Nu är en rubel värd en amerikansk cent. Alltså 1 rubel = 0.01 dollar
Men Rubeln har väl aldrig varit starkare enligt RyZzarna i tråden
Rubel stronk, Rubel STRONK!
Och detta är bara början så låt oss nu se avskrädet/ryssarna i tråden komma upp med sina briljanta förklaringar hämtade direkt från Brian Berletic eller den 20 åriga SERBISKA snorungen "history legends" desperata påhitt.
Det skall bli med glädje och nöje att se det ryska korthuset åter falla dit hör hemma. Skapar man saker på fundament av lögner så skall man givet ha det. Självvalt och helt enligt naturens lagar. Moder jord skrattar även hon förresten, åt både ryssar som deras stackars dagdrömmande följare.
Ukraina däremot, kommer se sin valuta stå stark och växa. Eftersom att den till skillnad mot rubeln heter DOLLAR fram tills dess att Hryvnian inte längre misshandlas utav ryssen.
Så är det när man är stark på riktigt och inte i fantasins utkanter
Problemet som jag ser det är att Ukraina har testat Ryssarnas hela försvarslinje kontinuerligt denna sommar. I dagsläget så finns det ingenting som pekar på att brohuvudena i närheten av Kherson har någon viktigare ställning för Ukrainarna. Givetvis, det binder upp Ryska trupper om man kan få dom att tro att en riktad kampanj snart kommer att inledas där. Men det kräver då att man bygger broar och har säkrat upp det området från fientlig beskjutning.
Jo, jag hoppas själv på att dom kan få till ett brohuvud och köra ut orcherna från Krim. Men i dagsläget så håller jag nog med ISW och deras bedömning.
Förmodligen är det inte mer än så. Men nu när dom startade upp det här andra lilla brohuvudet som dom verkar ha fått till nu på slutet så började jag fundera på om det kunde vara nått mer. Och med tanke på den massiva ryska artilleridöden den sista tiden så fick jag en tanke på att den fronten i princip skulle kunna vara rensad från artilleri. Utan ryskt artilleri så skulle dom få väldigt mycket svårare att försvara sig mot en flodövergång.
Och om då förtrupperna har manpads så skulle dom få problem att använda helikoptrar och flyg också.
Hur skulle ryssarna då stoppa flodövergången?
#UkraineRussianWar #RussiaIsLosing
❗🇷🇺🇺🇦While the ruble is collapsing, let's hear the strategist again: «We used to sell $1 worth of goods, & we got 32 rubles for it, now we get 45 rubles for it,». Today, #Putin gets 100 rubles for $1 😂😂😂 #RussiaIsCollapsing #Russia #Ukraine
One of the most obvious features of these strikes is that the Lancet has a shaped-charge warhead, a type that focuses its energy into a narrow, armor-piercing jet, which is highly visible in many of the strikes, passing right through the target and out the other side. This enables it to attack even heavily-armored targets like tanks. However, it is not powerful enough to go through a tank’s frontal armor, but can maneuver to attack where there is less protection.
Ska den slår rakt igenom en MBT??
Knappast.
Så stark är den inte.
Men BMP eller BTR. Absolut.
På en Leo2 gör den yttre påverkan.
Min fråga, igen.
Du undviker väl inte denna fråga?
Du påstår att det produceras 1200 tanks.
Vilken modell är det på denna produktion? Dina 1200 tanks.
Du kanske har rätt, om det är dessa T-64 som kommer, som du tänker på. Eller är det T-55rna?
Men, du borde i så fall ge de rådet att bygga T 14 Armata istället.
Alternativt T-80 BV, som lades ner i produktion 1990. Kanske de kan ta den modellen.
T-90 kanske är enklare. De tar chassit utan torn från någon T-72. Det bör de kunna hitta ett antal.
Den har också tekniken från T-80, vilket borde göra att man klarar sig, trots sanktionerna.
Länka gärna. Jag är teknikintresserad och läser gärna in mig på vilka uppgraderingar man gör på dessa.
Större motor, mer armor, bättre sikten, automat ladning, 125 mm kanon. 300 nybyggda T90 M också hitills i år.
Fortfarande inga länkar till var dessa byggs.
Det är bara snack från dig.
Kom igen med länkar på var dessa byggs.
Matematik är inte heller din starka sida.
1200. Det är 100 per månad.
Nu säger du 30 i år. Det blir 4 per månad.
