2023-08-11, 10:20
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja om det var så ,så kan man ju förstå honom att INTE en gång till,typ.

Det där slagsmålen är ju vidriga så frågan ÄR om de ofta hamnade i trubbel ?

Förstår ju om mamman inte vill medge det i så fall ,särskilt inte nu när en utav pojkarna saknas .
Känslan är att mamman nog misstänker vad som hänt men att sanningen skulle innebära att hon förlorar även sin andra son.
D är absolut inte ärlig och hans nya roll i kompisgänget är konstig. Som om han bytt plats, när sanningen är att tvillingarna var väldigt olika till sättet, introvert/extrovert. M var öppen och hade kompisgänget, D var lite tillbakadragen och hade inte samma status. Avundsjukan från D mot M var nog oerhört stor.
Känslan är att D borde undersökts och förhörts mer än vad som skett.
Men han sågs som ett offer som förlorat sin bror, och inte som medskyldig/skyldig.
Citera
2023-08-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Känslan är att mamman nog misstänker vad som hänt men att sanningen skulle innebära att hon förlorar även sin andra son.
D är absolut inte ärlig och hans nya roll i kompisgänget är konstig. Som om han bytt plats, när sanningen är att tvillingarna var väldigt olika till sättet, introvert/extrovert. M var öppen och hade kompisgänget, D var lite tillbakadragen och hade inte samma status. Avundsjukan från D mot M var nog oerhört stor.
Men han sågs som ett offer som förlorat sin bror, och inte som medskyldig/skyldig.

Ja precis.

Så om detta löses ,så blir sorgen över HUR det hela gått till ; olidlig ....?

Men för mig är det inte så lätt att tro att D. gjort M. SÅ illa ,snarare att några ondskefulla själar gett sig på honom .

(Spekulation )
Citera
2023-08-11, 13:12
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ja precis.

Så om detta löses ,så blir sorgen över HUR det hela gått till ; olidlig ....?

Men för mig är det inte så lätt att tro att D. gjort M. SÅ illa ,snarare att några ondskefulla själar gett sig på honom .

(Spekulation )

Men saker och ting kan gå fel. Ett enda litet slag, han trillar omkull och slår huvudet mot en sten. Även en knuff kan räcka om du har riktig otur.

Det där ropet på hjälp var det bara Dennis som hörde om jag minns rätt. Kanske var det påhittat och han ville få mamman att tro att M fortfarande var i livet trots att D visste han var död.

Det måste ju finnas en anledning att D drog ut för att leta på studsen. Varför annars bli så upprörd? Han måste ju ha vetat nåt.
Citera
2023-08-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Men saker och ting kan gå fel. Ett enda litet slag, han trillar omkull och slår huvudet mot en sten. Även en knuff kan räcka om du har riktig otur.

Det där ropet på hjälp var det bara Dennis som hörde om jag minns rätt. Kanske var det påhittat och han ville få mamman att tro att M fortfarande var i livet trots att D visste han var död.

Det måste ju finnas en anledning att D drog ut för att leta på studsen. Varför annars bli så upprörd? Han måste ju ha vetat nåt.

Hmm....men det var väl M. som sprang utan skor och rock ,eller ?
För annars har ju D. sprungit väldigt mycket ; i två omgångar ; först som M. och sen som bror; letandes efter sin bror M. ??

Varför tror ingen på att det var M. som sprang omkring och ringde på hos grannarna ?

(Spekulationer)
Citera
2023-08-11, 16:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hmm....men det var väl M. som sprang utan skor och rock ,eller ?
För annars har ju D. sprungit väldigt mycket ; i två omgångar ; först som M. och sen som bror; letandes efter sin bror M. ??

Varför tror ingen på att det var M. som sprang omkring och ringde på hos grannarna ?

(Spekulationer)

För att de inte är SÅ lika?
Tjejen kände ju honom. Hon skulle ha sett skillnad.

Och dessutom så var väl D ute och letade samtidigt som M pratade med grannarna?
Citera
2023-08-11, 16:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Han bodde själv, drog hem istället för att hjälpa till och leta.

