2023-08-10, 17:23
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Han känns som en sådan som väljer klubb efter lön. Möjligtvis att senaste säsongen var ett undantag.

Frölunda har nog spottat upp en del för att få signaturen.

Dålig koll på honom men hans stats ser ju väldigt bra ut.

Frölunda behöver fortfarande 1-2 till spetsspelare och nu finns det inte många fler lediga där ute. Kris?
Citera
2023-08-10, 18:09
Medlem
4608s avatar
Någon som har koll på vad som händer med Loui Eriksson?
Citera
2023-08-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Någon som har koll på vad som händer med Loui Eriksson?

När Frölunda spelat bajs 10-15 första matcherna så tar de tillbaka Loui.

Sen när det inte går så mycket bättre och skador spökar tar de tillbaka Patrik Carlsson också.
Citera
2023-08-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Nu är jag lite färgad såklart, men menar du allvar med att HV skulle ha en "väldigt svag" trupp? Någonting av det dummaste jag har läst på länge. Förklara gärna den svaga länken laget har just nu.
Man har ingen center som garanterar något på SHL-nivå.

Borgström är i grunden en duktig spelare, men har inte producerat respektabelt de senaste 4 säsongerna oavsett liga.

Nättinen, Tikka och Stakkestad känns i bästa fall habila, sett till vad de levererat innan och var.

Gissningsvis går Nubben ut på shoppingrunda tidigt under säsongen igen, som när han värvade ihop en ny backbesättning då den han tänkte skulle hålla för slutspel var en katastrof.

Till höger bland forwards ser det faktiskt riktigt bra ut. Petersson är klass, Forsberg är bra, Lyrenäs potentiellt ännu bättre.

Till vänster är det lite sämre. Brännström en klockren rekrytering, Tedenby är tyvärr alldeles för svag i Powerplay för att berättiga den topplön han har, men kan kanske komma upp mer i nivå än i fjol. Lenc är alldeles för dålig och kan inte förstå att Nubben gick med på ett tvåårskontrakt där.

Sen är väl Montén ett stort frågetecken. Lyckats skicka ut två lag från SHL och göra i bästa fall medelmåttiga resultat med juniorlandslaget.

Även Nubben som verkligen inte imponerade under sin första säsong och brände satan med pengar för att få laget att hänga kvar och hade typ 15 backar på lönelistan. Spelare han bedömde höll för en slutspelsjakt.

Jag har svårt att se HV vara bättre i år.
Citera
2023-08-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Malte Strömwall skriver på 2-årskontrakt med Frölunda. Kommer närmast från Carolinas AHL-lag Chicago Wolves där han gjorde 18 mål och 33 assist på 66 matcher.

https://twitter.com/frolunda_hc/stat...62263072428032
Gjorde han ens något avtryck sist han spelade i SHL?
Känns som han varit väldigt (över?) hypad under silly season och jag läste något om 300-350k i lön per månad…

Blir intressant att se om han lever upp till de höga förväntningarna många verkar ha på honom. Jag tror att han kanske inte riktigt kommer göra det! Känns som en glidare, men Rogga Rönnbär kanske är rätt man att snäppa upp honom!
Citera
2023-08-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Det var ju nästan tio år sedan
Citera
2023-08-10, 22:26
Medlem
Citat:
Känns som han varit väldigt (över?) hypad under silly season och jag läste något om 300-350k i lön per månad…

Blir intressant att se om han lever upp till de höga förväntningarna många verkar ha på honom. Jag tror att han kanske inte riktigt kommer göra det! Känns som en glidare, men Rogga Rönnbär kanske är rätt man att snäppa upp honom!
Var ju också 10 år sen han spelade i SHL och passades runt mellan olika lag.

Efter det har han vunnit skytteligan i HA och Liiga och fortsatt göra bra med poäng i både KHL och AHL.

Jag skulle säga att han är ganska given att göra det i SHL också, givet hans trackrecord.

Dock så saknas det kreativitet hos Frölunda i dagsläget. Möjligt att någon av Edström eller Stenberg kan stå och mata Klingberg, Malte och Öberg men lite mer garanti tror jag behövs.
Citera
2023-08-10, 23:11
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Malte framstår lite som den där eviga talangen som aldrig riktigt blommade ut. Dock en anständig poängproduktion i KHL.
Citera
2023-08-10, 23:52
Medlem
MitchRapps avatar
Noah Östlund ser ut att vara säsongens prydligaste spelarövergång, samt om Kellmans lön subtraheras, blir den på gränsen till oförskämt prydlig. Inte riktigt som Elias Pettersson, men nära på.
Hans gamla parhäst Dahlen, verkar ha slarvat med kost, träning och åkt runt lönnfet om vi ska tro hans egna ord. Det hade aldrig hänt om han valt Lakers back in the days. Hur tilläts det i Timrå.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-08-10 kl. 23:57.
Citera
2023-08-11, 00:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Noah Östlund ser ut att vara säsongens prydligaste spelarövergång, samt om Kellmans lön subtraheras, blir den på gränsen till oförskämt prydlig. Inte riktigt som Elias Pettersson, men nära på.
Hans gamla parhäst Dahlen, verkar ha slarvat med kost, träning och åkt runt lönnfet om vi ska tro hans egna ord. Det hade aldrig hänt om han valt Lakers back in the days. Hur tilläts det i Timrå.

Haha Timrå är garanterat en bättre förening än Plastsjö fejkers på att fostra hockey spelare så knip igen kakhålet om ditt jävla smutsgäng nu...

Vilka har ni fostrat nu igen? från inavels hålan Växjö?
Citera
2023-08-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Var ju också 10 år sen han spelade i SHL och passades runt mellan olika lag.

Efter det har han vunnit skytteligan i HA och Liiga och fortsatt göra bra med poäng i både KHL och AHL.
Han vann inte skytteligan i Hockeyallsvenskan.
Citera
2023-08-11, 01:24
Medlem
Soul Patrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Han känns som en sådan som väljer klubb efter lön. Möjligtvis att senaste säsongen var ett undantag.

Frölunda har nog spottat upp en del för att få signaturen.

Jo det är ju väldigt vanligt att spelare hamnar där de får en medioker lön.
Även hockeyspelare är hyfsat intresserade av att få ett drägligt liv
när de går i pension skulle jag tro. Karriären är kort.
Jag tycker nog att detta är en bra förstärkning för Frölunda som
sett rätt .... mediokra upp på forwardssidan.
Bra värvning säger jag som FBK:are!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in