Citat:
Ursprungligen postat av
vintergatan2022
Håller med dig där! Jag tror inte D vet vad som hände M till slut, men jag tror han vet anledningen till varför han sprang iväg oavsett om det var droger eller om han var hotad. Tänker mycket på att han sprang hem snabbt och frågade direkt mamman "Är Matti hemma?".. Jag tror också broren eller då nån vän vet varför han stack iväg. Men de tror verkligen att folket går på att ingen verkligen har någon aning om varför han sprang iväg plötsligt, lite märkligt..
Verkar som att D. fått reda på att brorsan M. har blivit hotad utav några att de skall våldta honom . Men är det då bättre att springa ut ensam i svarta natten än att hålla sig hos sina vänner ?
Eller kom det in fler personer genom att garagedörren kanske var typ olåst och att där blev det kaos varav M. sprang ut så snabbt och försökte få hjälp utav grannarna ?
Vågade han inte nämna till grannarna att han var hotad eftersom han visste att grannarna redan utsatts tidigare för inbrottsförsök ?
Verkar som att något otrevligt "outstrangergäng "satt hela Ljungby i rädsla.?
Brukar bli så ofta när .............Hmm.
De där två männen i bilen som sades åka omkring med ilsken min ; kan det vara de som hotat och typ letade efter honom ?
Att bli hotad med att bli våldtagen är ju gränslös elakhet .
Men olika kulturer har ju olika sätt att jävlas med folk.
Urrrk.
Tror att D.s oro omkring att hans bror hamnat illa är sanning. Hans oro var helt klart befogad tror jag .
Att någon var ute efter M. borde ju brorsan hans ,ha en aning om varför !?
Kan det vara det där med att M. var intresserad utav någon syster till dessa män ,eller ?
( spekulationer)