2023-08-13, 08:47
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
helikoptern verkar köra nonstop i regionen. funkar värmekamera i dessa lägen?

Det gör det. Kanske till och med lite bättre eftersom det inte är så fruktansvärt varmt ute
Citera
2023-08-13, 08:48
  #218
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Dom är antagligen inte ens i bilen längre. Bilen åkte tydligen bärgare tillbaks mot stan, eller är det en trådsanning kanske.

Ett vittne hade sett en bil på en bärgare som såg ut att ha poliseskort enligt AB.

Tidigare i tråden har det nämnts att det var en röd Kia som lämnade i samband med skottlossningen.
Citera
2023-08-13, 08:49
  #219
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
helikoptern verkar köra nonstop i regionen. funkar värmekamera i dessa lägen?

Den landade på Åre Östersund AirPort för drygt sju timmar sedan.
Citera
2023-08-13, 08:49
  #220
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SirColumbia
Om ryktet stämmer att det här skedde runt Fagerskrapan, Blå Center eller längs Krondikesvägen så går det ju att gissa på att det har med restaurang Pompei att göra, ägaren är välkänd för att bedriva en och annan sidoverksamhet som inte faller inom lagstiftningen. Vi har även en person vid namnet K*vin Sanch*z som brukar röra sig i dessa krokar, nyligen frigiven efter att ha suttit inne pga grovt narkotika- och vapenbrott.

Personen i fråga även skriven på Tegelbruksvägen. Det ryktade epicentrumet i fråga för händelsen.
Citera
2023-08-13, 08:50
  #221
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Ett vittne hade sett en bil på en bärgare som såg ut att ha poliseskort enligt AB.

Tidigare i tråden har det nämnts att det var en röd Kia som lämnade i samband med skottlossningen.


Precis.

Samtidigt verkar det lite märkligt att man skulle ha så bråttom att få bilen in för undersökning. Man skulle ju vara kunna säkra den och vänta tills insatsen är över.
Citera
2023-08-13, 08:54
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest
Länka till en artikel där det nämns att ett eller flera polishus sprängts i luften.. 🤣

Redan för 20år sen typ så smällde man faktiskt Östersunds polishus, bara entren förvisso, men Ändå.
Citera
2023-08-13, 08:54
  #223
Medlem
Motorkulturs avatar
Ska ha varit vid Stadsdel Norr, Kanslihusgränd.
Citera
2023-08-13, 08:56
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
helikoptern verkar köra nonstop i regionen. funkar värmekamera i dessa lägen?

Ja, men beroende på hur bra kameran är, termisk känslighet, upplösning mm så vet man inte vad de ser där uppe. Själv skulle jag chansa och spela björn, dvs gå på alla fyra om jag var jagad och helikoptern snurrade över mig.
Citera
2023-08-13, 08:57
  #225
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Precis.

Samtidigt verkar det lite märkligt att man skulle ha så bråttom att få bilen in för undersökning. Man skulle ju vara kunna säkra den och vänta tills insatsen är över.

Bilen misstänks troligen innehålla både det ena och det andra..kanske vapen narkotika eller annat som kan vara viktigt för framtida förundersökning.

Så att en polisbil med två konstaplar(?) eskorterar in denna bil kan nog undvaras och ses som en viktig åtgärd.
Citera
2023-08-13, 08:58
  #226
Medlem
Biggedys avatar
Säkert nå blattebröllop
Citera
2023-08-13, 09:00
  #227
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Redan för 20år sen typ så smällde man faktiskt Östersunds polishus, bara entren förvisso, men Ändå.
Det va väl samma veva som dom sprängde bankomaten i Brunflo ?
Citera
2023-08-13, 09:01
  #228
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneCrazy
Ja, men beroende på hur bra kameran är, termisk känslighet, upplösning mm så vet man inte vad de ser där uppe. Själv skulle jag chansa och spela björn, dvs gå på alla fyra om jag var jagad och helikoptern snurrade över mig.


Shit vad roligt. Du vet att det inte ser ut som i ”predator” va? Helikopter/drönarpiloterna skulle få sig ett riktigt gott skratt.

”Vad fan håller han på med? Kryper omkring och grejor….ja ja. Han är bakom granen i alla fall”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in