2023-08-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Du påstår att allt jag utsatts för sedan jag var 14 år inte räknas? Jag hade flera olika stalkers och besatta män som ung. Saken är att de som är dumma i huvudet det oberoende av hur samhället ser ut. Kan faktiskt vara som så att det är männens beteenden som är orsaken till att vi kvinnor inte vill ha dem.

Kvinnor och flickor utsätts främst för deras ungdoms skull. Att bli äldre innebär säkerhet som kvinna. Plötsligt kan man gå ute i alla miljöer u der alla tider, ta risker, prata mer med främlingar och män vi känner innebär mindre faror.

Det är med andra ord inte att män inte får sex, som är vad som gör livet farligt utan lägre ålder och att vara kvinna. Män som har utbud slår, våldtar och mördar de med. Faktum är att de är vanligast i kategorin våldsmän.

Jag blev feminist pga mäns dåliga beteenden, övergrepp och våld mot mig, inte tvärtom. Du behöver hålla det i minnet.

Varför bryr du dig om oss kvinnor som du ändå inte vill dejta? Ni män lägger väldigt mycket energi på att skada oss så mycket som möjligt och gör oss inte lyckliga . Av vilket skäl ska vi kvinnor stanna med män som inte tillför oss något? Du är arg på mig för att jag är äldre och kan få hyfsat snygga män men det borde innebära att du isåfall har bättre möjligheter med yngre kvinnor då jag och andra upptar viss tid från deras jämnåriga män (när vi känner för det).

Om du ser det praktiskt så är de yngre männen som inte heller duger för att behålla, isåfall lyckliga av att åtminstone någon står ut med dem även om det är för en tid av 1-4 dejter. Hade inte vi äldre träffat dem hade inte fler andra gjort det för tro mig, som äldre ser vi alla fel omedelbart och vet varför de är singlar. Yngre kvinnor skulle bara mer blinda för det uppenbara faktumet nämligen att männen är skitmän.

Du säger mycket bra, men tyvärr verkar det inte tas upp. Sorgligt.
Citera
2023-08-12, 11:52
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Du påstår att allt jag utsatts för sedan jag var 14 år inte räknas? Jag hade flera olika stalkers och besatta män som ung. Saken är att de som är dumma i huvudet det oberoende av hur samhället ser ut. Kan faktiskt vara som så att det är männens beteenden som är orsaken till att vi kvinnor inte vill ha dem.

Kvinnor och flickor utsätts främst för deras ungdoms skull. Att bli äldre innebär säkerhet som kvinna. Plötsligt kan man gå ute i alla miljöer u der alla tider, ta risker, prata mer med främlingar och män vi känner innebär mindre faror.

Det är med andra ord inte att män inte får sex, som är vad som gör livet farligt utan lägre ålder och att vara kvinna. Män som har utbud slår, våldtar och mördar de med. Faktum är att de är vanligast i kategorin våldsmän.

Jag blev feminist pga mäns dåliga beteenden, övergrepp och våld mot mig, inte tvärtom. Du behöver hålla det i minnet.

Varför bryr du dig om oss kvinnor som du ändå inte vill dejta? Ni män lägger väldigt mycket energi på att skada oss så mycket som möjligt och gör oss inte lyckliga . Av vilket skäl ska vi kvinnor stanna med män som inte tillför oss något? Du är arg på mig för att jag är äldre och kan få hyfsat snygga män men det borde innebära att du isåfall har bättre möjligheter med yngre kvinnor då jag och andra upptar viss tid från deras jämnåriga män (när vi känner för det).

Om du ser det praktiskt så är de yngre männen som inte heller duger för att behålla, isåfall lyckliga av att åtminstone någon står ut med dem även om det är för en tid av 1-4 dejter. Hade inte vi äldre träffat dem hade inte fler andra gjort det för tro mig, som äldre ser vi alla fel omedelbart och vet varför de är singlar. Yngre kvinnor skulle bara mer blinda för det uppenbara faktumet nämligen att männen är skitmän.
Du svävar iväg väldigt snabbt och långt. Vad jag menar är att arga, frustrerade män tar ut sina aggressioner på kvinnor. Är du en kvinna som blir ett taget för en sån man så drabbas du, oavsett vad som är rätt eller fel.

Genom att stigmatisera män ännu mer än vad feminismen redan gör idag, skapar man fler såna män. Dessa män är din fiende, även min. Därför är det direkt dåligt med kvinnor som får män i större antal att bli frustrerade.

