Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Nja, finns flera stycken som anser att alla som bor i br eller i småhus är "bolånetorskar" (även sådana som inte har några lån, eller ytterst små sådana).
Att diskutera huruvida det varit en bra affär att ha köpt på ATH i en marknad som varit svagt fallande i drygt ett år är väl ändå överflödigt. Det har ju uppenbarligen inte varit det. Däremot är det ju ändå så att 99,8% av alla har råd med sina lån, även nu när räntan återgått till normala nivåer. Så som de var innan finanskrisen
Aha, de scrollar jag bara förbi. Precis som de som skriver att alla i HR är torskar eller horor. Finns nog vinnare och förlorare i båda läger, lite beroende på vad ens preferenser är.
Nja, tror inte andelen är riktigt så hög. Följt marknaden rätt länge i sthlmsområdet och tycker mig se fler villor och fritidshus till salu än vanligt som endast ägts 1-2 år. Klart det kan bero på separation men varför skulle det ha ökat just i år? Min gissning är att räntehöjningar i kombination med inflationen har gjort det omöjligt för fler än 0,2 procent.