2023-08-12, 14:15
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Nej. Jag började som naiv flicka och i såg vad fan i helvetet ni män levererar oss som är snälla, undergivna.

Jag satt på golvet nedanför männen förr. Lät männen äta först. Få de bästa platserna. Jag brukade sitta på golvet för att mitt fanskap, skulle ha plats i soffan. Den slags kvinnotypen var jag. Ständigt städades, barnvaktandes och matlagande bakande jäkla ko var jag, snäll. Men vet du vad som händer? Man svarar med fel ton, eller inte alls eller har näsan för lå gt upp, möter ögonen eller låter bli.

Jag är feminist för att det är det enda riktiga. Det enda bra. Det enda som går. Som de säger precis på radion, vila i frid Sinead efter att ha spelat I went to the doctor and guess what he told me

Girl you better have fun no matter what you do. eller som feministerna skriver "Girls just wanna have funamental human rights

Vi kvinnor har det bra utan er och att bry oss om allt ni sen ni klagar kring. Det är inte nihilism utan perspektiv.

Problemet du missar är att du kan slå dig för bröstet hur mycket du vill men jag som kvinna behöver inte längre lyssna. Jag vill absolut inte ha en kille som låter som dig.

Du, ja du är en skitman som besvarar kvinnor på det viset du gör och vi orkar inte med er.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...en-ingen-trend

https://www.arbetaren.se/2020/12/02/...-dodligt-vald/

Faktabanken - För vem var femtiotalet en idyll? På hundra år har det dödliga ... https://m.facebook.com/1117041369705...7532099721041/

Är ni frustrerade? Mitt hem ska vara min fristad och inte den farligaste platsen för mig att vistas i.

Det finns en kraftfull korrelation med antalet ensamstående kvinnor och kvinnor som lever som singlar och minskning av dödligt våld mot kvinnor och barn. Ni kommer helt enkelt inte åt oss längre såsom ni gjort i alla tider.

Att ge vika för er innebär att fler kvinnor, flickor och barn mördas. Ni slutar inte döda med tanke på att ni fortsätter ha ihjäl varandra.

Att jag själv ens lever beror med största sannolikhet på att jag lämnat våldsamma relationer och våldtäktsmän. Om jag stannat hade jag mer sannolikt kunnat utgjort en text huggen i granit på en plats ditt ingen längre går.
Jag låter ditt svar tala för sig själv. Du tar inte in vad andra skriver, du är så förblindad av ditt hat.
Du problematiserar män och deklarerar sen "fuck män, jag behöver ingen man". Det är helt okej på individuellt plan, mindre bra för ett samhälle. Män och kvinnor behöver leva i harmoni med varandra och ni feminister vill inte försona, ni vill förgöra och söndra. Ni är helt hopplösa och drabbar oss andra, tyvärr.
Citera
2023-08-12, 14:17
Medlem
Nu är jag inte lastgammal kanske, men även jag upplever att åren ger en helt annan frihet som säkert kan vara tilltalande. Det ÄR inte så lätt alla gånger att ha en relation med en 20-årig tjej, jag hade då inte velat dejta mig själv i den åldern…

Nu har jag ett eget liv på egna premisser, komplexen och hämningarna är färre och jag kan bjuda på middag och mer om jag vill.

Man kan slappna av, njuta, skratta. Det är väl inte så konstigt att det är magnetiskt för en del?
Citera
2023-08-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Jag låter ditt svar tala för sig själv. Du tar inte in vad andra skriver, du är så förblindad av ditt hat.
Du problematiserar män och deklarerar sen "fuck män, jag behöver ingen man". Det är helt okej på individuellt plan, mindre bra för ett samhälle. Män och kvinnor behöver leva i harmoni med varandra och ni feminister vill inte försona, ni vill förgöra och söndra. Ni är helt hopplösa och drabbar oss andra, tyvärr.
Jag är inte ett dugg hatisk. Däremot har jag krav och de är att ni män ska visa särskild hänsyn till mig pga att ni helt enkelt ska bevisa att ni är bättre än mina tidigare erfarenheter. Dagligen.

Nu syftar jag inte på den uppvaktning män alltid kommer med när ni inte accepterar att kvinnor inte är intresserade utan jag menar den likgiltighet ni demonstrerar när ni tror att ni har rott allt i hamn.