Förstår du min ståndpunkt nu? Det har inte något att göra med att "även män som får ligga kan vara farliga". Vi behöver inte addera fler farliga män i samhället. Vilket ni feminister och ert efterblivna könskrig orsakar.

Hade vi inte haft ett könskrig hade fler levt lyckligt med en partner, istället för känna hat mot andra könet.
Citera
2023-08-12, 11:54
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:

Varför bryr du dig om oss kvinnor som du ändå inte vill dejta? Ni män lägger väldigt mycket energi på att skada oss så mycket som möjligt och gör oss inte lyckliga. Av vilket skäl ska vi kvinnor stanna med män som inte tillför oss något? Du är arg på mig för att jag är äldre och kan få hyfsat snygga män men det borde innebära att du isåfall har bättre möjligheter med yngre kvinnor då jag och andra upptar viss tid från deras jämnåriga män (när vi känner för det).

Every force has an equal antiforce. Män var skitiga mot dig och nu ska du bli skitig mot män, och då kommer andra män som inte var skitiga mot dig bli mer skitiga mot dig och så vidare.
Blir väldigt bra samhälle det! Bloody fabulous! I dubbel bemärkelse!
Citera
2023-08-12, 12:00
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axisen
löjligt inlägg. Låt folk vara lyckliga
Det är många missfoster i den här tråden som inte förstår trådstarten men du tar nog priset.

Anledningen till denna skeva marknad är för att Sverige har blivit ett experiment där man provar att ta in 100-tusentals yngre män för att helt vända upp och ner på den biologiska fördelningen av antalet män och kvinnor.
Citera
2023-08-12, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Du är för hatisk för att det ska bli konstruktivt att prata vidare. En förutsättning för att man ska ha en givande dialog är att man läser hela inlägg och försöker hålla sig till sak. Vad säger avsändaren? Vad är hens poäng?
Nummer två (ska egentligen rankas högst) är att man inte vräker förolämpningar omkring sig så fort man kan. Typ: "kärring","fitta" etc.

Du tycks ha bestämt dig vad du tycker och frågan är väl varför du framhärdar i ett offentligt diskussionsforum? Dvs, vad finns att diskutera?

Jag vet inte hur illa däran du är för att kunna ta till dig något av det motparten säger (här : jag),
Men jag drivs faktiskt av en vilja att hjälpa.

Jag vill att unga människor, män som står på randen till att skaffa förhållanden, mår bra.
Att det går er väl.
Ömmar för er. Det där med "kärring" biter inte på mig.

Hoppas verkligen att du vinner nya insikter och kan gå vidare i livet och göra bra val som ger dig det du förmodligen ropar efter: kärlek i en stabil och bra relation, med en stabil och bra tjej. En känsla av att vara älskad och lycklig.
Hoppas! Det vore underbart. Dvs universum skulle jubla om en arg, bitter man äntligen fick kärlek och tinade upp.

Och hoppas du inte tolkar mitt inlägg som ett sätt att vara von oben. Är helt genuin i min önskan att hjälpa till och ge lite livsperspektiv. Men inser att jag är maktlös i för hur du väljer att tolka detta just nu.

Ha det fint. Jag tror på dig.
Grejen med såna som du är era överslätande svar som aldrig går till botten med problemet. Många unga män blir aldrig sedda eller uppmärksammade av motsvarade tjejer men när de får uppmärksamhet av en äldre kärring som egentligen är helt ointressant för honom så "fungerar" det plötsligt.

Alltså du pratar om massa annat. Vad är det som får en tjej på 28 år att ignorera typ 99% av männen. Hur rimligt är det? Tänk själv. Klart det inte är rimligt och ingen av er tycks reflektera över att det var mycket enklare bara för 10 år sen. Online är ju tjejer mer eller mindre förståndshandikappade och stendöda. Totalt oförmögna att föra en konversation, ointresserade, ointressanta, bara i bästa fall snygga, ofta arroganta, undvikande, och det är oklart vad idioten lägger sin uppmärksamhet på.

Man skriver till 100 olika tjejer mellan 20 och 30, Noll svar, vid 45 då kommer besök och svar, vid 50 kommer intresset. Hur sjukt är inte det här. Tycker du inte sett det är lite pinsamt att som ung man behöva förnedra sig för att träffa gamla kärringar. Det är extremt nedvärderande.

