Citat:
Ursprungligen postat av
F.Hansen
Det faktum att du och ”matematikern” fortsätter att älta detta över tangentbordet är absurt. Vill du överleva, dra ut i skogen då. Släng din tröstmat åt skogen.
Vill du testa detta i grupper med kvinnor och män mixat, gör det då.
Jag har gjort det och visst att tjjejer/kvinnor vill, men män fixar skiten.
Det faktum att ni 3 inte får in det i era hivuden pekar på att ni 3 ska ut i skogen och visa att jajjemänsan, superbra på överlevnad.
Ni ska inte sitta och lipa på en sten efter ett dygn utan mat, vatten och mobbe.
Och nu kommer, ”jag är jättebra på överlevnad, när jag, mormor och morfar var ute i skogen tände jag en eld, morfar hade lagt kvistar och sånt i en hög och sen gav han mig en tändare och hjälpte mig att tända trots barnlås”.
Det handlar inte om att kvinnor inte kan överleva, utan om att män gör det så mycket bättre.
Ni ska ut i skogen och bevisa er. Vem som helst kan skriva att de är så jävla bra i text. Det kan vem som helst.
Sen backar ni inte upp era argument med personliga erfarenheter, eftersom ni inte har dem.
”Jag är jättebra på att överleva, för jag är tjej och jag har googlat att tjejjer är jättebra på överlevnad/svält, jag har faktiskt campat några gånger, och det var jättetrist.
Därför är kvinnor bättre än män på överlevnad, girl power.”
Inte ens värt att kommentera.
Du har inte "testat" på nått som helst vetenskapligt sätt, kan jag garantera.
Och dina små anekdotiska erfarenheter av kvinnor och män i vildmark duger alltså inte för att dra några som helst slutsatser.
Inte heller hänger hela gruppen kvinnors duglighet i vildmarken på om Jenny eller jag ex. är dugliga i skogen....
Men, du verkar vara lite för pantad för att fatta detta.
Jag har länkat vetenskapligt tillräckligt underbyggda studier på att i olika kriser i div. större grupper så har kvinnor överlevt bättre än män. LÄS dem.