2023-08-13, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Märkligt att Nordnet och Avanza inte anger samma utveckling för Castellum. Har aldrig reagerat på det tidigare. Å andra sidan så är jag inte kund hos Avanza.

Oavsett så är ju inte mina knappt 12 % sedan 2017 mycket att skryta med. Framförallt inte med tanke på att Major Armstrong har 65 miljoner kronor som han ska köpa aktier i SBB för som han skrev igår 2023-08-10 09:34

Edit: Kan det bero på att Nordnet utgår ifrån att man har sålt sina teckningsrätter i samband med nyemissionen och Avanza missar att ta med det i ditt sätt att räkna?

Avanza har inte korrigerat för nyemission. De är sega på det. Båda siffror är "rätt" . De bättre siffrorna gäller om man deltagit i emissionen
Citera
2023-08-18, 22:49
Medlem
nudas.veritass avatar
CFO Eva-Lotta Stridh lämnar:

https://www.affarsvarlden.se/artikel...vdn-lamnar-sbb
Citera
2023-08-18, 23:59
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
Avanza har inte korrigerat för nyemission. De är sega på det. Båda siffror är "rätt" . De bättre siffrorna gäller om man deltagit i emissionen
Späda ut aktier, yummy... döden
Citera
2023-08-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudas.veritas

Positivt. Behövs ett nytt ledarskap på flera positioner..

Rätt vanligt att en ny VD ruvar om.
Citera
2023-08-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudas.veritas

Bra att fruntimret lämnar, hoppas dom anställer en man så vi får mer bollar i företaget för fixa detta. Speciellt om det är en man med stål bollar.

Men bara positiva nyheter för SBB hittills nu på sista halvan av året, snubben som kraschade SBB är ej kvar, ett fruntimret har lämnat, dom har fått in nya pengar och en massa annat som göra väldigt positiva förändringar.
Citera
2023-08-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Bra att fruntimret lämnar, hoppas dom anställer en man så vi får mer bollar i företaget för fixa detta. Speciellt om det är en man med stål bollar.

Men bara positiva nyheter för SBB hittills nu på sista halvan av året, snubben som kraschade SBB är ej kvar, ett fruntimret har lämnat, dom har fått in nya pengar och en massa annat som göra väldigt positiva förändringar.
Det är sant men vad ligger deras samlade skuld på just nu? Kan de rida ut stormen och till vilket pris? Är SBB en bra investering med en stor uppsida eller finns det bättre aktier med en lägre skuldsättning att satsa på?
Citera
2023-08-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är sant men vad ligger deras samlade skuld på just nu? Kan de rida ut stormen och till vilket pris? Är SBB en bra investering med en stor uppsida eller finns det bättre aktier med en lägre skuldsättning att satsa på?

Om jag minns dom skuld så ligger den på några ynka små slantar, typ lilla ~100 miljarder vilket är så minimala pengar att det inte ens höjer mitt ögonbryn.

Jag ser SBB som en ENORMT bra investering med många fördelar, men det är upp till var och en vad dom gör med sina pengar. Speciellt i Sverige då dom flesta är fattiga och är drabbade av svensk avundsjuka.

Jag skulle inte säga bättre aktier, allt beror på vad folk är ute efter med sina aktier, kort vinst? lång vinst? hög +% ökning? utdelning? osv, osv, osv.

Visa skulle inte ens köpa SBB för dom kanske till exempel inte vill hålla på med Fastighets Aktier och bara håller på med Aktier som håller på med miljön eller råvaror, visa kanske inte skulle köpa SBB eller svenska aktier alls för dom kanske håller på med amerikanska aktier, osv.

Har inga tvivel att dom kan rida ut stormen.
Citera
2023-08-20, 20:34
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Om jag minns dom skuld så ligger den på några ynka små slantar, typ lilla ~100 miljarder vilket är så minimala pengar att det inte ens höjer mitt ögonbryn.

Jag ser SBB som en ENORMT bra investering med många fördelar, men det är upp till var och en vad dom gör med sina pengar. Speciellt i Sverige då dom flesta är fattiga och är drabbade av svensk avundsjuka.

Jag skulle inte säga bättre aktier, allt beror på vad folk är ute efter med sina aktier, kort vinst? lång vinst? hög +% ökning? utdelning? osv, osv, osv.

Visa skulle inte ens köpa SBB för dom kanske till exempel inte vill hålla på med Fastighets Aktier och bara håller på med Aktier som håller på med miljön eller råvaror, visa kanske inte skulle köpa SBB eller svenska aktier alls för dom kanske håller på med amerikanska aktier, osv.

Håller fullständigt med! Att folk ens tror att det finns bättre aktier är bara löjligt och tyder på att dom är dåligt pålästa.

Vem vill inte ha hundra miljarder i skulder idag? Perfekt läge då inflationen äter upp allt. Räntan kommer att gå ner till 0 vilken dag som helst.
Citera
2023-08-21, 09:27
Medlem
Atamons avatar
Citat:

Jäpp! Och kursen är ju redan ner 11% sedan du skrev ditt första inlägg i tråden för ett par veckor sedan.
Det faktum att kursen nu börjat röra sig mindre slagigt och istället etablerat sig i en långsamt sjunkande trende gör att ditt beslut att blanka SBB är helt rätt.
Citera
2023-08-21, 09:42
Medlem
Atamons avatar
Citat:

Att sälja något som är belånat för 80% av vad man betalat för det är inte att få in nya pengar.
Det hjälper inte att man skrivit ner det bokförda värdet inför försäljningen så man kan meddela att man sålt för bokfört värde.
Citera
2023-08-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Jäpp! Och kursen är ju redan ner 11% sedan du skrev ditt första inlägg i tråden för ett par veckor sedan.
Det faktum att kursen nu börjat röra sig mindre slagigt och istället etablerat sig i en långsamt sjunkande trende gör att ditt beslut att blanka SBB är helt rätt.

Jag brukar inte bry mig om hur många % SBB rör sig eftersom Aktien är inte värd många kronor just nu gör så att VARENDA ÖRE räknas som enorma %.

Den 7:e Augusti så var Aktien på 4,17kr och just nu HELA 2 veckor/14 dagar senare så var den 3,89kr så knappt nån skillnad.

Jag håller inte på med blankning, finns bättre sätt tjäna pengar på.
Citera
2023-08-21, 11:42
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Jag brukar inte bry mig om hur många % SBB rör sig eftersom Aktien är inte värd många kronor just nu gör så att VARENDA ÖRE räknas som enorma %.

Den 7:e Augusti så var Aktien på 4,17kr och just nu HELA 2 veckor/14 dagar senare så var den 3,89kr så knappt nån skillnad.

Jag håller inte på med blankning, finns bättre sätt tjäna pengar på.

Nätt ras på dryga 10% nu idag, vad har du för GAV.
Du är ett troll men ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in