2023-08-12, 11:40
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nerskjutna och skadade robotar och drönare kan hamna lite varstanns.
Så fick du reda på det också.

I detta fallet. Nej.
Du kan se att denna missil går för egen maskin rakt dit den är ämnad.

Det är inte så mycket som du kan lära ut.
Citera
2023-08-12, 11:42
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nerskjutna och skadade robotar och drönare kan hamna lite varstanns.
Så fick du reda på det också.

Min fråga, igen.
Du undviker väl inte denna fråga?

Du påstår att det produceras 1200 tanks.

Vilken modell är det på denna produktion? Dina 1200 tanks.
Du kanske har rätt, om det är dessa T-64 som kommer, som du tänker på. Eller är det T-55rna?

Men, du borde i så fall ge de rådet att bygga T 14 Armata istället.

Alternativt T-80 BV, som lades ner i produktion 1990. Kanske de kan ta den modellen.

T-90 kanske är enklare. De tar chassit utan torn från någon T-72. Det bör de kunna hitta ett antal.
Den har också tekniken från T-80, vilket borde göra att man klarar sig, trots sanktionerna.

Länka gärna. Jag är teknikintresserad och läser gärna in mig på vilka uppgraderingar man gör på dessa T-64.
Citera
2023-08-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Spännande. Som teknikintresserad, är det intressant att se hur utrustningen klarar sig.
Och det gjorde den, ganska bra.
Blev ingen tornflygning, om det var det du syftade på.
Sedan är den gammal, filmen. 10 Juni.

Du har ingen nyare och där man "blåser av hatten"?

Man ser ju hur rsv-strålen går rakt igenom stridsvagnen och kommer ut på andra sidan. Ingen i den vagnen lever.
Citera
2023-08-12, 11:56
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han förklarar i klippet att resten av världens länder gått ihop och lurar på sin befolkning prylar de inte behöver. Sedan använder ”de” (länderna?) samma metod att göra ukrainarna till zombier. Målet är att använda Ukraina som en språngbräda för att göra ryssarna till homosexuella. Beviset för detta är prideparader där många viftar med den ukrainska flaggan till stöd för Ukraina.

Detta kanske i ryssens öron låter som en rimlig anledning till varför man ska skjuta kryssningsmissiler mot ukrainska lekplatser, sjukhus och köpcenter.

Personligen anser jag att, Sergey Markov, en av rysslands skarpaste hjärnor, briljerar och har verkligen genomskådat USA och "kollektiva väst" när han avslöjar att dess plan är att göra UAF till homosexuellt broderskap precis som Spartanerna i antikens Grekland.

Uppenbarligen är dåren desillusionerad. Att sådant här vansinnesintellektuell smörja funkar på ryssar har jag full förståelse för, dock undrar jag hur låg-IQ-svenskar och annat bottenskrap-patrask i Sverige kan köpa lögnerna och sedan spamma forum samt sociala medier.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2023-08-12 kl. 11:59.
Citera
2023-08-12, 11:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Precis. De hade förhindrat stor blodspillan. Grejen med kärnvapen är s.a.s. att man inte tänker använda dem — i alla fall inte nu när flera har dem.

Jo, jag ger dig rätt där, men det var inte den huvudsakliga poängen med mitt inlägg.
Alltså kärnvapen funkar inte riktigt så, även om ryssen verkar tro det. Kärnvapens enda uppgift är att avskräcka andra från att använda kärnvapen. Ingen kan nånsin använda kärnvapen och alla länder vet om detta. Det enda land som överhuvudtaget hotar med kärnvapen är Nazi-Ryssland. Kina och Indien har krigat i flera årtionden utan att nånsin ens nämna kärnvapen. Som sagt, alla länder vet om detta.
Citera
2023-08-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Personligen anser jag att, Sergey Markov, en av rysslands skarpaste hjärnor, briljerar och har verkligen genomskådat USA och "kollektiva väst" när han avslöjar att dess plan är att göra UAF till homosexuellt broderskap precis som Spartanerna i antikens Grekland.