Ungefär som att en snygg och vältränad kvinna ska förnedras genom att byta bildäck åt en 55 årig man som jobbar som städare. Vad man signalerar till henne är att "det är detta du är värd oavsett hur snygg, tränad och bra du är". Kul för henne att anstränga sig så mycket så kan man bara landa gamla fula gubbar, så känns det för många unga män idag.
Senast redigerad av poseidon2 2023-08-12 kl. 12:07.
Citera
2023-08-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Du säger mycket bra, men tyvärr verkar det inte tas upp. Sorgligt.
Eftersom det kräver att männen slutar projicera på kvinnor för deras egna fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du svävar iväg väldigt snabbt och långt. Vad jag menar är att arga, frustrerade män tar ut sina aggressioner på kvinnor. Är du en kvinna som blir ett taget för en sån man så drabbas du, oavsett vad som är rätt eller fel.

Genom att stigmatisera män ännu mer än vad feminismen redan gör idag, skapar man fler såna män. Dessa män är din fiende, även min. Därför är det direkt dåligt med kvinnor som får män i större antal att bli frustrerade.

Förstår du min ståndpunkt nu? Det har inte något att göra med att "även män som får ligga kan vara farliga". Vi behöver inte addera fler farliga män i samhället. Vilket ni feminister och ert efterblivna könskrig orsakar.

Hade vi inte haft ett könskrig hade fler levt lyckligt med en partner, istället för känna hat mot andra könet.
Jag har utsatts och vet att ingenting handlar om att kvinnor gör fel utan att män som är förövare letar svepskäl för att få agera som sådana. Det är inte mitt ansvar eller andra kvinnors vad män gör.

Vi kvinnor ansvarar endast efter våra egna beteenden.

Vi feminister uppstår som svar på mäns våld och orättvisor mot oss. Vill du ha bort oss, börja ta itu med vad män gör, säger och förhåller sig mot oss. Börja med dig själv. Det är inte ett könskrig, utan mänskliga rättigheter det handlar om.

Nej. Jag lever inte med en partner pga att jag är feminist utan pga att en man ska förtjäna att få leva med mig. Om det inte är min son. Så om du inte är mitt barn eller tas in i mitt liv som barn, så kan du dra åt helvete med ditt kön och hela dess grupp.

Lär er skillnad mellan att vara en man med de krav som kommer mot att vara ett barn. Vuxna män har inte samma villkor som barn eftersom vi kvinnor inte är era morsor.
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Every force has an equal antiforce. Män var skitiga mot dig och nu ska du bli skitig mot män, och då kommer andra män som inte var skitiga mot dig bli mer skitiga mot dig och så vidare.
Blir väldigt bra samhälle det! Bloody fabulous! I dubbel bemärkelse!
Jag är inte skitig mot män.

En snubbe som dyker upp titt som tätt och som jag öppnade upp för igen iom en tråd här som fick mig att tänka på honom, har noll hos sig som skulle leda till en relation. Det är inte mitt fel. Är jag hans mamma baserat på åldersskillnaden? Är det meningen att jag ska uppfostra honom? Isåfall skulle jag hämta en random tio år yngre än vad han är och enbart ha en platonisk dialog om hur livet fungerar. Eller hur? Är det mitt ansvar när män är över 20 att tala om för dem hur de ska vara när de vet men använder sig av härskarteknik med att vara allt ingen ändå vill ha.

Det är barn man uppfostrar, inte vuxna människor. Vuxna vet redan vad som är korrekt beteende och vad som inte är det. Jag är inte "skitig" mot män för att jag inte bryr mig om de som inte är värda att bry sig om. Vill du bli gillad av mig kan du börja med att uppträda på ett vis som möter mitt gillande.

Kommer bli mer skitiga? Tror du att jag ens orkar bry mig om vad män gör? Dessutom springer förövare ifrån mig numera då jag tror på att skada dem istället för att bli mer skadad.

Vi är trötta på att att män agerar som barn. Man kan dessutom inte uppfostra en man eftersom han vet vartenda fel han gör och låtsas inte om det för att han inte vill ändra på sig. Vil du inte förändras av egen kraft kan du fan också leva ensam. För en kvinna är ensam bättre än belastad.
Senast redigerad av BlubbligaIck 2023-08-12 kl. 12:17.
Citera
2023-08-12, 12:19
Bannlyst
Du blev feminist för att du var sjuk i huvudet redan från början. Feminism är en form av mentalsjukdom som handlar om Trots syndrom i vuxen ålder rikta mot män och all manlighet. Ni är psykiskt sjuka och skiten har ingenting med jämställdhet att göra utan ren och skär manshat.

