Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Många tomma fritidshus och öppna gillestugor/förråd. Förvisso fortfarande sommarlov och helg, så nog ganska mycket folk ändå. Relativt milt, runt 13 grader, men ska bli regn och något svalare i natt...
Nu beror det ju också väldigt mycket på vad det är för personer vi har att göra med. Många i tråden (inklusive jag själv) tror på kaozare i droghandeln, och dom lär inte klara sig så länge.
Polisens hundar hittar dom. Kanske skjuter dom mer endera i ”inget att förlora” tron eller för att impa. Är man på väg att bli av med ett stort lass narkotika eller vapen är det kanske viktigt att visa att man ”gav allt”. Svårt för polisen då dom är oförutsägbara.
Men, har vi att göra med en lokal förmåga pt högerhållet, är det möjligt att dom har lite mer kunskap om hur man håller sig undan i skogen, kanske till och med lokalkännedom. Då kan det bli svårt för polisen att ens hitta dom. Finns mycket plats där i området.