Citat:
Ursprungligen postat av
sexyclasse
– Jag är alltid präst och bär prästskjorta i alla sammanhang. Det har jag gjort sedan den dagen jag prästvigdes, säger hon till Expressen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1147740
Hur gör man med klädkod här? Är det ok att komma klädd som byggnadsarbetare på middagsbjudning? Kirurg med blodiga operationskläder likaså? Frågorna är många.
Frågorna är väldigt många! Om Birgitta hade varit yrkesmilitär hade hon alltså haft uniform på sig under hela besöket? Hade hon haft camo på dagen och bytt till flådig uni till middagen?
Tycker att det är väldigt märkligt att man som präst har krage på sig hela tiden. Eftersom hon nyligen vigdes är det kanske nyhetens behag och ett rookie mistake. Hon vet ju själv om att hon alltid är präst och det behöver hon inte kragen till. Poängen måste alltså vara att alla andra ska veta och förstå det - varför? Ska folk i nöd och i behov av hjälp gå fram och prata med henne oavsett var hon befinner sig? Kommer hon alltid att ha möjlighet att vara i sin yrkesroll och företräda kyrkan?
Lägger man till deras inredningsstil tidigare behandlad i tråden till det här och allt annat så måste Birgulf vara Sveriges, om inte världens, mest märkliga par.