Och så brann hans sommarstuga upp.

Det hände mycket den helgen.
Citera
2023-08-11, 17:08
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Nä, fanns ingen misstanke att gå på så ska man väl inte se på folk som "skyldig". Vore ju inte så bra om polisen anser att någon är skyldig till mord pga. spekulationer på nätet om att han eller han varit för blyg och därför en avundsjuk mördare
Citera
2023-08-11, 17:19
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför följde inte mammans pojkvän med ut och letade på natten?
Här är mycket oklarheter och med och letade var inte biologiska pappan heller. Han var ju i Thailand skrevs det när det hände.
Senast redigerad av Lilett 2023-08-11 kl. 17:27.
Citera
2023-08-11, 18:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Någonting känns skumt med mammans ex.. vem gör så? Drar hem när det verkar ha hänt någonting allvarligt, eller var det vanligt att tvillingarna ställde till med "draman"?
Han kanske inte tyckte att det verkade allvarligt - utan att mamman och brodern överdrev.
De flesta sextonåringar är ju rätt självgående och brukar klara sig själva. Dessa var ju ute i svängen med kompisgäng och festande dessutom.
Citera
2023-08-11, 18:33
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det första som slår mig är att det egentligen bara finns två anledningar till att han lämnat festen utan skor och jacka:

1. Akut psykos pga. plötslig sjukdom.
2. Akut psykos pga. droger.

Alternativ 2 är helt klart troligast. Och man sitter knappast och knarkar själv på en fest. Att "vännerna" inte frivilligt lämnat drogtest, eller blivit tvingade av polisen inom de första dagarna, är rent förjävla slappt. Som vanligt verkar polisen "improvisera" och springa runt som yra höns första dygnen. Och jag får en känsla av att "vännerna" vet mer än vad de berättat...

Har ni några andra teorier till varför han skulle gått iväg utan skor och jacka? Han har ju blivit sedd av vittnen, så att han verkligen har lämnat festen (utan skor och jacka) verkar det ju inte råda något tvivel om. För mig är det självklart att han av en eller annan anledning fått en psykos. Då kan vafan som helst hände - troligast att han har trillat/flugit/hoppat ner i Lagan, dragits ner och fastnat någonstans, annars skulle han ha dykt upp vid det här laget.

RIP.

Tror du är helt rätt på det. Tänker vi sedan på vilken ålder Mattias var i så är det väl i den åldern psykossjukdomar bryter ut?

Tror också att han har hamnat i Lagan.

Själv har jag åtminstone svårt att tänka mig ett scenario där andra skulle dödat honom. Videon där bröderna slåss är gammal och har inget med den kvällen att göra.
De (tillsammans med andra) skulle till en kompis och hänga den kvällen. Minns jag rätt så påstods det att de tog några folköl med sig.

Det är klart att det kan ha förekommit lite weed också men har svårt att tänka mig några tyngre saker.
Citera
2023-08-11, 18:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Här är mycket oklarheter och med och letade var inte biologiska pappan heller. Han var ju i Thailand skrevs det när det hände.

Undrar om han har varit hemma i Sverige någon gång sen dess? Då sades det att han ändå inte kunde göra något. Men han kunde ha stöttat sin andra son och visat för honom och M att han bryr sig. Hur kan man flytta till Thailand när man har minderåriga barn som säkert behöver sin pappa?
Citera
2023-08-11, 18:43
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Undrar om han har varit hemma i Sverige någon gång sen dess? Då sades det att han ändå inte kunde göra något. Men han kunde ha stöttat sin andra son och visat för honom och M att han bryr sig. Hur kan man flytta till Thailand när man har minderåriga barn som säkert behöver sin pappa?

Vi var några som kollade pappans facebook i början. Naturligtvis åker "normala" fäder hem när något sånt här händer.
Men jag tror att i detta fallet var det nog en lättnad för både hans son och Er1ka att han stannade
kvar i Thailand.

Hade han kommit hem så hade det nog blivit mer bekymmer. Han har nog inte varit i "form" på flera år..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in