Och ja, varken jag eller majoriteten andra kvinnor behöver en man. Isåfall måste ni leva upp till våra faktiska behov. Ni måste innebära en meningsfull relation och komma med något till oss som innebär mer till det bättre än vad vi har utan er. Det är inte meningen att ni ska försämra våra liv och det gör ni generellt.

Nej ingenting du påstår stämmer om oss feminister. Vi vill att en våldsfri tillvaro med samma rättigheter och möjligheter som män och att våra hem t.ex. inte är den farligaste platsen att befinna oss i, under våra liv. Det är väldigt enkelt. Att du sedan inte slår eller våldtar rättfärdigar inte dina dumheter av härskartekniker, sexism och annat du agerar efter. Jag som kvinna är inte en rättighet eller skyldighet för er män. Ni har ingenting med mig att göra om ni inte uppträder väl.
Citera
2023-08-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nu är jag inte lastgammal kanske, men även jag upplever att åren ger en helt annan frihet som säkert kan vara tilltalande. Det ÄR inte så lätt alla gånger att ha en relation med en 20-årig tjej, jag hade då inte velat dejta mig själv i den åldern…

Nu har jag ett eget liv på egna premisser, komplexen och hämningarna är färre och jag kan bjuda på middag och mer om jag vill.

Man kan slappna av, njuta, skratta. Det är väl inte så konstigt att det är magnetiskt för en del?

Precis så känner jag med. Det önskar man alla, faktiskt
Citera
2023-08-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Nu ja. Men stoppa huvudet-i-röven-taktik för att inte se framtiden är inte speciellt smart. Men så är ju kvinnor i gemen dumma i huvudet. Den som lever får se. Du får se, jag får se mmkej. Kommer inte heller bry mig alls om andra så agendan är lyckad. Jag är inte bara där än. Är full med empati och skulle önska vrida utvecklingen till något bättre. Därav skriver jag här en masse. För mig men kanske framför allt för mina barn, för andras barn.
Jag skriver också för andra och mina budskap går hem, de ger ringar på vattnet. Det finns en massa kvinnor och flickor som kan sitta och läsa någon gång och tänka att Den tonen vill jag också värdera mig själv efter när det kommer till män!

Det är ett erkänt faktum att män som får döttrar även blir feminister i högre grad än män utan sådana. Många studier visar att män efter att ha fått flickor är mer benägna att hjälpa andra flickor och kvinnor att få likvärdiga förutsättningar som män och pojkar. Det innebär att väldigt många män även kommer att göra reflektioner såsom att de hellre har döttrar som sätter krav än sådana som riskerar att mördas eller utsättas för våld i deras egna hem.

Det är ni som inte ser framtiden. Har du redan glömt hur ni för 5-10 år sedan svinade omkring på dejtingsidor och utnyttjade kvinnor under falsk flagg etc? Att kvinnor inte svarar er idag handlar om vad ni själva gjorde igår.

https://unherd.com/2020/02/how-daugh...nto-feminists/

https://ju.se/en/research/news/news-...der-equal.html
Senast redigerad av BlubbligaIck 2023-08-12 kl. 14:51.
Citera
2023-08-12, 16:23
Medlem
Citat:
Nej. Jag började som naiv flicka och i såg vad fan i helvetet ni män levererar oss som är snälla, undergivna.

Jag satt på golvet nedanför männen förr. Lät männen äta först. Få de bästa platserna. Jag brukade sitta på golvet för att mitt fanskap, skulle ha plats i soffan. Den slags kvinnotypen var jag. Ständigt städades, barnvaktandes och matlagande bakande jäkla ko var jag, snäll. Men vet du vad som händer? Man svarar med fel ton, eller inte alls eller har näsan för lå gt upp, möter ögonen eller låter bli.

Jag är feminist för att det är det enda riktiga. Det enda bra. Det enda som går. Som de säger precis på radion, vila i frid Sinead efter att ha spelat I went to the doctor and guess what he told me

Girl you better have fun no matter what you do. eller som feministerna skriver "Girls just wanna have funamental human rights

Vi kvinnor har det bra utan er och att bry oss om allt ni sen ni klagar kring. Det är inte nihilism utan perspektiv.

Problemet du missar är att du kan slå dig för bröstet hur mycket du vill men jag som kvinna behöver inte längre lyssna. Jag vill absolut inte ha en kille som låter som dig.

