Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Män/hanar konkurrerar om honor/kvinnor..
Måste va ett nytt påfund
Kvinnorna har nyckeln till sovrummet och männen till kyrkan.
Dvs kvinnorna fäller avgörandet vilka hon träffar och vilka hon ligger med.
Men det är nästan alltid männen de hänger på om man tar det vidare varav det blir något seriöst.
Alla kvinnor som dejtar träffar ju män.
Sen ja vissa män får knappt dejta väldigt lite medans andra män får dejta massor.
Det är inte direkt några moderna könsroller att män får jaga och konkurrera om kvinnor.
Det har väl alltid varit så här?
I princip alla kvinnor jag har varit på dejt med har varit yngre, samma för mina vänner.
Så att man måste jaga äldre håller jag inte med om, däremot kan ombyte förnöja.
Kvinnor i 40 års åldern är i regel bättre på att knulla än kvinnor i 20 års åldern.
Så de är ju inte så konstigt att många yngre män tycker de är spännande med äldre kvinnor.
Vad exakt tycker du ska förändras?
Ska kvinnor välja män som är mindre sociala och ser sämre ut?
Som individ kan man göra enormt mycket för att höja sitt värde i det motsatta könets ögon.
Alltså, jag invänder mig inte mot att man måste jobba och anstränga sig för att lyckas med tjejer. Det är att ansträngningarna inte räcker trots att mycket mindre ansträngningar räckte långt före feminismen fick fotfäste. Jag upplever inte att kvinnor springer efter män med pengar när jag syftar på ansträngningar.
Vad som kan förändras är samhällets inställning till män. Hur man värderar män, dagligen hittar man citat i tidningar som nedvärderar män. Samtidigt lyfter man upp kvinnor som felfria och att de har monopol på vad som ska vara rätt och fel. Män är mer misstänkliggjjorda, alla män sägs vara förövare och vi ska stå i skuld till kvinnan för att de inbillar sig att vi har förtryckt dem.
Artister som Sara Larsson sa öppet "hata, hata, hata alla män". Tror du Elon Musk eller Leif Östling kan säga nåt sånt utan att få sina luv förstörda?
Kvinnor har rätt att skaffa barn, män har inte ens rätt att få kondomsex. Tycker du att det är småsaker så kan du väl avsäga dig allt sex för resten av ditt liv. För det är ju småsaker. Sex är en skitgrej liksom..
Kvinnor ska vara fogliga och medgörliga. Feminism handlar mest om att ge igen för de oförrätter kvinnor inbillar sig att män avsiktligt orsakat kvinnor för 100 år sen. Jag vet en kvinna som inte går ner i vikt ens för sin egen skull för att hennes man har sagt att han vill att hon ska gå ner. Känn på den bångstyrigheten.