2023-08-13, 11:25
Medlem
BitGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Varför bry sig om den är Rysk? 🤔
TeleGram används för info.

Ja, man kan undra. Ryssfobi som vanligt.....
Citera
2023-08-13, 22:03
Medlem
Har under 3 veckor haft problem med min leverantör (Felia). Flesta livekanaler funkade ej. Då fixade jag Vpn. Det löste problemet men kanal bytena är väldigt dryga. Sen idag råkade av misstag glömma köra igång Vpn appen på luren(wifi) . Men allt funkar nu utan Vpn app.
Är det så enkelt att Telia gjort sitt gällande köpet av cmore, och nu slipper man köra Vpn?
Andra som haft samma upplevelse?
Citera
2023-08-13, 22:06
Medlem
Har under 3 veckor haft problem med min leverantör (Felia). Flesta livekanaler funkade ej. Då fixade jag Vpn. Det löste problemet men kanal bytena är väldigt dryga. Sen idag råkade av misstag glömma köra igång Vpn appen på luren(wifi) . Men allt funkar nu utan Vpn app.
Är det så enkelt att Telia gjort sitt när det kommer till cmore/tv4 affären och nu slipper man köra Vpn?
Andra som har samma upplevelse?
Citera
2023-08-14, 00:10
Medlem
krommees avatar
Pyntade 1300 sist och det går snart ut,;0

Kör direkt från TVn via iptvapp som e sådär då jag har Samsung tv,
Ni som är mer insatta kan man skaffa en Android box eller nåt som kopplar upp på internet sen via TVn och man har appen i den boxen då Samsung icke tar Android typ?
Senast redigerad av krommee 2023-08-14 kl. 00:16.
Citera
2023-08-14, 04:40
Medlem
LazerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee

Ni som är mer insatta kan man skaffa en Android box eller nåt som kopplar upp på internet sen via TVn och man har appen i den boxen då Samsung icke tar Android typ?

Ja det är ju så man brukar göra.
Själv har jag en Formulerbox.Finns fler boxalternativ också.
Citera
2023-08-14, 09:48
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Ja. Personligen rekommenderar jag Xiaomi MiTv stick 4K. Prisvärd android. Är en sticka man pluggar in i tvn bara. Sen appen Tivimate på den.
Citera
2023-08-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradk
Är det så enkelt att Telia gjort sitt gällande köpet av cmore, och nu slipper man köra Vpn?
Andra som haft samma upplevelse?
Du menar att kanaler har buffrat och snurrat?

Har själv Telia och märkt av seghet det sista.

Dock aldrig använt VPN.
Citera
2023-08-14, 13:37
Medlem
BitGirls avatar
Citat:

Har Samsung tv och har en Nvidia Shild Pro inkopplad. Har Tivimate på Shielden. Funkar bra.
Citera
2023-08-14, 19:02
Medlem
Made.to.suffers avatar
Update

Har funderat på att skaffa iptv för en polare tipsade om det. Men hur går det till är en app via smart tv lika bra som en box eller rekommenderas en separat box för själva iptv?

En separat box gör det att man slipper app och kan välja kanal genom siffrorna på fjärrkontrollen? Alltså istället för att bläddra i en lista trycka 5 på fjärrkontroll å hamna på den kanalen osv.

Finns det begränsningar i enheter alltså att man endast kan logga in på en enhet?

Funkar det för dator också?

Såg NordicOne hade 24h test är det någon rekommenderad tjänst eller finns det flera
Senast redigerad av Made.to.suffer 2023-08-14 kl. 19:13. Anledning: Update
Citera
2023-08-14, 21:46
Medlem
Colossos avatar
Är det ens nån skillnad på NXT samt N1 ni som testat båda?
Citera
2023-08-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Made.to.suffer
Har funderat på att skaffa iptv för en polare tipsade om det. Men hur går det till är en app via smart tv lika bra som en box eller rekommenderas en separat box för själva iptv?

En separat box gör det att man slipper app och kan välja kanal genom siffrorna på fjärrkontrollen? Alltså istället för att bläddra i en lista trycka 5 på fjärrkontroll å hamna på den kanalen osv.

Finns det begränsningar i enheter alltså att man endast kan logga in på en enhet?

Funkar det för dator också?

Såg NordicOne hade 24h test är det någon rekommenderad tjänst eller finns det flera

Riktiga N1 ger bara 1 timmes test, så det är någon med liknande namn
Citera
2023-08-15, 08:47
Medlem
3meters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitGirl
Har Samsung tv och har en Nvidia Shild Pro inkopplad. Har Tivimate på Shielden. Funkar bra.
Kör med samma setup och har fungerat klockrent sen dag ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in