Du, ja du är en skitman som besvarar kvinnor på det viset du gör och vi orkar inte med er.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...en-ingen-trend

https://www.arbetaren.se/2020/12/02/...-dodligt-vald/

Faktabanken - För vem var femtiotalet en idyll? På hundra år har det dödliga ... https://m.facebook.com/1117041369705...7532099721041/

Är ni frustrerade? Mitt hem ska vara min fristad och inte den farligaste platsen för mig att vistas i.

Det finns en kraftfull korrelation med antalet ensamstående kvinnor och kvinnor som lever som singlar och minskning av dödligt våld mot kvinnor och barn. Ni kommer helt enkelt inte åt oss längre såsom ni gjort i alla tider.

Att ge vika för er innebär att fler kvinnor, flickor och barn mördas. Ni slutar inte döda med tanke på att ni fortsätter ha ihjäl varandra.

Att jag själv ens lever beror med största sannolikhet på att jag lämnat våldsamma relationer och våldtäktsmän. Om jag stannat hade jag mer sannolikt kunnat utgjort en text huggen i granit på en plats ditt ingen längre går.

"Jag har valt att leva med hemska, ointelligenta och klumpiga män som behandlat mig illa, därför ska man hata alla män!"
Citera
2023-08-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Varför lägger du dig i om två personer som är singlar vill ha sex med varandra? Tror du männen skulle må bättre om de blev nekade sex av alla kvinnor?

Jag är fullständigt övertygad om att de unga män som stöter på mig skulle bli väldigt nöjda om jag hade velat ha sex med dem istället för att tacka nej. Det är inte svårare än att män som inte vill ha sex med en viss kvinna låter bli att stöta på henne och tackar nej om hon stöter på honom.

Marknadsvärde är det värde någon eller något har på en viss marknad, och som på alla marknader är det utbud och efterfrågan som styr priset. Kvinnors värde på den sexuella marknaden är livet igenom högre än mäns värde generellt sett, det är fakta som inte ändras av att man hatar på kvinnorna.

Att gnälla löser inga problem, så hur tycker du det ska lösas?

Tycker du man ska skjuta av hälften av alla singelmän för att minska konkurrensen?

Förse unga män med kyskhetsbur som bara kan låsas upp av jämnåriga så att ännu fler män blir utan sex?

Tvinga männen att ha sex med varandra istället?

Uppmuntra unga kvinnor att ha sex med fler män? Nu görs ju motsatsen genom att skamma kvinnor som ligger med många och påstå att de sänker sitt värde genom det, men med din inställning förmodar jag att du vill ha en kvinna som dragit sitt strå till stacken och legat med en massa män?

Man kan börja med att sluta lära ut dumheter som splittrar män och kvinnor.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-08-12 kl. 16:57.
Citera
2023-08-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Skaffa dig lite självinsikt din korkade kärring. Du är bitterfittig manshatisk psykopat. Starta en egen tråd i psykisk ohälsa i stället.
Nej. Skaffa dig självinsikt. Du vill inte dejta mig men påstår att det gör mig hatisk at anse att du inte heller får göra det och inte heller yngre kvinnor, om du inte förändras.
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
"Jag har valt att leva med hemska, ointelligenta och klumpiga män som behandlat mig illa, därför ska man hata alla män!"
Jag hatar inte män. Däremot ställer jag krav på män för att de ska få fortsätta träffa mig.

Ni sitter och hotar med om att utifall ni inte får kvinnor kommer ni att bli våldsamma och"varnar" som här i tråden. Precis som ni alltid spelar offer och klandrar andra för era våldshandlingar. Jag har gjort något idag som ingen hittills gjort nämligen bevisat med enkelhet att incels är män som ändå hade varit våldsamma genom att peka på det faktum att singelkvinnor skyddar både sina egna liv men även sina barns genom att vägra att vara med dem. Jag har visat att våldet sedan 50-talet snarare minskat i samband med att män åkt ut ur hushållen och i större omfattning fått leva ensamma.

Det dödliga våldet mot kvinnor och barn har minskat drastiskt iom feminismen och ensamstående kvinnor. Kvinnor som vägrar ta mäns skit, lever längre. Det är inte hat, det är dagens sanning.

