2023-08-10, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Du menar att du inte vågar trycka på länken för då kommer din romantiserade bild av youtube stjärnor att dala. Statistik ljuger inte hur mycket du än tycker att han borde tjäna.

Klickat på länken och vilken länk

Han har tjänar allt mellan kaffepengar till 3 miljoner typ. Säger inget.

Han har 1.4 miljoner visningar sista 30 dagarna. Jag tror det är minst 70k.
Citera
2023-08-10, 13:17
Medlem
oceandrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Ok så problemet är att du inte är läskunnig? Du vet att svenska visningar inte är i närheten av amerikanska visningar när det kommer till värde?

Logiken säger väll att det lutar åt kaffepengar annars skulle han inte sitta med 1.3M i skulder...😂
Citera
2023-08-10, 13:23
Medlem
wicks avatar
Det bokstavligt kokar i mig då jag själv en gång i tiden försatte mig i skulder pga av depression dock inte i närheten av dom enorma summorna. Ändå slet jag som ett djur i över 2 år med extra jobb utöver mitt vanliga jobb för att bli skuldfri.

Han samlar ju på sig enormt dålig karma ialf för att inte göra rätt för sig. Usch.
Citera
2023-08-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Det bokstavligt kokar i mig då jag själv en gång i tiden försatte mig i skulder pga av depression dock inte i närheten av dom enorma summorna. Ändå slet jag som ett djur i över 2 år med extra jobb utöver mitt vanliga jobb för att bli skuldfri.

Han samlar ju på sig enormt dålig karma ialf för att inte göra rätt för sig. Usch.

Han är ju narcissist och i hög grad! Fan han kan inte ha fel. De är jävla idioter som skuldsatt honom
Citera
2023-08-10, 13:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Ok så problemet är att du inte är läskunnig? Du vet att svenska visningar inte är i närheten av amerikanska visningar när det kommer till värde?

Logiken säger väll att det lutar åt kaffepengar annars skulle han inte sitta med 1.3M i skulder...😂

Du verkar inte förstå hur det fungerar. Det handlar om visningar, längd på videos och antalet annonser.

Kaffepengar är när videosen blir gulmarkerade något Chrilles inte är.

Att han sitter på 1.3M i skulder beror inte på hans inkomst utan hans ovilja att vilja betala.

Han har säkert 1 miljon annonser i månaden. Det ger garanterat 50K.

Minns hur folk förnekade hur Jocke tjänade pengar innan det fanns på deklarationen 1 år senare. Jag var en av få som sade att han tjänade pengar. Jag förstår det sticker i ögonen att Chrille drar in över 5K på sin kanal. Då hade han sprungit och jobbat. Han har inte fått lön på länge från vanligt jobb och har beställt ny resa. Trollade han fram de pengarna kanske?
Senast redigerad av 400Ben 2023-08-10 kl. 13:31.
Citera
2023-08-10, 13:48
Medlem
Bästa namnet. Han bör ändra till det officiellt och på YT.[/quote]

Tror inte han har några som helst planer på att betala tillbaka.. Han lär väl fortsätta leva upp varenda krona som kommer in från youtube månad efter månad.. Jobba inte, betala inte skatt, ta tonvis med skitlån och skit i att betala tillbaka!! Bra förebild.. Vet kidsen vad dom tittar på för skrikande idioter..

Jaa officiellt borde han nu bli kallad skuldberg i den här tråden iaf.
Citera
2023-08-10, 13:49
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå hur det fungerar. Det handlar om visningar, längd på videos och antalet annonser.

Kaffepengar är när videosen blir gulmarkerade något Chrilles inte är.

Att han sitter på 1.3M i skulder beror inte på hans inkomst utan hans ovilja att vilja betala.

Han har säkert 1 miljon annonser i månaden. Det ger garanterat 50K.

Minns hur folk förnekade hur Jocke tjänade pengar innan det fanns på deklarationen 1 år senare. Jag var en av få som sade att han tjänade pengar. Jag förstår det sticker i ögonen att Chrille drar in över 5K på sin kanal. Då hade han sprungit och jobbat. Han har inte fått lön på länge från vanligt jobb och har beställt ny resa. Trollade han fram de pengarna kanske?
Socialblade stämmer. Svenska youtubers tjänar sina pengar genom betalda samarbeten och tjänar inte mycket alls via youtube annonser. Håller själv på och vet hur mycket yt betalar så har nog mer koll än dom flesta. Men som sagt så kan ett betalt samarbete betala flera hundratusen. Problemet är just att Chrippa aldrig har haft en sådan om jag inte missminner mig
Citera
2023-08-10, 14:02
Medlem
Citat:

Vlad raiser gick ut en gång och sa att om man ska jobba med tuben bör man ha minst 1,5 miljoner visningar i månaden och de genererar ca 40-50k före skatt.
Citera
2023-08-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Du vet ju inte vilken månad som de flyttade isär. Tar ett bra jäkla tag innan mr koll och liknande sidor ändrar adressen efter en folkbokförings ändring. Eller har du kontaktat skatteverket? Hur snabba är dom på att ändra

Tog 4 dagar för mig när jag flyttade, detta var under Januari så en del röda dagar inräknat, annars typ 2-3 dagar.
Citera
2023-08-10, 14:41
Medlem
Citat:
Fast när du kollar alla hans videos och inte ser det kan jag inte hjälpa dig.

Var det nåt annat eller bara det?
Haha barnslig nivå du ligger inne på. Du säger en sak men sen kan du inte stå för vad du sagt och peka ut vart problemet ligger. Typiskt flashback krigare
Citera
2023-08-10, 14:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Janneyey
Haha barnslig nivå du ligger inne på. Du säger en sak men sen kan du inte stå för vad du sagt och peka ut vart problemet ligger. Typiskt flashback krigare

Men vill du jag ska gå tillbaka och kolla hans videos? Tror du jag tänker lägga den tiden för att behaga dej?

Det finns massor!!!

Han har bland annat sagt att det inte finns något "normalt" över transpersoner.

https://www.facebook.com/watch/?v=293565678041200

https://nyheter24.se/noje/913052-joakim-lundell-om-sina-broders-rasism-blir-ledsen
Senast redigerad av 400Ben 2023-08-10 kl. 14:45.
Citera
2023-08-10, 14:53
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:

Chrille har själv visat 50kr / 1000 visningar samt sagt att en bra månad tjänar han 100.000kr men andra månader mycket sämre, OSKATTAT. Då hade han en topp på 1.8 miljoner visningar. Och varje månad ger olika pga annonsörers tron att deras kunder har pengar. Chrippa slutade jobba pga utmätning och inte för att han skulle satsa på YouTube för att det började flyga. Han kan leva på YouTube-bubblan ett litet tag till men inte länge alls.

Vilken annonsör vill jaga just Chrippa för att synas på hans kanal? Kokain.se? Barnannonser är förbjudet på YouTube bla. Du jämnför med en bilkanal med vuxna män i pengarspenderaråldern, det är skillnad.

EDIT: Jag tror även att Chrippa har många gula videos pga att han svär och använder sexistiska ord(knulla bla) framför C. Jag gör som många andra att anmäla allt sånt för shadowbanningens algoritm.
Senast redigerad av kanblikul 2023-08-10 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in