Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Det är redan flera orosanmälningar på Chrippa så det är ingen ide. Chrippa må behöva gå en 2 veckors kurs i att vara farsa men så illa är det inte.
Alla som orosanmäler till soc för skitsaker borde skämmas. Deras orosanmälnimgar om skitsaker är fel på så många plan. Dels hindrar det socialtjänsten från att utreda riktiga anmälningar, där barn far illa på riktigt. Enligt socialtjänst lagen måste all inkommen oro hanteras. Att då behöva lägga tid på att utreda hittepå anmälningar är tragiskt. Och dels för att lik väl som kriminella inte åker hem till barnfamiljer. Så går man aldrig på folks barn. Det är fan hederskodex.
För precis som du säger så är Chrippa en tillräckligt god förälder. Visst kunds han vårda ditt språk lite och försöka gå ner lite i energi när han har henne. Dock är inget av detta skäl till oro för Cs hälsa och säkerhet. Oro för barn är när man misstänker att de vanvårdas, får stryk, utsätts för övergrepp eller om föräldrarna är stupfulla eller höga som hus.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Olof har slängt ut sig massa skit på Lokals Youtubekanal. Han är mytoman. Anklagat Jocke som pedofil. Riktigt vidrig människa. El Lobo är hans vapendragare, leker HA, bor hos mormor och snattar.
Jag hade passat mig för att leka HA om jag var honom. HA är inte en organisation som direkt gillar att man hävdar samröre med dom, vare sig man har det eller inte. Jag lovar, det finns inte en HA medlem i hela världen som är youtube kreatör.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Jocke kommer inte betala Chrille så länge Chrille slänger pengar omkring sig.
Det skulle jag inte heller gjort. Dessutom, att lösa någons lån som inte betalar sina skulder, är ju riskabelt. Personen är ju bevisligen inte trovärdig, om han inte betalar sina fodrings ägare, varför skulle han då betala Jocke?