Citat:
Ursprungligen postat av
johan.topphat
På twitter / nyheterna ser man ryssar som flyt och tt dom har gamla vapen från 1921 och Ukraina med moderna vapen från väst. Men ändå står offensiven still mer eller mindre? visst att ryssarna är nedgrävna och lättare att försvara än anfalla, men om nu ryssarna är så dåligt utbildade och gamla vapen, varför gåt då ukrainas offensiv så långsamt? borde inte ryssen fly hals över huvud när ukraina kommer?
Antagligen för att detta är Militärt omöjligt man provade detta i första världskriget
Vi får väl se om man kan slå sig igenom eller runda
Men att först berättat i 2 månader att nu skall vi anfalla så att den lede Fi hinner gräva ner sig
Man hinner skjuta provskott med sina gamla kanoner så att man vet exakt nedslags platsen .
Så gjorde man i första VK när Anfallen kommer väntade man tills dom är på det stället artillerigranaten kommer att landa enligt Provskottet FYR Blam ..massor stryker med. Sluta anfalla måste man för stunden göra i vart fall annars blir man köttfärs. Är man köttfärs vinner man inga krig
.Nu får man vara försiktig med Information men innan kriget hade Ryssarna massivt övertag med artilleri och ryktesvis har man gott om granater även nu
Det var idioti i första världskriget och mycket pekar åt att det är idioti även nu
Senapsgasen och Kulsprutor har ersatts av minor och Helikoptrar i viss uträckning men fortfarande
idioti vad det låter men jag köper genombrotts doktrinen kan man hitta ett hål eller springa runt kan det ändra sig snabbt
men det känns som att Ryssen har korta försörjningslinjer och fler fronter att välja Nordväst kanske+ Nordöst kanske + havet kanske.
Jag frågar mig hur ser plan B ut .Om man inte kan komma igenom vad kan ändras kan göra det längre fram i tid.
Annars blir det som i Syrien Irak osv osv landet blir en grushög som långsamt mals sönder.
Vad är fördelen med det annan än för Putin som slipper ha Ukraina i NATO .
Men saker kan ändras såväl Kiev som Moskva kan få ny ledare över en natt