2023-08-09, 01:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Kan nån reda ut denna soppa lite snabbt med allt folk till höger och vänster som man inte har en aning om vem de är?

Jocke och Chrippa har jag koll på. Men alla övriga?
Det finns många jag inte har koll på heller. Men jag tar det jag vet. ( tror mig veta, jag kan ha missuppfattat något) Jocke och Chrippa är bröder. De jag oxå en lillebror som heter Jacke. Chrippa har levt med Julia i 7 år och tillsammans har de dottern C. För några veckor sedan så gick Chrippa ut med att han och Julia separerar. För att timmar ( dagar) senare presentera sin nya flickvän 11 år yngre Anninge bon Linnea. Chrippa är upp över öronen förälskad i Linnea och släpper en video om att han ska flytta till Stockholm.

Han drar hem till Mjölby ett par dagar för att ha dottern. Han släpper en video där han säger sig åka med henne i bilen utan barnstol och så klämmer han fast henne mellan benen när han åker skoter. Inte ens hjälm har tvååringen och han dessutom kör han med en hand, för han filmar spektaklet. Här är kritiken massiv, det så att säga kokar på social media.

Efter dotter perioden drar Chrippa upp till Stockholm med som vän Luggen. Luggen är ingen person som har social media. Men när det blåser runt Chrippa publicerar han bilder med Luggen, med text som ”Du och jag bror, rygg mot rygg! Luggen sägs sälja droger i Mjölby. Han verkar träna med Chrippa och annars spela padel.

Sen drar Chrippa, Linnea och Luggen på ungdomsfestival i Malmö, där de bor hos Linneas föräldrar. De hänger med massa människor jag inte vet vilka de är.

Jag vet inte heller vem snubben som var hemma hos Jocke var. Eller vem Olof K är, men så mycket har jag förstått. Att alla inblandade, inklusive Chrippa, är ett gäng snubbar som leker kriminella på lånade pengar. De kör feta bilar och klär sig i märkeskläder med stora loggor. Då de inte har är några riktiga kriminella. För riktiga kriminella är ju inte kreatörer på youtube och gör content det de gör, riktiga kriminella skulle aldrig filma när de hotar folk. Så dessa herrar måste ju då tuppa mot varandra.

Och det gör de genom att snacka skit om varandra på sina social medier. De anklagar varandra för droganvändande, för att ha fejkade märkeskläder och för att lånat pengar.

Granskar man det lite så lever alla på lånade pengar. Chrippa har exempelvis 1,3 miljoner, fördelat på 37 olika kreditinstitut, i lån. Dessa pojkar har bränt alla sina lånade pengar på luft. De bor i hyresrätter de inte står på, och äger inget, utom sina märkeskläder.ä då.
Citera
2023-08-09, 01:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Kan nån reda ut denna soppa lite snabbt med allt folk till höger och vänster som man inte har en aning om vem de är?

Jocke och Chrippa har jag koll på. Men alla övriga?
Sen finns det en kille som heter Rask, som verkar varit en av dessa låssas gangsters. Men bytt liv och kommenterar det hela riktigt briljant på sin youtube
Citera
2023-08-09, 01:31
Medlem
Det här med att Chrille skulle ha 1,3 miljoner på väg in till Kronofogden, det kan ni väl inte med säkerhet säga? Det enda jag kan tyda av de där uppgifterna är att olika kreditgivare ansökt om betalningsföreläggande för skulder han har, och kronofogden har meddelat utslag. Dvs en exekutionstitel som medger att han ska betala igen beloppet. Det går inte att utläsa huruvida han betalat tillbaka det eller inte.

Det är flertalet ärenden där som beslut meddelats för 1-2 år sedan. Om han inte betalat sedan dess borde skulderna redan tagits över av kronofogden.

