2023-08-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Järnrörsgänget satt häktade och gick direkt i fängelse därifrån.
Nej där har du fel ! Den jag pratar om dömdes för detta till drygt 6 år . Han släpptes efter flera månader häktning , dömdes och släpptes fri i väntan på en placering på anstalt. Under tiden Nov för drygt 1,5 år sedan bryter han och 4 till in i en lägenhet och rånar den som bor där . Fup har jag på 1000 sidor och denna brukar släppas när rättegången startar . Ännu har vi inte hört något om vad straffet blev . Så en av dessa idioter har varit fri och begått nya grova brott . Han har 3 personer från Sollefteå som har rånat folk med sig
Citera
2023-08-13, 15:32
Bannlyst
Försökte använda den här sidan https://biluppgifter.se/filter

För att söka på alla bilar av märket KIA registrerade i Sollentuna men av någon anlendning är kommunfiltret grått och går ej att ändra man måste nog vara medlem, bor tyvärr utomlands för tillfället och kan således inte ta emot sms då jag inte har svenskt nummer, finnd därmed inte med i folkbokföringen vilket är ett krav.

Har någon medlemskap eller tillgång till fordonsregistret sök gärna på de uppgifter som kom fram om fordonet:

En orangeaktiv, alternativt röd KIA, registrerad på en ägare i Sollentuna.

Det torde skära ner på antalet personer till den nivå att det för oss blir resonabelt att leta upp kriminellt belastade, anhöriga till kriminellt belastade och andra skumma typer.
Senast redigerad av Brawndo 2023-08-13 kl. 15:40.
Citera
2023-08-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Kan du lägga upp fup samt dom?
Nej kan ju inte det eftersom Fup släpptes o juni och efter detta har vi inget hört ? Advokat håller ju kontakten m offer men inget ännu om vilken dom de fick ? Bevisen är klockren så de kommer inte undan men har tappat helt respekten för rättsväsendet . Men är inte förvånad om dessa sollefteåbor är släppta i väntan på domen . Står om man söker i Ångermanlands bladet .. Sollefteå bor häktad i östersund för grovt rån.
Citera
2023-08-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Kan du lägga upp fup samt dom?
Nej jag har inte domen utan läst den genom offret som personen fått skickat till sig . Den är på 1000 sidor. Dom har inte kommit ännu .
Citera
2023-08-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
Tveksamt, finns väl knappt några invandrare i Norrland.

Hahahaha skämtar du? Är snarare tvärtom. Skulle tro att andelen invandrare är betydligt högre i vissa norrländska kommuner än i Stockholm.

Vad gäller gärningsmännens fordon, så läste jag nånstans att fordonet saknade skyltar - kan det ha varit en A-traktor? En trimmad sådan i så fall eftersom de tycks ha kunnat hålla hög fart. Eller var det en vanlig personbil där skyltarna plockats bort? Om det är "storgangsters" borde de vara smarta nog och ha resurser att använda ett fordon som inte väcker polisens intresse.
Citera
2023-08-13, 15:42
Medlem
[quote=Brawndo|85389288]Försökte använda den här sidan https://biluppgifter.se/filter

För att söka på alla bilar av märket KIA registrerade i Sollentuna men av någon anlendning är kommunfiltret grått och går ej att ändra man måste nog vara medlem, bor tyvärr utomlands för tillfället och kan således inte ta emot sms då jag inte har svenskt nummer, finnd därmed inte med i folkbokföringen vilket är ett krav.

Har någon medlemskap eller tillgång till fordonsregistret sök gärna på de uppgifter som kom fram om fordonet:

Det torde skära ner på antalet personer till den nivå att det för oss blir resonabelt att leta upp kriminellt belastade, anhöriga till kriminellt belastade och andra skumma typer.[/QUOT

Du måste välja län först, som Stockholm för att sen kunna välja Sollentuna kommun. För jag hade inga problem med att kolla.
Citera
2023-08-13, 15:46
Bannlyst
[quote=MammaSe|85389440]
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo

Det torde skära ner på antalet personer till den nivå att det för oss blir resonabelt att leta upp kriminellt belastade, anhöriga till kriminellt belastade och andra skumma typer.[/QUOT

Du måste välja län först, som Stockholm för att sen kunna välja Sollentuna kommun. För jag hade inga problem med att kolla.

