar för sig sexuellt & att inbilla kvinnor att porren erbjuder nån slags sexuell frihet är en fet lögn.
Inte heller vill jag skriva om Lindas maniska, sorgliga kroppshets. Hennes tusentals inlägg på insta där hon springer, lyfter tyngder, tränar i kombination med inlägg av enformiga matlådor bestående av morötter och broccoli.
Att få kvinnor att lägga all sin tid och energi på kroppen och utseendet, att få kvinnor att ständigt hata sin kropp och därmed förlora livslusten, att få kvinnor att svälta sig själva så att de inte orkar något annat, är ett av de smartaste patriarkala påhitten. Det är inte en slump att det första bantningspulvret kom samtidigt som suffragetterna kämpade för kvinnlig rösträtt.
Jag vill inte skamma Linda Skugge, däremot reagera mot framställningen att kroppshetsen och porren skulle vara ett befrielseprojekt.
Så jag skriver allt detta och beter mig exakt lika motsägelsefullt som patriarkatet vill få oss till.
Damned if you do, damned if you don’t.
"

https://www.facebook.com/maria.sveland/posts/pfbid02PQ9WqXdabgWgB9GsZU7FZZNFoTQZ9hv1MxAdufMqa92 65jiFQ7rT4XswAGhxwCYNl
Hehe. Hon medger alltså att hon själv applicerar en rad "patriarkala" synsätt på fallet Skugge, fast det bär henne emot. Så typiskt. Hon har ju rätt i vissa saker, enligt mig, men hon vet att det är fel att erkänna det om hon vill slippa skampålen. Det är nästan så jag misstänker att hon läste detta i går kväll och kände inspirationen komma:

(FB) Skvaller om Linda Skugge?

Inget av det Sveland skriver är ändå oväntat. Jag reagerar främst på att det fortfarande finns människor ibland oss som tror att det är "smarta påfund" från patriarkatet som förklarar vissa reaktioner. Det är en oerhört förenklad bild som utgår från historiska iakttagelser som saknar giltighet i dagens Sverige.
Citera
2023-08-16, 11:52
Medlem
Citat:
Men snälla. Stig Larsson var prisbelönt författare under hela sin karriär..
Han var ett namn och tidningsbranschen såg helt annorlunda ut då.
Hon skriver att hennes böcker inte drar in något..
Tror du verkligen på riktigt att frilansjournalisten tjänar storkovan på att skriva krönikor då och då?

Det är allmänt känt och därför du som har bevisbördan om du hävdar motsatsen, dvs att det gör folk rika..

Dessutom undviker du konsekvent att förstå att personers levnadsomkostnader kan se helt olika ut..
En person kan ha köpt ett hus med sin partner när marknaden var fördelaktig..Bär partnern sedan skiljer sig så uppstår ett helt annat läge. Om du har dassig privatekonomi,skulder och dessutom sjuk, som LS är, har du inte alla möjlighet att växla spår,sälja och starta om hursomhelst.

Allt går ju givetvis. Brinner någons hus ner, så står du där och tvingas flytta.

Det är väl ganska självklart att du inte har något case..Du vet ju inget om hur mkt pengar hon klarar att dra in och hur mycket de täcker hennes kostnader..Oavsett krönikörsläön.
Men nu råkar jag veta att den är låg om du inte är etablerad tungviktare som skriver på regelbunden basis. Och inte då heller så jättehög alltid.

Mängder av journalister/författare som skriver krönikor har också sidouppdrag. Skriver böcker, ger föreläsningar, startar mediebyrår, skriver för fler tidningar, gör reportage. Lisa Bjurwald, Kajsa Ekis, Kristian Lundberg (när han levde, han kunde inte försörja sig på småskriverier), etc. Myra ÅhbeckÖhrman etc.
Det är väl bevis nog att de inte drar in tillräckligt på att skriva krönikor.

Det är klart som fasen att hennes böcker inte drar in något. Dom är ju fullkomligt urusla! Hon ska vara jävligt glad över att det konstigt nog finns män som är beredda att lägga en slant för att se henne pissa och låta sig piskas på OF. Hon har ju inte utseendet för sig direkt.
Citera
2023-08-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Den som projicerar är ju du. Du tror att du känner Skugge och försvarar henne som vore hon en nära vän. Du projicerar en vänskap som bara finns i ditt eget huvud. En smula sorgligt.

Om en kvinna är "provokatör" genom att sälja sunkiga buttplug-videos på Only Fans så står jag för att jag är emot såna beteenden. Är du säker på att det inte är du som är kvinnohataren, för övrigt? Själv har jag högre tankar om kvinnor än att vilja se dem förnedras på det sättet.

Vi projicerar alla.
Vad löjlig du är, tror inte att jag är "vän" med Skugge., Vad är det för trams?
Jag tänker inte att hon är provokatör pga Onlyfans, utan hur hon agerat bakåt i tiden.
Hon är synnerligen otrevlig. Men Paulina Sokolows text fick mig faktiskt att se henne i ett annat ljus, vi är så vana vid att man ska vara trevlig och snäll och se snygg ut och jag tror den där tvångssnällismen är destruktiv i för stora mått..Föredrar äkthet. Gillar också Pernilla W men hon är ju en helt annan typ.

Många tjejer har läst LS böcker och haft henne som idol. Jag har aldrig tillhört dem. Fått korn på henne nu. Och måste säga att jag faktiskt också, parallellt med allt kan tycka att hon också är lite uppfriskande som går sin väg, vågar något.
Inte gör att jag skulle ha gjort samma sak eller för att det är allmänt uppbyggligt eller så.
Men hon gör det vi andra aldrig skulle våga. Hon är dessutom smärtsamt ärlig om sitt lidande och misslyckande. Det är det få som är. Hon är antihjäjtinma.

Jag tycker ju en sådan person är mer komplex och spännande att fundera kring än tex Pernilla Wahlgren..Som är kul på sitt sätt. Det kan du j fundera över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in