2023-08-15, 21:31
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jag skiter väl i vad du skriver?

Jag mår illa av moralisera det över hur synd det är om henne.
Feministisk omsorg.
Och viljan att omyndigförklara henne.

Vem som helst med lite empati kan sättasig in i hur det är att vara ekonomiskt barskrapad och inte lyckas på den vanligasrbetsmarknaden.

Men jag har också varit barskrapad. Dålig utbildning, de flesta diagnoser, fysisk som psykisk. Jag har aldrig sålt min röv. Vad har du för svar på det?
Citera
2023-08-15, 21:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-D
Kollade Booli, tror du hon sitter på en 5-rummare alltså? 2rna går på 3.5 och LS är hårt belånad.

Citat:
Hon bor i en köpt lägenhet
Den är 111 kvadratmeter och har 4 rum.
Vi uppskattar att den är värd mellan 4.3 och 4.7 miljoner kr.

https://mrkoll.se/person/Linda-Ingri...QmDYuqcYfrrahA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8-D
Kollade Booli, tror du hon sitter på en 5-rummare alltså? 2rna går på 3.5 och LS är hårt belånad.

Det kanske skulle underlätta om ni läser artikeln/svaret hon skrev idag för att bemöta drevet.

Det är hennes egna ord. Hon har inget att falla tillbaka på, hennes böcker säljer inte och hon får uselt betalt som skribent.
Hon är dessutom fysiskt sjuk, harständigt ont och tror det är svårt för henne att anpassa sig till ett nio till fem - jobb.

Hon styr väl själv sina whereabouts, på ett annat sätt än om man sitter i kassan hela dagarna.

Så slipper du ställa dumma frågor
Citera
Medlem
Citat:
Så är det förstås men att undra om hon mår dåligt psykiskt till att påstå att hon skulle vara otillräknelig och under så stark påverkan att hon gör helt verklighetsfrämmande saker är i sig stört.

Så borta är hon faktiskt inte. Våra spekulationer om hur hon mår psykiskt är just spekulationer. Och varför är deså viktiga? Är det lättare för oss att hantera om hon nu är psykiskt skör/mår dåligt???

Det känns bra för O S S alltså och sen låtsas vi att vi bara undrar gör hennes skull. Hyenabeteende
Så äckligt så man spyr.

Otroligt mänskligt att oroa sig för en medmänniska som beter sig så här o vi människor måste hjälpa varandra. Du verkar tycka att det är ett riktigt stigma att ha psykiska problem, konstigt tycker jag. Varför o hur tänker du att det skulle vara lättare för oss att hantera? Det har väl ändå inte med saken att göra. Jag hoppas att hon får hjälp av någon som bryr sig om henne o är orolig för att någon av killarna hon träffar ska skada henne utöver oron för hennes självskadande beteenden.
Citera
2023-08-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Men jag har också varit barskrapad. Dålig utbildning, de flesta diagnoser, fysisk som psykisk. Jag har aldrig sålt min röv. Vad har du för svar på det?

Ditt val?
Vissa väljer det. Du får fråga dem.
Jag skiter fullständigt i om det står på din gravsten: jag sålde i alla fall aldrig min röv.

Är det det du är mest stolt med här i livet.
Jisses
Citera
2023-08-15, 21:35
Citat:
Det kanske skulle underlätta om ni läser artikeln/svaret hon skrev idag för att bemöta drevet.

Det är hennes egna ord. Hon har inget att falla tillbaka på, hennes böcker säljer inte och hon får uselt betalt som skribent.
Hon är dessutom fysiskt sjuk, harständigt ont och tror det är svårt för henne att anpassa sig till ett nio till fem - jobb.

Hon styr väl själv sina whereabouts, på ett annat sätt än om man sitter i kassan hela dagarna.

Så slipper du ställa dumma frågor

Jag förstår verkligen att hon fått det tight i och med räntehöjningar och inflation. Uppgifter om hennes kassa inkomst finns i tråden.