Citat:
Det är förmodligen du som är en skitkvinna med dåligt omdöme. Ko feminister brukar i regel ha sjuka preferenser och när mannen inte är lika sjuk i huvudet som du är så kallar du honom för "skitmän". Jag har aldrig träffat en feminist som är frisk och respektfull, ni är alla lika störda i skallen. Du får det du sänder ut.

Citat:
För att det inte är sunt för en ung och snygg man att vara med en äldre kärring när det finns unga snygga tjejer. Relationer ska inte vara så här skeva men du verkar tycka att det allt är i sin ordning.

Citat:
Överslätande manshatiska skitsvar. Förklara vad är en uppenbar skitman. Förklara, beskriv en uppenbar skitman så ska vi se vad det är.
Citera
2023-08-12, 12:20
Medlem
Citat:

Det fetmarkerade är en vanlig härskarteknik att hävda. Svara kort på varför jag ens skulle bry mig om att prata med en man som har en sådan attityd mot mig?

Varför inbillar du dig att vi kvinnor accepterar sådant och när vi inte gör det så hotar ni med våld mot oss...

Rannsaka dig själv lite istället.
Citera
2023-08-12, 12:28
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Kommer bli mer skitiga? Tror du att jag ens orkar bry mig om vad män gör? Dessutom springer förövare ifrån mig numera då jag tror på att skada dem istället för att bli mer skadad.

Precis och det är det jag redan skrivit ett fåtal inlägg bort är målet att du ska sluta bry dig, jag ska sluta bry mig, att folk ska bli totalt nihilistiska mot varandra och ännu bättre annihilistiska - bäst människa är en död människa är dogmen som skall råda i Sverige och gärna globalt, men Sverige är föregångslandet.
Citera
2023-08-12, 12:37
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Det fetmarkerade är en vanlig härskarteknik att hävda. Svara kort på varför jag ens skulle bry mig om att prata med en man som har en sådan attityd mot mig?

Varför inbillar du dig att vi kvinnor accepterar sådant och när vi inte gör det så hotar ni med våld mot oss...

Rannsaka dig själv lite istället.
Nej det är inte härskarteknik som du hävdar. Först bygger du upp en halmdocka om vad jag står för, sen attackerar du den lögnen. Du byter hela tiden fokus och jag försöker rikta om, mot det jag åsyftar.

Antingen så flyger min poäng rakt över ditt huvud eller så vill du inte ta in det jag skriver. Det handlar inte om vad du eller jag tycker, utan om att minimera frustrationen i samhället. Både för män OCH kvinnor. Du väljer att fokusera på kvinnor enbart, sen lägger över allt ansvar på männen och säger "ta hand om er skit". Och jag hävdar bestämt att feministernas hat mot män, ökar denna frustration som sedan slår hårt mot er själva. Det är kontraproduktivt beteende från feministernas sida.

Du måste särskilja på män och frustrerade män, på samma sätt som jag skiljer på kvinnor och feminister. Feminister pratar inte för alla kvinnor, precis som frustrerade män inte representerar gemene man.
Senast redigerad av Logique88 2023-08-12 kl. 12:40.
Citera
2023-08-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Du blev feminist för att du var sjuk i huvudet redan från början. Feminism är en form av mentalsjukdom som handlar om Trots syndrom i vuxen ålder rikta mot män och all manlighet. Ni är psykiskt sjuka och skiten har ingenting med jämställdhet att göra utan ren och skär manshat.

Det är förmodligen du som är en skitkvinna med dåligt omdöme. Ko feminister brukar i regel ha sjuka preferenser och när mannen inte är lika sjuk i huvudet som du är så kallar du honom för "skitmän". Jag har aldrig träffat en feminist som är frisk och respektfull, ni är alla lika störda i skallen. Du får det du sänder ut.

För att det inte är sunt för en ung och snygg man att vara med en äldre kärring när det finns unga snygga tjejer. Relationer ska inte vara så här skeva men du verkar tycka att det allt är i sin ordning.