Är ingen expert på detta, men att han skulle sitta med skulder på 1,3 miljoner tror jag inte man kan säga utifrån dessa uppgifter. Rätta mig om jag har fel, men det här är väl egentligen bara betalningsanmärkningar som visar att han inte betalat skulderna i tid, det visar inte om han betalat tillbaka det eller inte?
Citera
2023-08-09, 01:50
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det här med att Chrille skulle ha 1,3 miljoner på väg in till Kronofogden, det kan ni väl inte med säkerhet säga? Det enda jag kan tyda av de där uppgifterna är att olika kreditgivare ansökt om betalningsföreläggande för skulder han har, och kronofogden har meddelat utslag. Dvs en exekutionstitel som medger att han ska betala igen beloppet. Det går inte att utläsa huruvida han betalat tillbaka det eller inte.

Det är flertalet ärenden där som beslut meddelats för 1-2 år sedan. Om han inte betalat sedan dess borde skulderna redan tagits över av kronofogden.

Är ingen expert på detta, men att han skulle sitta med skulder på 1,3 miljoner tror jag inte man kan säga utifrån dessa uppgifter. Rätta mig om jag har fel, men det här är väl egentligen bara betalningsanmärkningar som visar att han inte betalat skulderna i tid, det visar inte om han betalat tillbaka det eller inte?
Visst visst. Jag följde en tråd om ett mord här på flachback. Killen som dog hade varit med vid en dödsmisshandel ett par år tidigare. Den då dödas dotter, satt i lives på Facebook och delade klipp på sin youtube kanal om hur mycket hon hatade honom och att hon var rädd vad hon skulle ta sig för om hon såg honom. Är jag en sådan som kommer att tillbringa mitt liv på fängelse skrev hon i ett inlägg.

Nåväl, en kväll ett par år efter modet på hennes pappa. Kallas polisen till hennes killes lägenhet anropet är pågående våld. I Lägenheten finns hon, hennes kille och killen som var med när hennes pappa mördades. När polisen kommer till platsen har hon och killen tagit sig in till en granne. Polisen går upp och talar med dem. När de kommer ut ser de att den andra killen ligger död vid några soptunnor. Han ska ha haft kraftiga skador i bland annat ansiktet. Paret anhålls, men sen visar obduktionen att killen dött en naturlig död där vid soptunnorna.

Saker man verkligen inte kan förstå händer. Så visst Chrippa kan ha betalat tillbaka alla skulder.
Citera
2023-08-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Visst visst. Jag följde en tråd om ett mord här på flachback. Killen som dog hade varit med vid en dödsmisshandel ett par år tidigare. Den då dödas dotter, satt i lives på Facebook och delade klipp på sin youtube kanal om hur mycket hon hatade honom och att hon var rädd vad hon skulle ta sig för om hon såg honom. Är jag en sådan som kommer att tillbringa mitt liv på fängelse skrev hon i ett inlägg.

Nåväl, en kväll ett par år efter modet på hennes pappa. Kallas polisen till hennes killes lägenhet anropet är pågående våld. I Lägenheten finns hon, hennes kille och killen som var med när hennes pappa mördades. När polisen kommer till platsen har hon och killen tagit sig in till en granne. Polisen går upp och talar med dem. När de kommer ut ser de att den andra killen ligger död vid några soptunnor. Han ska ha haft kraftiga skador i bland annat ansiktet. Paret anhålls, men sen visar obduktionen att killen dött en naturlig död där vid soptunnorna.

Saker man verkligen inte kan förstå händer. Så visst Chrippa kan ha betalat tillbaka alla skulder.

Jag sa inte att han nödvändigtvis behöver ha betalat tillbaka alltihop. Men det går inte att säga att han inte gjort det utifrån det där dokumentet. Sedan kan man nog konstatera att målen från 2021 och tidiga 2022 inte borde vara avslutade om han inte betalat tillbaka det.