Tack!!
Det finns alltså två Oranga KIA i Sollentuna kan dock inte ladda ner rapporten med ägaren det måste man verkligen vara medlem för att göra.

https://biluppgifter.se/filter?vma=Kia&vc=orange&oc=stockholm&om=sollentun a&vy=1990%3B2024&vmi=0%3B25000&page=1

Röda finns det 89 stycken registrerade i Sollentuna

https://biluppgifter.se/filter?vma=Kia&vc=r%C3%B6d&oc=stockholm&om=sollent una&vy=1990%3B2024&vmi=0%3B25000&page=1

Nu vet vi inte om bilen rapporterats stulen.

Edit: Eftersom personen jag skulle citera inte tyck förstå hur man använder quote funktionen ser det nu ut som jag citerat mig själv
Senast redigerad av Brawndo 2023-08-13 kl. 15:49.
Citera
2023-08-13, 15:49
Medlem
Citat:

Det torde skära ner på antalet personer till den nivå att det för oss blir resonabelt att leta upp kriminellt belastade, anhöriga till kriminellt belastade och andra skumma typer.

Vad får dig att vara så säker på Sollentuna? Jag har hört att dessa två personer ska härstamma från Sundsvallstrakterna.
Citera
2023-08-13, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Vad får dig att vara så säker på Sollentuna? Jag har hört att dessa två personer ska härstamma från Sundsvallstrakterna.

Det här inlägget
(FB) Polispatrull beskjuten i Östersund -insats pågår (2023-08-12)

Citat:
Området söder om Lit genomsöktes under natten, en bil är tagen i beslag, den bilens ägare hör hemma i Sollentuna. En person tydligen gripen i Lit under natten då han försökte stjäla en bil.
Citera
2023-08-13, 15:56
Medlem
Citat:
Det här inlägget
(FB) Polispatrull beskjuten i Östersund -insats pågår (2023-08-12)

Ah, det hade jag missat. Då kan vi nog glömma att personerna ska komma från Sundsvall, förutsatt bilen inte är stulen i Sollentuna.
Citera
2023-08-13, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Ah, det hade jag missat. Då kan vi nog glömma att personerna ska komma från Sundsvall, förutsatt bilen inte är stulen i Sollentuna.

Nu är ju iförsig inlägget icke ackompanjerat av en källa så som en nyhetsartikel så är inte säkert. Hade dock velat kunna se ägarna till bilarna och se om någon av intresse dyker upp.

Fanns ju endast 89 röda och 2 oranga, båda färger har pekats ut i tråden har jag för mig så man måste kolla båda.
Citera
2023-08-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Hahahaha skämtar du? Är snarare tvärtom. Skulle tro att andelen invandrare är betydligt högre i vissa norrländska kommuner än i Stockholm.

Vad gäller gärningsmännens fordon, så läste jag nånstans att fordonet saknade skyltar - kan det ha varit en A-traktor? En trimmad sådan i så fall eftersom de tycks ha kunnat hålla hög fart. Eller var det en vanlig personbil där skyltarna plockats bort? Om det är "storgangsters" borde de vara smarta nog och ha resurser att använda ett fordon som inte väcker polisens intresse.

Det stämmer absolut inte. Av kommunerna med högst andel invandrare ligger så gott som samtliga i Stockholmstrakten. Som ett exempel har Östersund runt 12% utländsk bakgrund, att jämföra med Stockholm som har 34%, källa i länken nedan:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.scb.se%2Fcontentas sets%2Fece888a501104bff80d664634272de8e%2Fbe0101_k omtopp_utlandsk_bakgrund_2021.xlsx&wdOrigin=BROWSE LINK

I norrländska städer ligger utländsk bakgrund sällan över 15 %. Det är mindre än i ”fina” kommuner i Stockholms län, som typ Lidingö, Danderyd och Täby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in