Överslätande manshatiska skitsvar. Förklara vad är en uppenbar skitman. Förklara, beskriv en uppenbar skitman så ska vi se vad det är.
Nej. Jag började som naiv flicka och i såg vad fan i helvetet ni män levererar oss som är snälla, undergivna.

Jag satt på golvet nedanför männen förr. Lät männen äta först. Få de bästa platserna. Jag brukade sitta på golvet för att mitt fanskap, skulle ha plats i soffan. Den slags kvinnotypen var jag. Ständigt städades, barnvaktandes och matlagande bakande jäkla ko var jag, snäll. Men vet du vad som händer? Man svarar med fel ton, eller inte alls eller har näsan för lå gt upp, möter ögonen eller låter bli.

Jag är feminist för att det är det enda riktiga. Det enda bra. Det enda som går. Som de säger precis på radion, vila i frid Sinead efter att ha spelat I went to the doctor and guess what he told me

Girl you better have fun no matter what you do. eller som feministerna skriver "Girls just wanna have funamental human rights
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Precis och det är det jag redan skrivit ett fåtal inlägg bort är målet att du ska sluta bry dig, jag ska sluta bry mig, att folk ska bli totalt nihilistiska mot varandra och ännu bättre annihilistiska - bäst människa är en död människa är dogmen som skall råda i Sverige och gärna globalt, men Sverige är föregångslandet.
Vi kvinnor har det bra utan er och att bry oss om allt ni sen ni klagar kring. Det är inte nihilism utan perspektiv.
Citat:
Nej det är inte härskarteknik som du hävdar. Först bygger du upp en halmdocka om vad jag står för, sen attackerar du den lögnen. Du byter hela tiden fokus och jag försöker rikta om, mot det jag åsyftar.

Antingen så flyger min poäng rakt över ditt huvud eller så vill du inte ta in det jag skriver. Det handlar inte om vad du eller jag tycker, utan om att minimera frustrationen i samhället. Både för män OCH kvinnor. Du väljer att fokusera på kvinnor enbart, sen lägger över allt ansvar på männen och säger "ta hand om er skit". Och jag hävdar bestämt att feministernas hat mot män, ökar denna frustration som sedan slår hårt mot er själva. Det är kontraproduktivt beteende från feministernas sida.

Du måste särskilja på män och frustrerade män, på samma sätt som jag skiljer på kvinnor och feminister. Feminister pratar inte för alla kvinnor, precis som frustrerade män inte representerar gemene man.
Problemet du missar är att du kan slå dig för bröstet hur mycket du vill men jag som kvinna behöver inte längre lyssna. Jag vill absolut inte ha en kille som låter som dig.

Du, ja du är en skitman som besvarar kvinnor på det viset du gör och vi orkar inte med er.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...en-ingen-trend

https://www.arbetaren.se/2020/12/02/...-dodligt-vald/

Faktabanken - För vem var femtiotalet en idyll? På hundra år har det dödliga ... https://m.facebook.com/1117041369705...7532099721041/

Är ni frustrerade? Mitt hem ska vara min fristad och inte den farligaste platsen för mig att vistas i.

Det finns en kraftfull korrelation med antalet ensamstående kvinnor och kvinnor som lever som singlar och minskning av dödligt våld mot kvinnor och barn. Ni kommer helt enkelt inte åt oss längre såsom ni gjort i alla tider.

Att ge vika för er innebär att fler kvinnor, flickor och barn mördas. Ni slutar inte döda med tanke på att ni fortsätter ha ihjäl varandra.

Att jag själv ens lever beror med största sannolikhet på att jag lämnat våldsamma relationer och våldtäktsmän. Om jag stannat hade jag mer sannolikt kunnat utgjort en text huggen i granit på en plats ditt ingen längre går.
Citera
2023-08-12, 13:41
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Vi kvinnor har det bra utan er och att bry oss om allt ni sen ni klagar kring. Det är inte nihilism utan perspektiv.
Nu ja. Men stoppa huvudet-i-röven-taktik för att inte se framtiden är inte speciellt smart. Men så är ju kvinnor i gemen dumma i huvudet. Den som lever får se. Du får se, jag får se mmkej. Kommer inte heller bry mig alls om andra så agendan är lyckad. Jag är inte bara där än. Är full med empati och skulle önska vrida utvecklingen till något bättre. Därav skriver jag här en masse. För mig men kanske framför allt för mina barn, för andras barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in