2023-08-13, 16:04
Medlem
Inga namn ännu, då vet vi inte vilken sorts affärsmän det är heller, någon form av leverans är väl mest troligt om de inte var hemmahörande i länet.
Citera
2023-08-13, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Inga namn ännu, då vet vi inte vilken sorts affärsmän det är heller, någon form av leverans är väl mest troligt om de inte var hemmahörande i länet.

Jag lutar lite mot att ett mord eller rån skulle utföras då plåtarna var bortplockade.
Citera
2023-08-13, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Jag lutar lite mot att ett mord eller rån skulle utföras då plåtarna var bortplockade.

Ja, det låter ju troligt, men om de har åkt så långt så är det nog något större, finns det någon stor gangster i jämtland eller kanske semesterboende ?
Citera
2023-08-13, 16:16
Medlem
Eftersom jag tror och det är enbart ren spekuleration att jag skrev att de kan vara från Sollefteå är att flera personer därifrån har har varit inblandad i grova brott här i Östersund. Vapen brott , droger. grov misshandel och grovt rån . De har sin bekantskap m andra hemmahörande individer som är bosatta i Östersund . De har somaliska och afghanska ursprung
Citera
2023-08-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Menar du detta?
"De gick runt och lyste med ficklampor på ett ställe mellan Lillänge och Fagerskarpan. Och vid rondellen i Lillänge var det avspärrat. Det såg ut att ligga något på vägen."

Det måste vara ett par km mellan lillängerondellen och fagerskrapan
Tror att stoppet skedde vid skrapan, ser man på kartan är det väl en naturlig väg att åka mot Lillänge om man sedan ska ut mot e45 tänker jag
Citera
2023-08-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Ja, det låter ju troligt, men om de har åkt så långt så är det nog något större, finns det någon stor gangster i jämtland eller kanske semesterboende ?

Jag skulle inte säga att det finns någon direkt gangster eller kriminell person som spelar i dom högre ligorna, de allra flesta är nog springpojkar eller mellanhand åt folk söderöver. Jag kan dock ha fel.
Citera
2023-08-13, 16:27
Avslutad
Svt nyheter:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/polispatrull-beskjutna-i-ostersund
Citera
2023-08-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Svt nyheter:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/polispatrull-beskjutna-i-ostersund

Inte hemmahörande i länet säger polisen, dock från sverige
Citera
2023-08-13, 16:34
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Helikoptern igen nu, söker de vidare med värmekamera??
Citera
2023-08-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Det finns väl en polishelikopter stationerad i Östersund ute på Frösö flygplats? En av nio i Sverige.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/polisflyget/

Ja, det finns en i Östersund, Men det var nog nationella insatsstyrkan som tog en helikopter från Stockholm. Jag har dock inte kollat på anrops nummer men gissar det.
Citera
2023-08-13, 16:45
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Helikoptern igen nu, söker de vidare med värmekamera??
Varför då, båda är ju gripna
Citera
2023-08-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleForLife
Kan vi killgissa oss fram till:
Stopp på Tegelbruksvägen. Jakt på Tegelbruksvägen Nord/Nordöst-> Körfältsvägen Söder -> Inspektörsvägen Väster-> Montörsvägen Söder -> Fagerbacken Öst-> Hagvägen Norrut -> E14 Norrut -> E45

Stoppet i stan och skjutningen uppfattade jag som på olika platser av säker källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in