• 1
  • 2
2023-08-09, 20:43
Medlem
https://www.mitti.se/nyheter/tvparet...b6emikZZZwmBos

Vad anser ni om detts? Bör paret från gift vid första ögonkastet få döpa sin dotter till detta?
Citera
2023-08-09, 20:47
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfisaorgel

Vad anser ni om detts? Bör paret från gift vid första ögonkastet få döpa sin dotter till detta?

Nä, de borde inte ens fått skaffa barn. Man hade lämpligen passat på att sterilisera dem under inspelningen av tv-serien, eftersom de är uppenabara klappträn.
Citera
2023-08-09, 20:49
Medlem
Hygrotorks avatar
Vad menar de med Astrid Lindgren-karaktär? Det är väl en koppling till Krakel Spektakel de gör? Det är ju för i helvete Lennart Hellsing som skapat den karaktären! Någon ordning får det vara på referenserna.

De kan ju döpa henne till Tjorven Lotta på Bråkmakargatan Alfred om de nu ska köra med underliga Astrid Lindgrenreferenser.
Citera
2023-08-09, 20:51
Medlem
Självklart ska inte en unge ha nåt jävla teaternamn pga idiotföräldrar som enbart söker uppmärksamhet,ungen blir ju tokmobbad..
Citera
2023-08-09, 20:52
Medlem
Hygrotorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinslakting
Självklart ska inte en unge ha nåt jävla teaternamn pga idiotföräldrar som enbart söker uppmärksamhet,ungen blir ju tokmobbad..

Precis och då får (K)Rakel Spektakel ta sig till Kusin Vitamin för att hämta ut lite anti-depp.
Citera
2023-08-09, 21:08
Medlem
PolitiskParmersans avatar
Citat:

I och med all uppmärksamhet kring yttrandefriheten så borde man ju få yttra sin kärlek till avkomman med det namn man anser passar den bäst.

Själv hade jag ansökt om nått helt vanligt namn för att sedan kalla avkomman för något kul jag kommer på för stunden och bara go with it.
Avkomman får tro och säga till alla att den heter tex Robin Rövardotter. Anna arsenik. Rasmus radon. Ricky blev till pga whisky, ja möjligheterna är oändliga.
Citera
2023-08-09, 21:11
Moderator
Maviels avatar
Lite citat ur artikeln för att rädda trådstarten:

Citat:
Sollentunaborna Arvid Stark och Ida Lindh från Gift vid första ögonkastet ville ge sitt barn mellannamnet Spektakel. Nu har namnet nekats av Skatteverket.

Citat:
Nu sätter dock Skatteverket stopp för mellannamnet Spektakel. Motiveringen som Skatteverket styrker sitt beslut med är att namnet Spektakel inte är ett lämpligt namn på ett barn. "Spektakel betyder oreda eller kaos. Det har en negativ innebörd som skulle kunna medföra obehag för bäraren", skriver Skatteverket i sitt avslag.

Det är alltså inte hela namnet som Skatteverket opponerar sig mot och i artikeln framgår det att föräldrarna avser döpa flickan till Rakel Mirakel enbart.
Citera
2023-08-09, 22:41
Förstår inte hur Spektakel skulle väcka anstöt. Hur ofta möter man det ordet i sin vardag? Kan ärligt säga att det säkert var flera år sedan jag såg det ordet. Finns för övrigt en polack i Sverige som heter kaos i mellannamn, men det går jättefint för Skatteverket. Endast svenskar ska diskrimineras.
Citera
2023-08-09, 22:44
Medlem
Jag tycker det var gulligt. Speciellt när det är ett mellannamn, som ändå inte kommer användas så mycket. Så länge hon inte blir tjock då, då kommer de andra barnen på skolgården mobba hennes för namnet. Men såna risker får man ta.
Citera
2023-08-10, 00:12
Medlem
Tramsigt, lågutbildat och WT blir första tanken...

...Och sedan drar jag mig till minnes att Elon Musk döpte sin unge till typ XÆA-Xii
Citera
2023-08-10, 22:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Jag har svårt att förstå varför vissa föräldrar måste vara så genuint elaka mot sina barn och ge dem namn som gör dem till lätta mobbingoffer. I det här fallet borde väl också socialtjänsten träda in och utreda om de är lämpliga föräldrar.
Citera
2023-08-11, 02:19
Medlem
Självklart inte. Det duger gott med Daniel, Martin, Stina eller andra vettiga namn. Att hitta på idiotiska namn på barn är degenererat beteende och bör föranleda landsförvisning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in