2023-07-27, 20:32
Medlem
Hermes88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Såg nyss några komiska klipp på Youtube där en grupp kvinnor och en grupp män ska överleva ute på en ö. Männen fullständigt krossade utmaningen och fick det se ut som en tropisk semester medan kvinnorna inte lyckades med något överhuvudtaget.

MEN VS WOMEN SURVIVAL Klipp 1: https://www.youtube.com/watch?v=hVYkgqmRnpQ

MEN VS WOMEN SURVIVAL part 2 Klipp 2: https://www.youtube.com/watch?v=bPWzgA0AqDQ

MEN VS WOMEN SURVIVAL part 3 Klipp 3: https://www.youtube.com/watch?v=r_HApmGofeA&t=2s

Är detta en rättvis bild av verkligheten enligt er som anser er vara feminister och att kvinnor och män är precis lika kapabla till olika saker, varför, varför inte?

Rättvis bild ja. Män lever ofta i stress, hårt arbete, ensamhet och depression. Det där var höjdpunkten i deras liv medan bortskämda och privilegade kvinnor bröt ihop. Kvinnor har det för lätt idag.
Citera
2023-07-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jägarsoldater är inget undantag, de är inte magiska varelser, wow du är en sopa. De är män och 0,5 kvinnor per hundra män kvalificerar till jägarsoldat.
De får en utmärkt överlevnadsutbildning, men kravet för att få den selekterar ut att 99,5% blir män, hmm undra varför?..
Kan det vara för att ni kärringar suger (på att överleva) och får gruppen dödad?

Hon påminner om de radikala feminister som tror att varför det är så hög andel män bland Navy Seals i USA är för det är fler män som söker. Hon förstår inte alls hur mycket bättre män lämpar sig fysiskt för posten och de fysiska krav som krävs

Det är statistiskt förväntat menar hon. Kvinnor klarar av att göra precis allt lika bra som män tror vissa höahöa.

Det har 0 med biologi att göra påstås det.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-27 kl. 21:48.
Citera
2023-07-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Om det bara finns max 200 jägarsoldater i sina bästa år i Sverige, då suger resten av landets män och kvinnor på att leka krig och överleva fientliga låtsasattacker. Inte sant?

Anledningen till att 0,5 - 1 procent av Sveriges jägarsoldater är kvinnor är väl bland annat att endast 0,5 - 1 procent av ansökningarna till jägarsoldatsutbildningen kommer från kvinnor. De övriga kvinnorna har tydligen viktigare saker för sig än att öva inför krig som kanske aldrig inträffar i vårt land.

Kan du påvisa att det är statistiskt förväntat? Presentera uträkning och källa tack.
Citera
2023-07-27, 21:58
Medlem
Citat:
Halmgubbe igen! Har jag sagt att jag läst alla hundra studier? Jag hänvisade bara till sidan References där listan över studierna finns. De har relevans för den länkade studien ”Women live longer than men even during famines and epidemics”.

Citat:
Sedan kan du ge mig en summering av varenda en av de hundra studierna. Du är ju skärpt så det klarar du av med bravur.

1) Bevisbördan ligger på dig.
2) Om du inte har läst dina egna studier, varför förväntar du dig då att jag ska summera dem?
3) Du håller andra till en högre standard än vad du själv klarar av.
4) Ska jag summera dina egna källor som du inte har läst för att belägga dina egna påståenden? Är du efterbliven x)?

Att be någon att summera 100 studier är ett löjligt trick för att överflöda någon med information. Jag kan gå igenom ett par källor som du har skickat om du vill men om jag ska göra det så ska du svara på varenda fråga jag ställer och svarar du något fel så ska du ge fan i att skicka saker, hör du? För du kan inte länka till saker du inte förstår.
Citera
2023-07-27, 22:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Kan du påvisa att det är statistiskt förväntat? Presentera uträkning och källa tack.
Det var bara ett skämt och inget som är ”statistiskt förväntat”. Ingen kan presentera uträkning och källa om siffror som jag trollat ur röven.

Lägg av med tramset.
Citera
2023-07-27, 22:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
1) Bevisbördan ligger...
Jag tänker inte kommentera något mer nu när diskussionen är över. Du har tjatat nog om dina evinnerliga frågor.

End of Discussion.
Citera
2023-07-27, 22:35
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Jag tänker inte kommentera något mer nu när diskussionen är över. Du har tjatat nog om dina evinnerliga frågor.

End of Discussion.

Jo lika bra att ni kärringar lägger ner eftersom ni ältar samma sak om och om igen utan att komma nånvart.