Tror du antog lite för mycket om mig. Om hon redan vek ut sig gratis på ds, varför inte of också i så fall

Ninjaedit: Men vore nog mer rationellt att sälja lägenheten och söka sig längre bort från Stockholm, tbh, men whatever, hennes val
Senast redigerad av 8-D 2023-08-15 kl. 21:37.
Citera
2023-08-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glodhatt99
Otroligt mänskligt att oroa sig för en medmänniska som beter sig så här o vi människor måste hjälpa varandra. Du verkar tycka att det är ett riktigt stigma att ha psykiska problem, konstigt tycker jag. Varför o hur tänker du att det skulle vara lättare för oss att hantera? Det har väl ändå inte med saken att göra. Jag hoppas att hon får hjälp av någon som bryr sig om henne o är orolig för att någon av killarna hon träffar ska skada henne utöver oron för hennes självskadande beteenden.

Du yrar.

Jag har aldrig invänt emot att människor bryr sig om varandra,utan att ni stämplar henne som psykiskt sjukt för att hon väljer OF.

Det är ju för fan precis så nazister gjorde.
Lösaktiga fruntimmer sågs på med mentalhygienisk omsorg.
Makes me wanna puke 🤮
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ditt val?
Vissa väljer det. Du får fråga dem.
Jag skiter fullständigt i om det står på din gravsten: jag sålde i alla fall aldrig min röv.

Är det det du är mest stolt med här i livet.
Jisses

Nej. Det är väl inte så att jag är mest stolt över att jag inte sålt tvåan. Men du får det att låta som att hon är den enda i världen som måste byta spår här i livet.

EDIT: Självklart så är jag fett stolt över att jag aldrig varit hora.
Senast redigerad av mr.demon 2023-08-15 kl. 21:50.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Behöver man verkligen skaffa ett OF konto i Sverige 2023 för att få det att gå runt?

En liten ratsit koll visar att hon tjänade 290 000kr förra året. Inte jätte bra, men inte jätte dåligt.
Citera
2023-08-15, 21:40
Medlem
Linda är sveriges enda riktiga rockstjärna. Take a bow L.
Citera
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i vad du skriver?

Jag mår illa av moralisera det över hur synd det är om henne.
Feministisk omsorg.
Och viljan att omyndigförklara henne.

Vem som helst med lite empati kan sättasig in i hur det är att vara ekonomiskt barskrapad och inte lyckas på den vanligasrbetsmarknaden.

Den absoluta majoriteten av människor som jobbar med kultur på ett eller annat sätt har en annan sysselsättning vid sidan om. Jag jobbar inom vården t.ex. Självklart skulle man vilja tjäna mer och ägna sig åt det kreativa mer men sådan är verkligheten. Det är bara LS som är för fin för att ta ett vanligt jobb. Varför skulle hon inte kunna klara sig på en vanlig arbetsmarknad? Att jobba som vårdbiträde, kassörska, McDonald's, telefonförsäljare etc kräver ingen utbildning. Om hon är sjuk ska hon vara sjukskriven såklart. Men jag tycker inte synd om henne ett piss för att hon inte lyckas landa tillräckligt med jobb som skribent utan att ha en ekonomisk livlina i form av ett annat jobb.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Är väl inte så konstigt att folk spekulerar om hon är psykiskt sjuk (typ bpd eller bipolär) då hon byter identitet varje år? Ett tag var hon ju stenhård trad wife och innan det radikalfeminist.

Folk kommer alltid skvallra om offentliga personer. Ericca får chilla lite.
Borderline eller bipolär sjukdom verkar troligt om man följt hennes utveckling. Hon behöver inte ha fått någon diagnos. Sedan är det förstås fullt möjligt att ha vissa personlighetsdrag utan att bocka i samtliga boxar i formuläret vid en utredning, men här är det ändå rätt mycket som lirar ihop.

Håller i alla fall inte med om att hon skulle vara psykotisk eller totalt oberäknelig. Hon mår dåligt. Gränslös och utåtagerande med en manisk utstrålning i nuläget — javisst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in