2023-07-11, 11:13
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
När Ulf K landade i Vilnius så var frugan med. Hon har bytt yrke och är numera präst. Men på detta officiella besök släntrar hon ut ur planet med prästkrage. Extremt märklig klädsel tycker jag. Varför bytte hon yrke och varför är det så viktigt att visa detta utomlands?

Det är väl ett rätt coolt statement – vi är kristna. Muslimer respekterar faktiskt sånt mer än till exempel Antje Jackeléns uttalade Islamkramande. Sånt skrattar de bara åt och det sänker hela Sveriges värdighet.
Citera
2023-07-13, 06:27
Medlem
Hur kort är han egentligen? 160 cm? Vad jag förstått så har han barn med en asiatisk kvinna. Var det ingen vit kvinna som ville ha hans gener?
Citera
2023-07-13, 06:33
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Hur kort är han egentligen? 160 cm? Vad jag förstått så har han barn med en asiatisk kvinna. Var det ingen vit kvinna som ville ha hans gener?
Han har adopterat barn från Asien tillsammans med en svensk kvinna, dvs sin fru, den tjocka prällen.

Imponerande att en man utan axlar bär upp en hel nation på sina… axlar.
Citera
2023-07-14, 01:02
Medlem
– Jag är alltid präst och bär prästskjorta i alla sammanhang. Det har jag gjort sedan den dagen jag prästvigdes, säger hon till Expressen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1147740

Hur gör man med klädkod här? Är det ok att komma klädd som byggnadsarbetare på middagsbjudning? Kirurg med blodiga operationskläder likaså? Frågorna är många.
Senast redigerad av sexyclasse 2023-07-14 kl. 01:10.
Citera
2023-07-14, 03:35
Medlem
Sveriges statsminister är gift med en kvinna som är prästvigd i Svenska kyrkan, så bjuds han in med partner till olika evangemang så kommer han med en svensk präst. Det må gälla middagar eller andra möten. Personligen tycker jag det är okej att tydligt signalera till andra vem hon är. Hon var inte inbjuden som präst utan som fru/partner. Klänningen hon bar skulle jag ge en överkorsad geting, men det är en smaksak.

Hon ska istället jämföras med fru Erdogan, som följer med sin make på hans besök till Vilnius. HOn var religiöst utstyrd från det hon steg av flygplanet och satt i möte med Birgitta Ed. Fru Erdogan var klädd i muslimska kläder från topp till tå och jag tror att det är ett slags religiös signal.
Citera
2023-07-14, 11:09
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Han har adopterat barn från Asien tillsammans med en svensk kvinna, dvs sin fru, den tjocka prällen.

Ja, och dessutom i kombination med avsaknad av ryggrad. Uppenbar risk för snar totalkollaps?

Man kan konstatera att de två, visserligen inbjuda men ändå ickemedlemmar, verkligen lyckades utmärka sig på nato-"elitens" cocktailparty. En med prästkrage och den andra med grön militärinspirerad kläddräkt
Senast redigerad av Sqeptisk 2023-07-14 kl. 11:35.
Citera
2023-07-14, 11:15
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Är någon av dem barnlösa på grund av medicinska orsaker? Ofrivillig barnlöshet?
Citera
2023-07-14, 11:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hur är det med ryktet om skilsmässa? Det förekom ju något rykte om att karln hade vänstrat med Sanna Marin och att en skilsmässa var på gång.
Citera
2023-07-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Ja, och dessutom i kombination med avsaknad av ryggrad. Uppenbar risk för snar totalkollaps?

Man kan konstatera att de två, visserligen inbjuda men ändå ickemedlemmar, verkligen lyckade utmärka sig på nato-"elitens" cocktailparty. En med prästkrage och den andra med grön militärinspirerad kläddräkt

Tycker att den färggIada batikhäxe-kIänningen är mer 0ffensiv än prästkragen i 0fficiösa sammanhang

Den signaIerar att statsministern inte är herre över sin egen fru 0CH att frun är en gaIen muItikuIti batikhäxa

Hur man i sådana faII ska kunna inneha den styrande r0IIen i ett het Iand framstår s0m en gåta
Citera
2023-07-14, 13:23
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Är någon av dem barnlösa på grund av medicinska orsaker? Ofrivillig barnlöshet?
Jag tror inte att han gått ut officiellt med att hans simmare saknar både Baddaren och silvergrodan, men det verkar vara en flashbacksanning åtminstone.
Citera
2023-07-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hur är det med ryktet om skilsmässa? Det förekom ju något rykte om att karln hade vänstrat med Sanna Marin och att en skilsmässa var på gång.

Skulle Sanna ha legat med den mannen?

Trodde finskorna föredrog riktiga män? Har Finskorna blivit veka?
Citera
2023-07-14, 19:01
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Skulle Sanna ha legat med den mannen?

Trodde finskorna föredrog riktiga män? Har Finskorna blivit veka?

Ingen aning. Ryktena kring det florerade i samband med att Sanna Marin skilde sig för en tid sedan. Troligen var det nog en mediegroda eftersom man inte hört något mer om det. Var troligen vissa journalister som hoppades att hon skulle gifta sig med Kristersson istället.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-07-14 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in