Citat:
Ursprungligen postat av
4608
Nu är jag lite färgad såklart, men menar du allvar med att HV skulle ha en "väldigt svag" trupp? Någonting av det dummaste jag har läst på länge. Förklara gärna den svaga länken laget har just nu.
Man har ingen center som garanterar något på SHL-nivå.
Borgström är i grunden en duktig spelare, men har inte producerat respektabelt de senaste 4 säsongerna oavsett liga.
Nättinen, Tikka och Stakkestad känns i bästa fall habila, sett till vad de levererat innan och var.
Gissningsvis går Nubben ut på shoppingrunda tidigt under säsongen igen, som när han värvade ihop en ny backbesättning då den han tänkte skulle hålla för slutspel var en katastrof.
Till höger bland forwards ser det faktiskt riktigt bra ut. Petersson är klass, Forsberg är bra, Lyrenäs potentiellt ännu bättre.
Till vänster är det lite sämre. Brännström en klockren rekrytering, Tedenby är tyvärr alldeles för svag i Powerplay för att berättiga den topplön han har, men kan kanske komma upp mer i nivå än i fjol. Lenc är alldeles för dålig och kan inte förstå att Nubben gick med på ett tvåårskontrakt där.
Sen är väl Montén ett stort frågetecken. Lyckats skicka ut två lag från SHL och göra i bästa fall medelmåttiga resultat med juniorlandslaget.
Även Nubben som verkligen inte imponerade under sin första säsong och brände satan med pengar för att få laget att hänga kvar och hade typ 15 backar på lönelistan. Spelare han bedömde höll för en slutspelsjakt.
Jag har svårt att se HV vara bättre i år.