2023-08-09, 08:26
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Om nu Chrippa skulle ha enorma skulder eller liknande så tror jag nog hans bror (Joakim Lundell) hade löst det där relativt fort och att Chrippa sen fått betala av till honom. Jocke gör mer pengar på att filma sitt dasslock på 10 sekunder än vad vi normala människor gör under en livstid. Chrippa är väl också gudfar till Lundells påg?

Jag har reagerat på Chrippa hur han konsumerar dyra kläder och klockor men alltid trott att han fått Jockes gamla lasar när han rensat eller likande. Dom har likadan stil.

Hade det varit så hade han aldrig dragit på sig skulder till att börja med... ...Jocke bränner pengar rätt friskt han med, och har knappast råd att betala Chrippas leverne. Lägg till att Jocke har mångmiljonkrav från skatteverket.
Citera
2023-08-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
https://www.instagram.com/juliapuhakka/live/17920980416767286

Nu livear hon hemma hos sin mamma med en cheesburgare i handen och ett filter över sitt ansikte
Hon kommer bli ännu fetare, hon har redan bullfitta.
Citera
2023-08-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Drog han på allvar ut gårdagens video med svart bild på slutet för att nå 10-minuters strecket? Hur dåligt med ”kånntänt” har man inte då??
Ja pengakåt råtta! han kommer få hembesök riktigt snart =)
både i mjölby o hemma hos linnea
Citera
2023-08-09, 09:13
Medlem
Odd3lishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Jockes film Feed släpps internationellt nu. Han kommer bli snuskigt rik och eftertraktad inom filmbranchen.

Feed? Den är gammal

Du är ett socfall som sitter och dricker lättöl hela nätterna, du har ingen son och du har grova problem, kan vi hjälp dig på något vis?
Citera
2023-08-09, 09:28
Medlem
Ska man ringa SOC kanske? även om chloe inte fattar så är det väldigt olämpligt ordspråk.
Citera
2023-08-09, 09:44
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ska man ringa SOC kanske? även om chloe inte fattar så är det väldigt olämpligt ordspråk.

Jävligt fittigt att dra in hans dotter i detta. Ge fan i sånt, Chrippa är tillräckligt bra på att gräva sin egen grav själv.
Citera
2023-08-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det finns många jag inte har koll på heller. Men jag tar det jag vet. ( tror mig veta, jag kan ha missuppfattat något) Jocke och Chrippa är bröder. De jag oxå en lillebror som heter Jacke. Chrippa har levt med Julia i 7 år och tillsammans har de dottern C. För några veckor sedan så gick Chrippa ut med att han och Julia separerar. För att timmar ( dagar) senare presentera sin nya flickvän 11 år yngre Anninge bon Linnea. Chrippa är upp över öronen förälskad i Linnea och släpper en video om att han ska flytta till Stockholm.

Han drar hem till Mjölby ett par dagar för att ha dottern. Han släpper en video där han säger sig åka med henne i bilen utan barnstol och så klämmer han fast henne mellan benen när han åker skoter. Inte ens hjälm har tvååringen och han dessutom kör han med en hand, för han filmar spektaklet. Här är kritiken massiv, det så att säga kokar på social media.

Efter dotter perioden drar Chrippa upp till Stockholm med som vän Luggen. Luggen är ingen person som har social media. Men när det blåser runt Chrippa publicerar han bilder med Luggen, med text som ”Du och jag bror, rygg mot rygg! Luggen sägs sälja droger i Mjölby. Han verkar träna med Chrippa och annars spela padel.

Sen drar Chrippa, Linnea och Luggen på ungdomsfestival i Malmö, där de bor hos Linneas föräldrar. De hänger med massa människor jag inte vet vilka de är.

Jag vet inte heller vem snubben som var hemma hos Jocke var. Eller vem Olof K är, men så mycket har jag förstått. Att alla inblandade, inklusive Chrippa, är ett gäng snubbar som leker kriminella på lånade pengar. De kör feta bilar och klär sig i märkeskläder med stora loggor. Då de inte har är några riktiga kriminella. För riktiga kriminella är ju inte kreatörer på youtube och gör content det de gör, riktiga kriminella skulle aldrig filma när de hotar folk. Så dessa herrar måste ju då tuppa mot varandra.

Och det gör de genom att snacka skit om varandra på sina social medier. De anklagar varandra för droganvändande, för att ha fejkade märkeskläder och för att lånat pengar.

Granskar man det lite så lever alla på lånade pengar. Chrippa har exempelvis 1,3 miljoner, fördelat på 37 olika kreditinstitut, i lån. Dessa pojkar har bränt alla sina lånade pengar på luft. De bor i hyresrätter de inte står på, och äger inget, utom sina märkeskläder.ä då.

Tack.

Vem är denna Olof K och El Lobo? Någon som har mer information?
Citera
2023-08-09, 10:20
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Om nu Chrippa skulle ha enorma skulder eller liknande så tror jag nog hans bror (Joakim Lundell) hade löst det där relativt fort och att Chrippa sen fått betala av till honom. Jocke gör mer pengar på att filma sitt dasslock på 10 sekunder än vad vi normala människor gör under en livstid. Chrippa är väl också gudfar till Lundells påg?