Uppenbarligen är dåren desillusionerad. Att sådant här vansinnesintellektuell smörja funkar på ryssar har jag full förståelse för, dock undrar jag hur låg-IQ-svenskar och annat bottenskrap-patrask i Sverige kan köpa lögnerna och sedan spamma forum samt sociala medier.

Det loppet är redan kört. Putin har själv sagt att han blev homo när judarna tvingade honom att se på Friends på 90 talet.
Citera
2023-08-12, 12:01
Medlem
Citat:
Personligen anser jag att, Sergey Markov, en av rysslands skarpaste hjärnor, briljerar och har verkligen genomskådat USA och "kollektiva väst" när han avslöjar att dess plan är att göra UAF till homosexuellt broderskap precis som Spartnerna i antikens Grekland.

En liten grupp lågbegåvade med uppblåst självbild tar det till hjärtat. Problemet är att de har en jävla energi när det gäller antal inlägg.
Citera
2023-08-12, 12:04
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Frågan är hur mycket "Svensk" dom här Svenskarna är. Vilket går hand i hand i handske med nedanstående twitterinlägg som jag vill dela med mig utav.

https://twitter.com/P_Kallioniemi/status/1690259015547207680
Citat:
In today's #vatniksoup, I'll introduce a Swedish social media personality, Merdan E AKA @mdfzeh
. He's best-known for threatening pro-Ukrainian voices, and for desperately trying to delete his social media accounts.

This research was conducted by the Unintelligence Agency.

För den som är nyfiken på Rysstroll så har Pekka Kallioniemi återkommande twittertrådar som han döpt till Vatniksoup där han går igenom deras bakgrund och vad dom jobbar med.
Citera
2023-08-12, 12:06
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Nu blandar du friskt.
RSV på en Lancet?
Du vet inte vad du pratar om.

Finns väl ingen annan stridsdel på 3-4 kg än RSV som kan slå igenom så tjockt pansar?

Lancet är utrustad med RSV (shaped charge): https://www.forbes.com/sites/davidhambling/2022/11/04/russian-videos-reveal-new-details-of-loitering-munitions/?sh=5d3a443a5dbc
One of the most obvious features of these strikes is that the Lancet has a shaped-charge warhead, a type that focuses its energy into a narrow, armor-piercing jet, which is highly visible in many of the strikes, passing right through the target and out the other side. This enables it to attack even heavily-armored targets like tanks. However, it is not powerful enough to go through a tank’s frontal armor, but can maneuver to attack where there is less protection.
Citera
2023-08-12, 12:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Alltså kärnvapen funkar inte riktigt så, även om ryssen verkar tro det. Kärnvapens enda uppgift är att avskräcka andra från att använda kärnvapen. Ingen kan nånsin använda kärnvapen och alla länder vet om detta. Det enda land som överhuvudtaget hotar med kärnvapen är Nazi-Ryssland. Kina och Indien har krigat i flera årtionden utan att nånsin ens nämna kärnvapen. Som sagt, alla länder vet om detta.
Jag tror du missförstår mig. Det jag skrev ska läsas precis som det du skriver.

Om du tänker på "i alla fall inte nu när flera har dem" så var det en slarvig referens till bomberna 1945. Sedan Sovjetunionen fick bomben har kärnvapen naturligtvis bara en avskräckande funktion. Därför borde Sverige skaffat egna på 1950/-1960-talet — och Ukraina aldrig lämnat ifrån sig sina på 90-talet. Tyvärr var Ryssland och Ukraina fortfarande lite siamesiska tvillingar strax efter Sovjetunionens fall. Inte lätt att se in i framtiden, liksom.
Citera
2023-08-12, 12:23
Medlem
leachs avatar
Krym!

⚡⚡⚡Traffic across the bridge is blocked, explosions and gunshots are heard!!
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1690307697055305730
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1690307878832189440
Citera
2023-08-12, 12:26
Medlem
leachs avatar
Ser inte bra ut för ryssen vid Kerch bron

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1690308034310844416
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto