2023-08-10, 18:47
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är 18-års gräns på loggarna. Det borde förtydligas. De kan däremot (beroende på ålder) ta till sig av annan information på sidan.

Tror du barn bryr sig om det? De har ju blivit dirigerade till Dumpen och vill undersöka vad det handlar om.
Citera
2023-08-10, 18:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Människor som Sara och Patrik är inte så nogräknade. Räcker med att kolla deras livshistoria för att fatta det. De sprängde skitvallen med 266 så pass att det borde polisanmälas. Det är något väldigt desperat när man låtsas vara 27 år när man inte kan locka med fjortis, tycker du inte det?
Sara säger att hon lagt skiten bakom sig, men, det är ju skit hon håller på med nu.

Är man en gång en skit, är man det för alltid.
Citera
2023-08-10, 18:51
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tror du barn bryr sig om det? De har ju blivit dirigerade till Dumpen och vill undersöka vad det handlar om.

Det man kan göra är att sätta en tydlig varning. Bryr sig barnen? Kanske inte alla. Det stors problemet förblir ändå de vuxna som inte bryr sig om vare sig lagen eller barnets välbefinnande.
Citera
2023-08-10, 18:56
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Någon annan som inte kommer åt Dumpens Instagram?
Alltså, kan det vara så dumt att Sara blockerade mig för att jag vann överlägset och förödmjukade henne i en debatt? Åh, men så fruktansvärt pinsam. Vad högt i tak det var i denna ”seriösa” publikation. Om någon är av en annan åsikt försöker hon alltså först argumentera, och sen när hon märker att det inte är någon dumskalle hon skriver med och att hon faktiskt saknar argument blir det blockknappen istället för att medge att hon är mänsklig och kan ha fel.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-08-10 kl. 19:01.
Citera
2023-08-10, 18:57
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Det man kan göra är att sätta en tydlig varning. Bryr sig barnen? Kanske inte alla. Det stors problemet förblir ändå de vuxna som inte bryr sig om vare sig lagen eller barnets välbefinnande.

Du slingrar dig bara. Barn dirigeras till Dumpens hemsida där Sara skriver att hon längtar efter kuk, vill ha alkohol osv. Är inte detta kriminellt?
Citera
2023-08-10, 19:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vad jag förstår så länkar Dumpen från TicTok till deras sida, och då det är flest högstadieungdomar på TikTok så kommer de då hamna på hemsidan. Och står det att det är för 18 år plus, så klickar de ju just där.

Det som bekymrar mig är inte just loggarnas språk, utan jag tror fenomenet Dumpen inte är bra för dem att fokusera på. En 13 åring har inte levt så länge med språk i skriftform. Och de har inget att referera till på det sätt som jag som gubbe har.

Lägger till; det är just att 13 åringen har bristande erfarenhet som gör att de är särskilt skyddsvärda. Deras brist gör att de inte kan förstå Dumpen, att de inte förstår gör att de har tankar om Dumpen som kan ställa till det i deras hjärnor.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-08-10 kl. 19:13.
Citera
2023-08-10, 19:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Folk har bias i frågan, inte någon gradskillnad. Diskuterade med en finska, hon menade att våldtäkt är våldtäkt, finns ingen gradskillnad och finländare ser ingen gradskillnad. Men visst finns det skillnad, det finns fall där folk riskerar dö, och fall där inga fysiska skador uppstår, det är fortfarande våldtäkt men ändå?

Olyckligt att lagskrivaren valt ordet våldtäkt när det liggs med underårig, han kunde valt någon annan betäckning med samma påföljd. Detta har rört till det i folks hjärnor, och narcissisten Thomas Bodström lät det ske. För enkla bonnfolk går in i biasläge när de hör ordet våldtäkt, det är som om ordet är genetiskt kodat i dem redan då de uppstod på BB. Om Thomas inte valt att kalla det våldtäkt hade inte Dumpen varit så stort, tack för det Thomas, eller inte tack.

Pedofil är ett annat ord där många inte ser en gradskillnad. Jag ser en skillnad på de som samlar barnporr och de som ligger med barn. Men vilket som helt fel med båda sätten.

Olyckligt för vem?
Citera
2023-08-10, 19:03
Medlem
Citat:

Dumpen ska även föreläsa för lågstadieelever men det är garanterat barnvänligt. Hur fan nu det ska gå till återstå att se. Det är väl inte långsökt att tro att nån unge surfar in på Dumpen efter att fått lyssna på Dumplingarnas föredrag i aulan samt skakat tass med legenden Putte. Lärarna kommer vara på helspänn.