Rask är farligt ute när han håller på och målar ut Chrille som att han har mycket mer skulder än vad han någonsin har haft. Snudd på förtal, som han sedan tidigare dömts för. Det är inte OK att sprida uppgifter bara för att de är sanna och förekommer i offentliga handlingar. Skillnaden mellan Rask och folket här i tråden är att han gör det under eget namn på sin Youtube-kanal. Så det är lätt att bevisa att det var just han som spred det.
Citera
2023-08-09, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kan du ge nåt exempel?
Ja att du sitter och säger att Chrippa beter sig och uttrycker sig rasistiskt utan någon faktiskt fakta säger väl det mesta gubben?
Citera
2023-08-09, 06:03
Medlem
Negerkucks avatar
Usch vilket språk han använder framför sin lilla dotter. Är det inte ett sjukt beteende?
Citera
2023-08-09, 06:33
Medlem
Citat:
Jag sa inte att han nödvändigtvis behöver ha betalat tillbaka alltihop. Men det går inte att säga att han inte gjort det utifrån det där dokumentet. Sedan kan man nog konstatera att målen från 2021 och tidiga 2022 inte borde vara avslutade om han inte betalat tillbaka det.

Rask är farligt ute när han håller på och målar ut Chrille som att han har mycket mer skulder än vad han någonsin har haft. Snudd på förtal, som han sedan tidigare dömts för. Det är inte OK att sprida uppgifter bara för att de är sanna och förekommer i offentliga handlingar. Skillnaden mellan Rask och folket här i tråden är att han gör det under eget namn på sin Youtube-kanal. Så det är lätt att bevisa att det var just han som spred det.

Hahahaha ja! Att skitstöveln Rask är framme igen och ska slicka röv på sin idol Jocke samtidigt som han snackar rena sagor om hans bror han inte vet ett skit om är lika idiotiskt som hans senaste 10år på Youtube! Det hela blir ännu mer patetiskt när Rask pratar som Olof och dumma snorungar att saker inte kontantbetalats hahahahaha jävla idiot då vet man inte ett jota om hur pengar funkar! Ioförsig svårt att lära sig det när man som Rask aldrig haft några! Sitta och raljera över Chrippas påstådda skulder när han själv har så jävla kass kreditvärdighet att han aldrig hade fått sms låna en femhundring en gång och lurade en sjuk och utsatt person att betala hans skulder istället för att göra det själv, det säger en hel den om den sjuka mannen! Återstår väl att se vad Chrippa gör och inte! I slutet av dagen är väl hans privat hans ensak!
Citera
2023-08-09, 07:58
Medlem
Citat:

Vem fan bryr sig. Han bevisade Chrippas dubbelmoral och sprängde luftslottet! Rask har haft fel i mycket, men den här är han värd att trycka i egoistens nylle.
Citera
2023-08-09, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vem fan bryr sig. Han bevisade Chrippas dubbelmoral och sprängde luftslottet! Rask har haft fel i mycket, men den här är han värd att trycka i egoistens nylle.

Kan tänka mig att Julias skulder är endast skit som Chrippa har dragit på sig! Hans egoskit, tjatat på Julia att hon ska jobba hit och dit. Men hon har ju inte kunnat ha ett normalt jobb, då dom hela jävla tiden ska åka utomlands.
El lobos video, hittar ej denna. Någon som kan hitta denna?
Citera
2023-08-09, 08:19
Medlem
Om nu Chrippa skulle ha enorma skulder eller liknande så tror jag nog hans bror (Joakim Lundell) hade löst det där relativt fort och att Chrippa sen fått betala av till honom. Jocke gör mer pengar på att filma sitt dasslock på 10 sekunder än vad vi normala människor gör under en livstid. Chrippa är väl också gudfar till Lundells påg?

Jag har reagerat på Chrippa hur han konsumerar dyra kläder och klockor men alltid trott att han fått Jockes gamla lasar när han rensat eller likande. Dom har likadan stil.
Citera
2023-08-09, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
L fly innan du också har massa lån, skulder och övervikt

Hon kommer att stanna... en stund i allafall. Kanske hon inte litar på allt som står på FB. Sedan är det så att Chrippa, han kan snacka omkull frihetsgudinnan om han vill. Så han kan nog på henne att tro endast på han.
Hon borde kolla upp allt innan hon tar sig vatten över huvud.
Denna FUP som ligger hos Linköpings tingsrätt, vet någon vad detta gäller? Har det med husrannsakan att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in