Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Det är sant men vad ligger deras samlade skuld på just nu? Kan de rida ut stormen och till vilket pris? Är SBB en bra investering med en stor uppsida eller finns det bättre aktier med en lägre skuldsättning att satsa på?
Om jag minns dom skuld så ligger den på några ynka små slantar, typ lilla ~100 miljarder vilket är så minimala pengar att det inte ens höjer mitt ögonbryn.
Jag ser SBB som en ENORMT bra investering med många fördelar, men det är upp till var och en vad dom gör med sina pengar. Speciellt i Sverige då dom flesta är fattiga och är drabbade av svensk avundsjuka.
Jag skulle inte säga bättre aktier, allt beror på vad folk är ute efter med sina aktier, kort vinst? lång vinst? hög +% ökning? utdelning? osv, osv, osv.
Visa skulle inte ens köpa SBB för dom kanske till exempel inte vill hålla på med Fastighets Aktier och bara håller på med Aktier som håller på med miljön eller råvaror, visa kanske inte skulle köpa SBB eller svenska aktier alls för dom kanske håller på med amerikanska aktier, osv.
Har inga tvivel att dom kan rida ut stormen.