Dumpen får nog återinföra den där hemmasnickrade ålderskontrollen som tyvärr allt för ofta fuckade up hela sidan.

Dumplingarna vill varna barnen men det känns som att ett bakslag är att vänta. Även om föräldrarna stor konsumerar Dumpen och swishar så vill dom nog inte att deras egna knattar ska sitta på första parkett.
Citera
2023-08-10, 19:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Olyckligt för vem?
Olyckligt av flera orsaker, ett är att svenskt språkbruk förvanskas, att ordet våld som alltid stått för våld tidigare, kan innefatta icke våld som har graden av- liknande våld.
Citera
2023-08-10, 19:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Är sjukt sällan inne på Flashback nu för tiden, men har följt både Dumpen och dessa trådar ett tag nu.

Själv så gillade jag när Chris Hansen höll på med sånt här på TV. Lugn, säker och proffsig. Kändes genuint och äkta.

Men alla dessa vigilante-wannabes som springer runt och gapar och skriker är ju bara pinsamma. Rättshaverister med en genuint sadistisk ådra som vill förödmjuka och mobba personer som är lägre stående än de själva. Samtidigt som de kan håva in pengar från lobotomerade och över-känslosamma idioter.

Titta bara på inläggen som skrivs på Dumpen. Uppenbart att de kommer från typiska Facebook-häxor som är helt dumma i huvudet.

Sen är det ju också smått skrämmande med Dumpen-fanatikerna som försvarar ALLT som Sara och Patrik gör. Och som anklagar de som är kritiska för att vara pedofiler. Sekt-beteende 101. Lovar att dessa skulle stå och heja på back in the day när de så kallade häxorna brändes på bål.

Det finns en specifik användare i dessa trådar som verkar vara direkt sinnessjuk. Hen har till och med skapat en tråd där hen länkar till en video där en supposed pedofil blir ihjälslagen av en folkmassa. När andra användare säger att personen inte alls var en pedofil (genom att lyssna på vad folket i videon säger), så svarar denne: "Man får helt enkelt intala sig att det är 100% sant."

Psykopat-beteende. Såklart.

Dumpen och alla liknande amatör-predator-jägare bryr sig inte om barn (läs: "bauuuuuurnen"). Det hela handlar bara om förnedring och snabba cash.
Det handlar om två narcissister som vill vara i centrum. Sektbeteendet är både fascinerande och skrämmande.

Man kan ogilla dumpenpundarna samtidigt som man ogillar vuxna som söker kontakt med barn. Fast för vissa verkar det för komplicerat.

Pundarna har förmodligen bidragit till mer lidande. Flera har tagit livet av sig. Barn har förlorat sina föräldrar. Barn blir mobbade i skolan. Barn får sina hem attackerade av dumpenfanatiker.
Citera
2023-08-10, 19:09
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Du slingrar dig bara. Barn dirigeras till Dumpens hemsida där Sara skriver att hon längtar efter kuk, vill ha alkohol osv. Är inte detta kriminellt?

Nej, inte om det tydligt framgår med varningar att sidan inte är menad för barn. Hade hon skrivit det direkt till ett barn (vilket gäddorna gör) hade det varit en potentiellt brott. De annonserar på tiktok där majoriteten av användarna går på högstadiet (13-16 år). Materialet på dumpen består av litteratur, berättelser från överlevare, krönikor, podcasts, information om vad lagen säger och mycket annat som barn i den åldern även kan hitta på Bris, rädda barnen, umo, rfsu med fler. Loggarna är och bör vara dolda bakom en varning.
Citera
2023-08-10, 19:11
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vad jag förstår så länkar Dumpen från TicTok till deras sida, och då det är flest högstadieungdomar på TikTok så kommer de då hamna på hemsidan. Och står det att det är för 18 år plus, så klickar de ju just där.

Det som bekymrar mig är inte just loggarnas språk, utan jag tror fenomenet Dumpen inte är bra för dem att fokusera på. En 13 åring har inte levt så länge med språk i skriftform. Och de har inget att referera till på det sätt som jag som gubbe har.

Svarar samma som till en annan
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Kan tillägga att jag håller med om att en 13 åring inte ska behöva läsa den typen av språk. Tänk nu på att dumpen inte har den åldern som målgrupp, men gäddorna har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in