Kadyrovites’ And Ossetians Shot Each Other In Zaporizhzhia Region
Shooting was heard for about half an hour, and local residents also talked about the wounded and dead on both sides. Local edition “Zaporizhzhia. Inform” writes about this incident.
The publication writes that the Russian invaders from North Ossetia and Chechnya staged a shootout among themselves in the temporarily occupied Mykhailivka, Zaporizhzhia region.
Senast redigerad av porslinslandet 2023-08-12 kl. 17:35.
den skulle kunna ta sig igenom på en leo 2 med men inte någon del av tornet sidorna eller front. men den skulle kunna skada tex motorutrymmet
Grejen med RSV är inte att den ska gå rakt igenom heller, den är gjord för att bränna upp allt inne i en stridsvagn/stridsfordon, att den går rakt igenom är bara slöseri, det lär inte vara helt ofarligt dock, men tvivlar på det att den skulle gå igenom då kopparen som formas för att slå igenom drastiskt ändrar form och hastighet
Jag tror du missförstår mig. Det jag skrev ska läsas precis som det du skriver.
Om du tänker på "i alla fall inte nu när flera har dem" så var det en slarvig referens till bomberna 1945. Sedan Sovjetunionen fick bomben har kärnvapen naturligtvis bara en avskräckande funktion. Därför borde Sverige skaffat egna på 1950/-1960-talet — och Ukraina aldrig lämnat ifrån sig sina på 90-talet. Tyvärr var Ryssland och Ukraina fortfarande lite siamesiska tvillingar strax efter Sovjetunionens fall. Inte lätt att se in i framtiden, liksom.
Kalla mig naiv men enligt min åsikt har kärnvapen spelat ut sin roll och är numera meningslösa. De kan ju ändå aldrig användas eller hur. Om Ukraina hade haft kärnvapen så hade ändå inget förändrats eftersom att de ändå aldrig hade kunnat använda de. Efterbilvna ryssar har dock ända sen invasionen av Krym 2014 hotat friskt med kärnvapen vilket är lite skumt faktiskt. Allt är ju bara en bluff ändå och nu står de där ensamma med dumstruten på. Oavsett hur många inlägg på Telegram fyllot Medvedev skriver om att de ska bomba med kärnvapen om en viss sak händer så är det ju bara en bluff.
Förmodligen är det inte mer än så. Men nu när dom startade upp det här andra lilla brohuvudet som dom verkar ha fått till nu på slutet så började jag fundera på om det kunde vara nått mer.
Jag ser det som ett test av dom Ryska försvarslinjerna. Att dom har startat ett till brohuvud där visar på att Ryssarna är svaga i området. Så långt håller jag med dig, nästa logiska steg däremot har jag några bekymmer med. Om nu Ukraina vill slå till där så är jag rädd för att dom måste lägga in enorma resurser, tänk dig D-day här. Jag skulle vilja se 3 kanske 4 pontonbroar resta under natten, i dagsläget så tror jag inte Ukraina kontrollerar den andra flodstranden tillräckligt mycket för att tillåta det.
Tänk på att dom tar det försiktigt, mycket artilleri, många missiler, allt för att skydda sina soldater. Jag ser det som att dom ger Ryssarna en massa tjuvnyp här och var, Kherson inberäknat.
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och med tanke på den massiva ryska artilleridöden den sista tiden så fick jag en tanke på att den fronten i princip skulle kunna vara rensad från artilleri. Utan ryskt artilleri så skulle dom få väldigt mycket svårare att försvara sig mot en flodövergång.
Och om då förtrupperna har manpads så skulle dom få problem att använda helikoptrar och flyg också.
Hur skulle ryssarna då stoppa flodövergången?
Det skulle vara en direkt väg till Krim, men som jag uppfattar det så är Ukraina fortfarande i ett läge där dom tar säkerheten före större militära vinster. Det kommer att komma en dag när dom har nött ner det Ryska försvaret tillräckligt mycket för en storoffensiv. Jag kan dock inte se att det skulle ske i Khersson i dagsläget.
Och där jag kan se en kommande storoffensiv, eller i alla fall det jag funderar på. Det området tänker jag inte yppa någonting om.
I vart fall som helst, det är lördag och jag hoppas att fler pissryssar dör denna natt. Det har ni förtjänat med ert omänskliga beteende.
Ett ryskt stridsflygplan har kraschat vid en övning i Kaliningrad, skriver den ryska statligt kontrollerade nyhetsbyrån RIA Novosti rapporterar Expressen.