2023-08-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Håller med dig där! Jag tror inte D vet vad som hände M till slut, men jag tror han vet anledningen till varför han sprang iväg oavsett om det var droger eller om han var hotad. Tänker mycket på att han sprang hem snabbt och frågade direkt mamman "Är Matti hemma?".. Jag tror också broren eller då nån vän vet varför han stack iväg. Men de tror verkligen att folket går på att ingen verkligen har någon aning om varför han sprang iväg plötsligt, lite märkligt..

Verkar som att D. fått reda på att brorsan M. har blivit hotad utav några att de skall våldta honom . Men är det då bättre att springa ut ensam i svarta natten än att hålla sig hos sina vänner ?

Eller kom det in fler personer genom att garagedörren kanske var typ olåst och att där blev det kaos varav M. sprang ut så snabbt och försökte få hjälp utav grannarna ?

Vågade han inte nämna till grannarna att han var hotad eftersom han visste att grannarna redan utsatts tidigare för inbrottsförsök ?
Verkar som att något otrevligt "outstrangergäng "satt hela Ljungby i rädsla.?

Brukar bli så ofta när .............Hmm.

De där två männen i bilen som sades åka omkring med ilsken min ; kan det vara de som hotat och typ letade efter honom ?

Att bli hotad med att bli våldtagen är ju gränslös elakhet .
Men olika kulturer har ju olika sätt att jävlas med folk.
Urrrk.
Tror att D.s oro omkring att hans bror hamnat illa är sanning. Hans oro var helt klart befogad tror jag .
Att någon var ute efter M. borde ju brorsan hans ,ha en aning om varför !?
Kan det vara det där med att M. var intresserad utav någon syster till dessa män ,eller ?

( spekulationer)
Senast redigerad av evaveva 2023-08-10 kl. 22:48.
Citera
2023-08-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
Hunden Sonia spårade inte Mattias till ån inte heller till paåls väg vad jag förstår. Hur har han kommit dit i sådana fall. Och om det skedde en olycka så kan det kanske var så att han föll ner själv i ett redan upp grävt dike, eller att det var någon som knuffade till honom så han föll . Frågan är hur han kom dit.

(Spekulation)

Om några haffat honom med bil så kan de ju grävt ner honom var som helst ,men att ha med sig spadar i bilen verkar ju långsökt .Synd de inte sögs ner utav sankmarken medans de höll på ......
Citera
2023-08-10, 22:59
Medlem
Vad som helst kan ju ha hänt . Tex. kan den tjejens bröder använt hennes telefon och skrivit att " hon ville ses " och sen blev han typ jagad utav de sura männen i bilen ?
Osv.

Det enda som är weird är att han valde att gå ut utan skor och rock .
Där blir man fundersam ?

(Spekulationer)
Citera
2023-08-11, 04:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Kan ha varit så ja.. Där var nån som sa av vittnena att han satt med mobilen på festen ett tag och därefter från ingenstans sa "Jag drar" och då sen stack.. Tänker ifall dem i bilen textade honom (spekulation)
Det med kryssögon är ett jättestort frågetcken för mig, är det självaste M som gjort det pga som du säger för att visa att han var i fara eller är det en kompis/någon som ligger bakom detta fallet som gjort det för att förvirra folket...
Om han var full kan han även ramlat i vattnet eller som du säger kanske blivit iputtad. Det finns faktiskt absolut inga bevis på att där kan varit ett gäng/person som följt efter honom.

Jag undrar om polisen ens har kollat i hans telefon?
Han sa väl till någon han ringde på hos att han skulle till en av tjejerna han varit på fest hos? Det kanske var henne han chattade med innan han drog?
Citera
2023-08-11, 04:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Varför följde inte mammans pojkvän med ut och letade på natten?
Citera
2023-08-11, 08:26
Medlem
Ja om polisen inte tittat i M.s mobil så är det ju helgalet ju.

Undrar om mammans pojkvän bodde på egen adress och därför inte hängde på ut och letade?
Vi vet ju inte om han var på party han också? ; tex.

(Spekulationer)
Citera
2023-08-11, 08:42
Medlem
Är väl dags att koppla in den store (ja det är han ju i alla bemärkelser) Leif Gw.
Han sitter ju ofta å häcklar allt och vet allt. OK han vänder kappan efter vinden ofta.
Han kan väl säga ett å annat om de blå i Ljungby......
Citera
2023-08-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
Är väl dags att koppla in den store (ja det är han ju i alla bemärkelser) Leif Gw.
Han sitter ju ofta å häcklar allt och vet allt. OK han vänder kappan efter vinden ofta.
Han kan väl säga ett å annat om de blå i Ljungby......

Hehe ,jomenvisst.

Tror inte någon blir så mycket klokare på det han har att säga ?

Tror Farbror Blå i Ljungby är alldeles för rädda för gängen där, för att överhuvudtaget våga ifrågasätta dem ....
Citera
2023-08-11, 09:30
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja om polisen inte tittat i M.s mobil så är det ju helgalet ju.

Undrar om mammans pojkvän bodde på egen adress och därför inte hängde på ut och letade?
Vi vet ju inte om han var på party han också? ; tex.

(Spekulationer)
Han bodde själv, drog hem istället för att hjälpa till och leta.
Citera
2023-08-11, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han bodde själv, drog hem istället för att hjälpa till och leta.

Dålig stil .
Att inte vilja hjälpa till i ett sådant läge är inte mycket till kärlek 💔
Citera
2023-08-11, 09:45
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Dålig stil .
Att inte vilja hjälpa till i ett sådant läge är inte mycket till kärlek 💔
Någonting känns skumt med mammans ex.. vem gör så? Drar hem när det verkar ha hänt någonting allvarligt, eller var det vanligt att tvillingarna ställde till med "draman"?
Citera
2023-08-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någonting känns skumt med mammans ex.. vem gör så? Drar hem när det verkar ha hänt någonting allvarligt, eller var det vanligt att tvillingarna ställde till med "draman"?

Ja om det var så ,så kan man ju förstå honom att INTE en gång till,typ.

Det där slagsmålen är ju vidriga så frågan ÄR om de ofta hamnade i trubbel ?

Förstår ju om mamman inte vill medge det i så fall ,särskilt inte nu när en utav pojkarna saknas .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in