2021-07-28, 19:57
Medlem
Laggar var kanske fel, det är snarare så att bilden fastnar i en 5-10 sekunders loop medans ljudet fortsätter.
Nu har jag bara använt det under dagen så jag vet inte hur vanligt det är att det händer.

Kopplat med kabel, ej över wifi.

Inbränd text fungerar men inte t.ex cmore kanalerna, jag kan välja dom nordiska språken i listan för undertexter men inget jag väljer visas.
Citera
2021-07-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shure
Laggar var kanske fel, det är snarare så att bilden fastnar i en 5-10 sekunders loop medans ljudet fortsätter.
Nu har jag bara använt det under dagen så jag vet inte hur vanligt det är att det händer.

Kopplat med kabel, ej över wifi.

Inbränd text fungerar men inte t.ex cmore kanalerna, jag kan välja dom nordiska språken i listan för undertexter men inget jag väljer visas.

Ta och testa på din mobil I valfri iptv-app.
Kör med 4G och se hur kanalerna uppför då.
Citera
2021-07-28, 22:10
Medlem
Vilken bra iptv app finns det till Android? Om man får fråga det?
Citera
2021-07-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shure
Vilken bra iptv app finns det till Android? Om man får fråga det?
Snyggaste och bästa till Android-tv är Tivimate.
Bra och stabil är IPTV Extreme Pro på Android mobiler.
Citera
2021-07-29, 19:11
Medlem
Ursäkta förmodligen korkad fråga från en helt nybörjare inom IPTV :-)

Jag har köpt en månad av N1IPTV som jag har fått för mig att många här använder och verkar nöjda med. Kör det på datorn med VLC och det funkar i stort sett bra, MEN jag får inte Discovery+ att funka alls. Får bara att VLC inte kunde öppna MRL'en. Vill se alla OS kanaler, men just nu får jag hålla till godo med Kanal 5. Vad gör jag för fel??
Sidofråga: Hur sjutton får jag fram EPG i VLC? Eller är det så enkelt att jag borde använda något annat än VLC?
Sidofråga2: Hur gör man för att använda catch-up?
Senast redigerad av RavenFox 2021-07-29 kl. 19:45.
Citera
2021-07-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenFox

Jag har köpt en månad av XXXXX som jag har fått för mig att många här använder och verkar nöjda med. Kör det på datorn med VLC och det funkar i stort sett bra, MEN jag får inte Discovery+ att funka alls. Får bara att VLC inte kunde öppna MRL'en. Vill se alla OS kanaler, men just nu får jag hålla till godo med Kanal 5. Vad gör jag för fel??
Sidofråga: Hur sjutton får jag fram EPG i VLC? Eller är det så enkelt att jag borde använda något annat än VLC?

Testa appen Myiptv-player.

https://www.microsoft.com/sv-se/p/myiptv-player/9pjj2nmbf0tr

Eller appen Duplex:

https://www.duplexplay.com/InstallationWindows.html

För att använda catchup så måste du använda en app som den funktionen funkar på.
Citera
2021-07-30, 18:33
Medlem
Citat:

Jag har köpt en månad av N1IPTV som jag har fått för mig att många här använder och verkar nöjda med. Kör det på datorn med VLC och det funkar i stort sett bra, MEN jag får inte Discovery+ att funka alls. Får bara att VLC inte kunde öppna MRL'en. Vill se alla OS kanaler, men just nu får jag hålla till godo med Kanal 5. Vad gör jag för fel??
Har du smart tv? Nyare mobil? Man kan använda Tivimate genom bluestack om jag förstått rätt i Windows. En emulator som gör att datorn tror den är en androidenhet. Men är man helt novis på iptv rekommenderar jag alltid en tv med box. Tvip-s 412 har många varit nöjda med som jag hjälpt, detta för bästa upplevelsen.
Citera
2021-07-30, 21:25
Medlem
Tack för svar! Jag har testat bägge Windowsapparna, men Discovery+ vill inte. (Lite olika varianter på felmeddelanden) Har också färre än 10st D+ att välja på och jag tycker mig ha läst att det borde vara runt 20. Är iofs novis på IP-TV, men långt ifrån novis inom IT och har kört Dreambox (och varit ”delare” ett antal år) så jag tycker nog att jag har hyfsad koll på ”grunderna”. Inte heller IOS appen jag testade ville köra D+, så något fel gör jag hur bra jag än tycker att jag har koll på grunderna. Tacksam alltså för fler smarta idéer och tips!
Senast redigerad av RavenFox 2021-07-30 kl. 21:28.
Citera
2021-07-30, 22:34
Medlem
Citat:
Tack för svar! Jag har testat bägge Windowsapparna, men Discovery+ vill inte. (Lite olika varianter på felmeddelanden) Har också färre än 10st D+ att välja på och jag tycker mig ha läst att det borde vara runt 20. Är iofs novis på IP-TV, men långt ifrån novis inom IT och har kört Dreambox (och varit ”delare” ett antal år) så jag tycker nog att jag har hyfsad koll på ”grunderna”. Inte heller IOS appen jag testade ville köra D+, så något fel gör jag hur bra jag än tycker att jag har koll på grunderna. Tacksam alltså för fler smarta idéer och tips!

Vilka kanaler av Discover + har du testat och haft problem med?
Är du säker på att det var sändning på dom just när du kollade?

Vad säger din säljare?
Citera
2021-07-30, 23:17
Medlem
Jag har testat alla D+ kanaler. Ingen funkar. Alla andra (Svenska) kanaler jag testat funkar. Har inte sökt N1 ännu. Tänkte att jag säkert gör något nybörjarfel… Ska kolla med dom!
Citera
2021-07-31, 00:04
Medlem
Nedomanskys avatar
Helt ny på iptv. Har en LG oled c7 (2017) är de knepiga att få o fungera med någon iptv app, de har ju ett eget ios..
Kanske bättre o satsa på en bra box? Några förslag? Har nu en inspelningsbar box från Boxer o misstänker att jag kommer att sakna möjligheten att spela in, följer en del serier, finns det iptvboxar som är inspelningsbara?

Är VPN nödvändigt med iptv? Kan man se tex Netflix eller HBO gratis med iptv? Kan MMan se playkanar via iptv, tex tvplay?
Citera
2021-07-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Helt ny på iptv. Har en LG oled c7 (2017) är de knepiga att få o fungera med någon iptv app, de har ju ett eget ios..
Kanske bättre o satsa på en bra box? Några förslag? Har nu en inspelningsbar box från Boxer o misstänker att jag kommer att sakna möjligheten att spela in, följer en del serier, finns det iptvboxar som är inspelningsbara?

Är VPN nödvändigt med iptv? Kan man se tex Netflix eller HBO gratis med iptv? Kan MMan se playkanar via iptv, tex tvplay?

Appen Duplex ska funka på LG.

https://www.duplexplay.com/InstallationLGwebOS.html

Om du hellre vill ha en box som du även kan spela in på så är Formuler Z8 Pro den bästa.

VPN är inte nödvändigt.

Med rätt leverantör så finns både filmer och serier från Netflix och HBO och även alla andra större streamingtjänsters utbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in