Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
MOP var väl hans fritidssysselsättning tillsamman med spriten som trumf om jag har fattat det rätt? SE var väl under medel när det gällde att ha ett intressant liv? Främst den sista tredjedelen i alla fall som verkade småtrist. Skilsmässa, sprit, sjukdom, kronofogde och tilltagande ensamhet. Att vara avdankad moderat på dekis i Täby är ingen dans på rosor direkt.
Att drömma om vinmarinerade, bussturer till Rüdesheim, renons på andra glädjeämnen, tyder för mig på att baslinjen var ganska lågt placerad i SEs liv redan efter mordet. Var SE GM så fick han inte betalt för mordet i alla fall. Den saken är klar.
Spriten lär ha varit hans guldkant och livsförhöjare, törsten verkar ha tilltagit under åttiotalet, om man ska tro vänner och kollegor, urspårningen verkar dock ha skett efter förtidspensioneringen i början på nittiotalet, då rattfylla, torken och fotboja blev hans vardag.
I Lampers dokumentär om SE, berättar en granne att han
åren efter skilsmässan
blev sorglig att se. Jag funderar lite när grannen egentligen upplevde detta, om han minns fel? Minns jag rätt, lämnade makarna in skilsmässopappren först sommaren 1999, eller om
mässan gick igenom först sommaren 1999? SE hittades ju död juni 2000? Eller menar grannen separationen? Separationen kan ju ha skett en eller ett par år innan själva skilsmässan.