2023-08-13, 12:28
  #325
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahboiiii
Lite info från säkra källor bekräftar att NI flögs upp med helikopter från Stockholm, en person har hittats och gripits i skogen runt Lit, bilen som var en Röd/Orange Kia stoppades pga att den saknade plåtar.
En stulen bil och så har det inte fäst de falska plåtarna ordentligt då? Verkar ju för dumt om de kört medvetet utan registreringsskyltar. Är ju som att tigga om ett fängelsestraff
Citera
2023-08-13, 12:28
  #326
Medlem
barkeepers avatar
Låter ju helt fullständigt superpantat att köra utan plåtar. Det är ju att tigga om att bli stoppad. Är väl ändå bättre att skruva på några andra plåtar, eller hyra en bil eller något. Eller ha en målvakt, vad som helst utom att köra helt utan….eller?
Citera
2023-08-13, 12:29
  #327
Medlem
Såg en polisbil parkerad vid Vallsundsbron igår vid 19-tiden. Min tanke då var att dom spanade efter någon.
Citera
2023-08-13, 12:30
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Är det vanligt bland kriminella att köra runt utan plåtar?
Låter ju extremt obegåvat och ett tecken att man vill bli stoppad av polisen.
Är säkert unga grabbar som bara fått i uppdrag att transportera grejer hit upp, med tanke på att polisen numera kan få fram all info om ett fordon på sekunder med regplåten så är kanske risken större att köra med plåtar som är kopplade till en stulen bil än att inte ha plåtar alls och ha en bortförklaring om dom skulle bli stoppade. Ren spekulation
Citera
2023-08-13, 12:30
  #329
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av some1incyberspace
Den aktuella helikopter startade från Polishögskolan i Sörentorp.
Normalt är POL5460 ståendes på Arlanda.
Den hade haft uppdrag vid Rinkeby motet, och var på väg tillbaka till Arlanda, när den vände till Sörentorp 19:49, hämtade troligtvis upp NI.
Flög upp, med mellanlandning på Söderhamns flygplats, troligtvis för tankning.
I vänster marginalen använd funktionerna. Under ”history” / ”leg” previous/next för att se inviduella sträckor under samma dag.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=4aaa18&lat=59.383&lon=17.951&zoom=13.1&showT race=2023-08-12&leg=4


Intressant. Tack för ditt svar
Jag hörde av vänner i Östersund att helikoptern redan var uppe medan NI var på väg upp. Var det alltså två uppe i luften över stan och spanade under kvällens gång?
Citera
2023-08-13, 12:31
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
En stulen bil och så har det inte fäst de falska plåtarna ordentligt då? Verkar ju för dumt om de kört medvetet utan registreringsskyltar. Är ju som att tigga om ett fängelsestraff
Kan va så
Citera
2023-08-13, 12:31
  #331
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
nu är de gripna helin hovrar duktigt över omradet
Citera
2023-08-13, 12:32
  #332
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahboiiii
Är säkert unga grabbar som bara fått i uppdrag att transportera grejer hit upp, med tanke på att polisen numera kan få fram all info om ett fordon på sekunder med regplåten så är kanske risken större att köra med plåtar som är kopplade till en stulen bil än att inte ha plåtar alls och ha en bortförklaring om dom skulle bli stoppade. Ren spekulation


Fast dom kör ju med målvakter, så inget i systemen larmar på plåtarna.
Citera
2023-08-13, 12:35
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fast dom kör ju med målvakter, så inget i systemen larmar på plåtarna.

Okej fel av mig Somsagt var det ren spekulation från min sida. Källan har dock sagt att bilen stoppades pga att den inte hade plåtar men kan vara fel därifrån oxå. Kan ha tappat dom? Letat en bil att byta med?
Citera
2023-08-13, 12:35
  #334
Medlem
Bra jobbat polisen.

Vet vi vilka som är gripna eller är det för tidigt att säga?
Citera
2023-08-13, 12:36
  #335
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Undrar vad som hände på andra håll samtidigt, som ingen märkte…
Du är inne på fokusförflyttning?
Citera
2023-08-13, 12:38
  #336
Medlem
Gissar på ett par blattar som är på äventyr i Norrlands inland. Roligt att polisen fick tag i drägget, lär ju vara en väldig påfrestan för poliserna, vad jag minns är det bara skog och mera skog där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in