2023-08-14, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Mycket märkligt att man får elda på allmänna platser i en stadskärna.

När det kommer till koraner så borde polisen beslagta dom då det är Hets Mot Folkgrupp i den, det står döda och förslava alla icke araber och så vidare.
Vilken folkgrupp?
Citera
2023-08-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Men det är det jag gör och det du också borde göra men tydligen inte klarar av att göra. Så nu är det enligt dig alltså inte längre en fråga om tro utan en fråga om moral, etik och respekt. Där du tydligen då anser att den du har är bättre än andras. Du har här bara bestämt att jag inte har någon moralisk kompass därför att den tydligen inte är precis som din eller hur du vill att den skall vara. Vilket är närmast komiskt.

Att bränna koraner är inte en fråga om brist på moral eller etik. Möjligen kan man tycka att det är lite respektlöst eftersom muslimer verkar vara som jättebäbisar som blir jätteledsna över det och inte längre kan kontrollera sig själva och sina känslor. Men det är å andra sidan smällar man får ta. Jag tycker att det är väldigt respektlöst att du kommer hit och talar om för oss hur vi skall leva och vad vi skall göra.

Det är ren fantasi från din sida om du tror att Sverige skulle kollapsa på två dagar om alla muslimer drog. Det enda som skulle inträffa vore att det skulle bli en jävla kö på Arlanda. Vi klarade att göra alla de där sakerna själva innan er och kommer göra det den dagen ni drog också. Möjligen skulle vi välkommna mer kompatibla människor med en moral och tro närmare vår egen. För den ni förespråkar ligger tydligen som sagt långt från vår.

Jag är uppfostrad till att respektera mina medmänniskor, att utgå ifrån att de har goda intentioner och göra rätt för sig och så lever majoriteten av oss.
. Allt annat du skriver är inte ens lönt att kommentera.
Du verkar inte heller ha koll på demografin i detta land , vilka som jobbar med vad så då blir inte någon vettig diskussion förutom en massa dravel.
De må låta konstigt för någon som dig att diskutera moral och etik men det utgör en stor del av vem jag är som person.
Citera
2023-08-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Man rycker på axlarna och går till Ica och handlar inför helgen. Varför skulle man börja grina för att någon brände en docka föreställande Jesus? Inget som påverkar ens liv negativt. Man går och jobbar, hämtar barnen på förskola/skola, lagar middag etc precis som vanligt.

Jesus har byggt Sverige så det kan uppfattas som en attack mot vårt land.
Citera
2023-08-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finajag
Din TÖNT!
Du verkar låg begåvad, vi diskuterar ju inte lagen här din åsna, det är rätt så givet att det är Lagligt, vi har liksom passerat den diskussionen idiot.
Jag diskuterar en moralisk kompass. Hur många gånger har din morsa tappat dig idiot. Läs innan du bara rantar som en liten bitch
En moralisk kompass är baserat på vad om är rätt och vad som är fel. Vad som är rätt och fel är beroende på vilken livsåskådning/religion man har. Man accepterar således inte religionsfrihet om den är villkorad på att man delar moral.
Citera
2023-08-14, 16:25
Medlem
Here we go again, givetvis planerat av regimen för att hetsa och splittra folk.
Citera
2023-08-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Jesus har byggt Sverige så det kan uppfattas som en attack mot vårt land.

Skulle fortfarande fortsätta leva mitt liv utan direkt påverkan om det står en musse och bränner en bibel.
Citera
2023-08-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas-yi
Så vad menas då i koranen med "those that your right hand possesses"? Vad säger de muslimska källorna om Muhammeds behandling av Banu Qurayza, Hunayn och Khaybar till exempel?

Lol som sagt börjar ni inte tröttna på att ta fram random saker från Koranen eller randomly slänger ut ett ngn hadith och vinkla hur man vill? Det känns så 2000-talet.
Har du läst Torah eller biblen? Finns väldigt mkt där som hade fått dig att koka isåfall, varför sådan fokus på just koranen? Du behöver inte tro på det som skrivs där men du behöver inte heller hata de som väljer att utöva sin religion oavsett om det gäller muslimer judar eller kristna
Förstår du hur urbota dum du låter som kör med såna värdelösa taktiker för att hetsa lol.
Man ja det är så passée
Citera
2023-08-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aryans
Here we go again, givetvis planerat av regimen för att hetsa och splittra folk.

Efter 10:e gången kan det inte handla om något annat, första gången handlade det om yttrandefriheten.
Citera
2023-08-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Spännande så att man får gå och bränna ner en ambassad utan att en enda muslim tar avstånd i media. Härligt folk ! Jävla hycklare

Varför ska jag ta avstånd?
Lol tog du avstånd när Rasmus brände koranen?
Detta avståndstagande som endast krävs på muslimer är så märkligt. Vad har jag att göra med ngn som bränt en ambassad i Irak lol.
Hur har jag ett ansvar i det?
På samma sätt som jag aldrig skulle kräva av en vit man att ta avstånd för RJ som härjar som en galning ..make it make sense
Citera
2023-08-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finajag
Jag är uppfostrad till att respektera mina medmänniskor, att utgå ifrån att de har goda intentioner och göra rätt för sig och så lever majoriteten av oss.
. Allt annat du skriver är inte ens lönt att kommentera.
Du verkar inte heller ha koll på demografin i detta land , vilka som jobbar med vad så då blir inte någon vettig diskussion förutom en massa dravel.
De må låta konstigt för någon som dig att diskutera moral och etik men det utgör en stor del av vem jag är som person.

Är du verkligen det? Så att skratta åt andra och kalla dem för Tönt är tecken på dina höga moral och respekt för dina medmänniskor. Det verkar som om att de som uppfostrade dig har misslyckats lite.

Vill nog påstå att det är du som har en väldigt skev bild av befolkningsfördelningen i landet. Därtill då att alla personer som du verkar tro är muslimer inte är det, eller inte bryr sig som du gör eller ens har någon form av religiös-samsyn på saker och ting. Men för saken skull då -- hur många människor är det du tror som jobbar som städare och busschaufförer som är troende muslimer som skulle föranleda den samhällsmässiga kollapsen av Sverige när ni då en dag i gemensam aktion reser och säger nog är nog och nu åker vi hem? Sannolikt betydligt färre än du verkar tro.
Citera
2023-08-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Tror nog det är att provocera och att göra sig ett namn.
Ett välkänt namn är bra att ha om man som Salwan vill in i SD som politiker.
Han vill skada Sverige genom att utsätta oss för terrorattacker. Lås in honom! Eller kasta ut. Han får bränna i sitt eget land
Citera
2023-08-14, 16:34
Medlem
Dylans avatar
De behöver förnya sig genom att även linda in koranen i bacon och smeta grisblod på den innan de tänder på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in