Det är skillnad att ha verklig erfarenhet samt eget logiskt tänkande än att leta i forskningsrapporter efter sånt som stödjer ens ideologi.

Dessutom har ni blivit grymt ägda av samtliga män som skrivit här då vem som helst med normal iq vet att män generellt sett är bättre än kvinnor på överlevnad.

Det var tio dagar sedan jag kikade in här och ni kan liksom inte sluta att hetsa upp er, ni måste få rätt. Men ni kan inte få rätt eftersom ni har fel, vilket bekräftar det jag skrev att ni antingen är sinnessjuka och/eller efterblivna.
Senast redigerad av F.Hansen 2023-07-27 kl. 22:38.
Citera
2023-07-27, 22:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jo lika bra att ni kärringar lägger ner eftersom ni ältar samma sak om och om igen utan att komma nånvart.

Det är skillnad att ha verklig erfarenhet samt eget logiskt tänkande än att leta i forskningsrapporter efter sånt som stödjer ens ideologi.

Dessutom har ni blivit grymt ägda av samtliga män som skrivit här då vem som helst med normal iq vet att män generellt sett är bättre än kvinnor på överlevnad.

Det var tio dagar sedan jag kikade in här och ni kan liksom inte sluta att hetsa upp er, ni måste få rätt. Men ni kan inte få rätt eftersom ni har fel, vilket bekräftar det jag skrev att ni antingen är sinnessjuka och/eller efterblivna.

"Hej Hansen här igen.
Jag tänkte bara titta in......igen för att tala om att ni suger på överlevnad och att jag är den bästaste på överlevnad. Jag har eget logiskt tänkande och en kamouflagefärgad mygghat. Kvinnor är dumma i huvudet, de har inget eget logiskt tänkande. Jag, Mustafe och Ossian är ute i skogen hela tiden och överlever. Vi är som elitsoldaterna som jag sett på teve. De är coola, de är ute och överlever hela tiden och så har dom skitcoola vapen. Eget logiskt tänkande har de också, inte kvinnor, för kvinnor är dumma. Nä nu måste jag dra, jag, Mustafe och Ossian ska grilla korv som vi tryckt ut ur våra brunögon för det är så man överlever, man måste göra allt för att överleva på det bästaste sättet. Sa jag att jag är bäst på att överleva och att jag bygger skitsnygga bivacker. Mustafe och Ossian tycker mitt brunöga är det finaste och bästaste brunögat i hela världen. Ciaoo!"
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2023-07-29, 11:23
Moderator
Var vänliga diskutera ämnet, inte varandra. Inlägg raderade.
2023-08-15, 07:06
Avslutad
Nu är det bevisat, kvinnor överlever

https://www.expressen.se/nyheter/jen-37-overlevde-brutal-attack-fran-utter/
Citera
2023-08-15, 13:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Nu är det bevisat, kvinnor överlever

https://www.expressen.se/nyheter/jen-37-overlevde-brutal-attack-fran-utter/
Ja, absolut! Bett från djur kan infekteras och i värsta fall ge upphov till blodförgiftning (sepsis) eller rabies (bra att kvinnorna vaccinerats efter attacken). En sann överlevnadsexpert föraktar inte sår. Inte små sår heller, för den delen.

Du hade så bråttom att läsa om de utterbitna kvinnorna att du missade länken till en artikel som handlar om en annan överlevare. En 10-årig flicka som överlevde ensam i vildmarken i över ett dygn innan hon hittades.

https://www.expressen.se/nyheter/10-ariga-flickan-forsvann-sa-overlevde-hon-ensam-i-vildmarken/
Citera
2023-08-16, 16:16
Avslutad
Citat:
Ja, absolut! Bett från djur kan infekteras och i värsta fall ge upphov till blodförgiftning (sepsis) eller rabies (bra att kvinnorna vaccinerats efter attacken). En sann överlevnadsexpert föraktar inte sår. Inte små sår heller, för den delen.

Du hade så bråttom att läsa om de utterbitna kvinnorna att du missade länken till en artikel som handlar om en annan överlevare. En 10-årig flicka som överlevde ensam i vildmarken i över ett dygn innan hon hittades.

https://www.expressen.se/nyheter/10-ariga-flickan-forsvann-sa-overlevde-hon-ensam-i-vildmarken/

Ett dygn? Skojar du? Du kan leva en månad utan mat bara du får vätska? Vilket jävla skämt. Där ser man referensramar är ni feministjävlar har hahaaaaaa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in