Vi kan gå så långt att öka på att problemet i samhället när det kommer till gängkriminalitet har en direkt koppling till familjer som är antifeminister och att feminism och feministiska satsningar på målinriktade grupper skulle sänka det dödliga våldet. Vi har svensk historia som förebild till det och det faktum att jämlikhet fungerar
Citera
2023-08-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ni sitter och hotar med om att utifall ni inte får kvinnor kommer ni att bli våldsamma och"varnar" som här i tråden. Precis som ni alltid spelar offer och klandrar andra för era våldshandlingar.

Det dödliga våldet mot kvinnor och barn har minskat drastiskt iom feminismen och ensamstående kvinnor. Kvinnor som vägrar ta mäns skit, lever längre. Det är inte hat, det är dagens sanning.

Vi kan gå så långt att öka på att problemet i samhället när det kommer till gängkriminalitet har en direkt koppling till familjer som är antifeminister och att feminism och feministiska satsningar på målinriktade grupper skulle sänka det dödliga våldet. Vi har svensk historia som förebild till det och det faktum att jämlikhet fungerar

Jag har inte hotat någon. Att vissa ointelligenta desperata män kan bli våldsamma är bara ett faktum, det är väl inte mitt fel och inte heller något jag deltar i. Tvärtom så är det modiga, traditionella, starka män som räddar er kvinnor från att bli utnyttjade och skadade av skadliga män som vill utnyttja er arbestkraft eller mer direkt angripa er. Kvinnors mentala ohälsa har växt enormt under feministisk ideologi.

När en dålig man angriper er så är det manliga män från poliskåren som räddar er. Dessa manliga män är absolut nödvändiga i alla delar av samhället för att vi inte ska falla för psykopater, vilket du uppenbarligen gjort. Lita alltså mer på manliga, stabila män med bra jobb och goda vanor så kommer det ordna sig för dig.

Litar du däremot på volatila, oansvariga män så kommer det inte ordna sig. Man drar åt sig det man är och ska du få en bra man måste du vara en bra kvinna.

Män är mer våldsamma av det enkla faktumet att de av naturen har högt testosteron. För att förhindra att de blir våldsamma mot oskyldiga behöver ansvarsfulla, intelligenta män använda moralisk uppfostran för att sätta dem på plats, ända från barnsben. Feminismen förordar en emotionellt styrd, ultraliberal, svag utbildning som gör mer män mer volatila, ansvarslösa och våldsamma.

Om jämlikhet fungerade skulle inte kvinnor ha så radikalt dålig mental ohälsa som de har idag.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-08-12 kl. 16:53.
Citera
2023-08-12, 16:49
Medlem
saltakissens avatar
Någon skrev att yngre men mest är till för sex eftersom de (oftast) är mer estetiskt tilltalande men att vi hellre väljer män i samma ålder för ett förhållande pga det intellektuella utbytet men det är inte sant för min del. Jag skulle aldrig vilja ha nån bara för sex, då onanerar jag hellre (även om jag haft tillfälliga sexuella förbindelser som jag ångrar när jag varit påverkad) och jag älskar min kille exakt som han är och blev tillsammans med honom TROTS åldersskillnaden, eftersom han får mig att skratta, är snäll och omtänksam, ansträngde sig verkligen i början genom att uppvakta mig och nästan varje dag kommer han med nya fyndiga observationer som han presenterar så roligt att jag kiknar. Och i sängen är han utan tvekan den mest lyhörda älskare jag haft.
Jag älskar honom helhjärtat och hoppas verkligen att han inte bara är tillsammans med mig för easy pussy som nån sa, särskilt inte då han faktiskt fick kämpa för att få mig då jag dissade honom först.
Dessutom är jag inte den enklaste personen att leva med, för att uttrycka mig milt. Jag är dock "bara" 38 och han är 27.
Citera
2023-08-12, 16:54
Medlem
Christopher.s avatar
Sverige har en skevare könsfördelning än länder som Kina pga systematisk import av män som inte hör hemma i Sverige, naturligtvis leder det till dagens situation. Om det skulle gå 2 kvinnor per man som det gjorde i många länder efter andra världskriget så uppstår samma situation fast omvänt.

Fler män bord borde sprida sina vingar och söka partner utomlands alternativt migrera.
Citera
2023-08-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Fler män bord borde sprida sina vingar och söka partner utomlands alternativt migrera.

Kostar pengar. Har man råd att flytta så har man sannolikt tillräckligt lika mycket pengar och status för att attrahera en partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in