2023-08-12, 17:28
Medlem
Meningslöst att slösa pengar på lexbase. Det är bara att skriva till tingsrätten och förvaltningsrätten och be om domar där läraren är med. Så slapp du slösa pengar på lexbase.
Citera
2023-08-12, 18:36
Medlem
Studspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Köp oavsett säger jag.
Värsta tänkbara är väl om läraren varit åtalad eller dömd för sexbrott, och det vill man ju veta.

Exakt! Köp och kolla om det är nåt allvarligt.
Citera
2023-08-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuggetslukaren84
Tjena! Så här ligger det till, jag och en kompis hittade vår nya lärare på Lexbase, dock är ingen av oss helt säker på hur Lexbase faktiskt fungerar och ingen av oss har ett medlemskap. Betyder det att man har begått ett brott ifall man är med på Lexbase, eller kan man ha varit ett vittne till ett brott? Det står offentliga handlingar på hemsidan men är inte helt hundra på vad det innebär.

Tack i förväg!
Kan vara bodelningstvist efter skilsmässa tex, kan vara kriminell handling. Men om lärare är ny på arbetsplatsen ska läraren ha visat upp registerutdrag för skolan där det syns att hen inte begått sex- eller våldsbrott.
Citera
2023-08-12, 18:39
Medlem
Citat:
Tjena! Så här ligger det till, jag och en kompis hittade vår nya lärare på Lexbase, dock är ingen av oss helt säker på hur Lexbase faktiskt fungerar och ingen av oss har ett medlemskap. Betyder det att man har begått ett brott ifall man är med på Lexbase, eller kan man ha varit ett vittne till ett brott? Det står offentliga handlingar på hemsidan men är inte helt hundra på vad det innebär.

Tack i förväg!
Hur gammal är du?
Citera
2023-08-12, 18:58
Medlem
Bara jag som ser möjligheter här som ger lite högre betyg?
Citera
2023-08-12, 20:18
Medlem
Kan finns hundra skäl till att läraren är med, allt i från IS-terrorism i Syrien till att han tvistat om en felaktig bil hen köpt.

Men om ni är nyfikna kan ni köpa handlingarna (som finns gratis hos staten!!) och sponsra barn-sexköparen som äger Lexbase
https://sakerhetsbloggen.net/2021/01/18/verifiera-ab-grundare-magnus-grondal-domd-for-sexkop-av-barn/
Citera
2023-08-12, 20:44
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toddenxd
Och varför skulle detta vara viktig information? Ta inte upp detta med din lärare. Jag som själv är lärare blev irriterad av ditt inlägg.
Är det en dom för sexuella trakasserier av en elev så är det väl väldigt viktig information.
Citera
2023-08-12, 20:45
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:

Tack i förväg!

Jag tror inte att det behöver betyda att man begått brott. Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att man kan hamna där bara om man haft en vårdnadstvist i rätten om vem som ska ha barnen mest och dylikt?
Citera
2023-08-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Jag tror inte att det behöver betyda att man begått brott. Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att man kan hamna där bara om man haft en vårdnadstvist i rätten om vem som ska ha barnen mest och dylikt?

Det stämmer. 50% av mina vänner som finns där har nekat en fortkörningsbot. Eller hamnat i tvistemål om pengar vid skilsmässa. Eller blivit stämd av en kund på jobbet eller liknande. Att förekomma på lexbase behöver inte betyda ett skit. Om du inte har papperna i handen såklart, och kan se vad det är. Han kanske är en helg kenta liksom.
Citera
2023-08-12, 21:33
Medlem
Citat:

Tack i förväg!

Det är att du är dömd för brott. Det kan vara brottmål, civilmål, tvistemål eller strafföreläggande så det behöver inte vara allvarligt, men kan vara får ju hoppas att skolan som anställer han har kollat upp hans belastningsregister
Citera
2023-08-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toddenxd
Och varför skulle detta vara viktig information? Ta inte upp detta med din lärare. Jag som själv är lärare blev irriterad av ditt inlägg.
Det är istället för att studera så har ungarna mandat hemifrån att hitta på en massa skit istället för att göra rätt för sig. Som fd.lärare är man inte förvånad alls längre.
Citera
2023-08-12, 21:53
Avslutad
Sluta snoka. Man kan vara där av massa olika anledningar. Han kanske använde sin telefon när han körde bil eller va fan som helst. Troligtvis är han inte en seriemördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in