Jag har reagerat på Chrippa hur han konsumerar dyra kläder och klockor men alltid trott att han fått Jockes gamla lasar när han rensat eller likande. Dom har likadan stil.
Jag tror inte Jocke skulle betala konsumtionskulder åt sin bror. Miljoner är miljoner och även om man är rik är det sällan man har miljoner som ligger och skräpar redo att lånas ut.
Jocke och Jonna plöjer väl oxå ner extrema pengar i sitt hus. 30 millar läste jag någonstans att de lagt på renovering och typ 9 på inköp av huset. 40 miljoner är väldigt mycket pengar. Jocke lever dessutom ett liv med mycket konsumtion själv. Jag minns inte vad han sa att kläderna i hans garderob men det var oxå miljoner. Så Jocke må ha mycket pengar in, men han har oxå väldigt mycket pengar ut varje månad.

Kul att du tror att Chrippa går i Jockes avlagda kläder. Kolla på de bådas kroppsform och fundera en gång till på om du tror Chrippa kan ha Jockes kläder.
Citera
2023-08-09, 10:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Janneyey
Ja att du sitter och säger att Chrippa beter sig och uttrycker sig rasistiskt utan någon faktiskt fakta säger väl det mesta gubben?

Fast när du kollar alla hans videos och inte ser det kan jag inte hjälpa dig.

Var det nåt annat eller bara det?
Citera
2023-08-09, 10:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Det är redan flera orosanmälningar på Chrippa så det är ingen ide. Chrippa må behöva gå en 2 veckors kurs i att vara farsa men så illa är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Tack.

Vem är denna Olof K och El Lobo? Någon som har mer information?

Olof har slängt ut sig massa skit på Lokals Youtubekanal. Han är mytoman. Anklagat Jocke som pedofil. Riktigt vidrig människa. El Lobo är hans vapendragare, leker HA, bor hos mormor och snattar.

Citat:

Jocke kommer inte betala Chrille så länge Chrille slänger pengar omkring sig.
Citera
2023-08-09, 11:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är redan flera orosanmälningar på Chrippa så det är ingen ide. Chrippa må behöva gå en 2 veckors kurs i att vara farsa men så illa är det inte.
Alla som orosanmäler till soc för skitsaker borde skämmas. Deras orosanmälnimgar om skitsaker är fel på så många plan. Dels hindrar det socialtjänsten från att utreda riktiga anmälningar, där barn far illa på riktigt. Enligt socialtjänst lagen måste all inkommen oro hanteras. Att då behöva lägga tid på att utreda hittepå anmälningar är tragiskt. Och dels för att lik väl som kriminella inte åker hem till barnfamiljer. Så går man aldrig på folks barn. Det är fan hederskodex.

För precis som du säger så är Chrippa en tillräckligt god förälder. Visst kunds han vårda ditt språk lite och försöka gå ner lite i energi när han har henne. Dock är inget av detta skäl till oro för Cs hälsa och säkerhet. Oro för barn är när man misstänker att de vanvårdas, får stryk, utsätts för övergrepp eller om föräldrarna är stupfulla eller höga som hus.
Citat:
Olof har slängt ut sig massa skit på Lokals Youtubekanal. Han är mytoman. Anklagat Jocke som pedofil. Riktigt vidrig människa. El Lobo är hans vapendragare, leker HA, bor hos mormor och snattar.
Jag hade passat mig för att leka HA om jag var honom. HA är inte en organisation som direkt gillar att man hävdar samröre med dom, vare sig man har det eller inte. Jag lovar, det finns inte en HA medlem i hela världen som är youtube kreatör.
Citat:
Jocke kommer inte betala Chrille så länge Chrille slänger pengar omkring sig.
Det skulle jag inte heller gjort. Dessutom, att lösa någons lån som inte betalar sina skulder, är ju riskabelt. Personen är ju bevisligen inte trovärdig, om han inte betalar sina fodrings ägare, varför skulle han då betala Jocke?
Citera
2023-08-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vem fan bryr sig. Han bevisade Chrippas dubbelmoral och sprängde luftslottet! Rask har haft fel i mycket, men den här är han värd att trycka i egoistens nylle.

Du missar att Chrilles kritik i grund och botten handlade om att Rask inte borde sitta och gnälla över psykisk ohälsa öppet på internet. Att det finns studier som visar att rutiner i form av t.ex träning och arbete är a och o för att motverka psykisk ohälsa. Då blev Carl-Fredrik tvärkränkt och gick ut och sa att Chrille ”pissar på alla med psykisk ohälsa”, när sanningen var att det var Rask som fejkade det för clout.

Vidare är det skillnad på det som Bajsmannen gör. Han är bortskämd och får alla sina skulder betalade av sin farfar medan andra kanske hamnar hos kronofogden för man inte föddes med en silversked. När han ändå inte får det betalat blåser han istället någon psykiskt sjuk man på pengarna så att han blir skuldfri. Det är aldrig Rask själv som får några konsekvenser. Det är skillnad på skulderna Rask har och skulderna Chrille har. Chrille har dragit på sig det via konsumtion, Skithögen har dragit på sig det genom att vara den kriminella skithögen han faktiskt är, så hans stackars barn får leva med att ha en brottsling till förälder. Det är skamligt för ett litet barn.

Carl-Fredrik ska inte tvåla dit någon, Carl-Fredrik ska hålla käften. Han är inte rätt person att kritisera någon för dessa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in