Citat:
Det finns många jag inte har koll på heller. Men jag tar det jag vet. ( tror mig veta, jag kan ha missuppfattat något) Jocke och Chrippa är bröder. De jag oxå en lillebror som heter Jacke. Chrippa har levt med Julia i 7 år och tillsammans har de dottern C. För några veckor sedan så gick Chrippa ut med att han och Julia separerar. För att timmar ( dagar) senare presentera sin nya flickvän 11 år yngre Anninge bon Linnea. Chrippa är upp över öronen förälskad i Linnea och släpper en video om att han ska flytta till Stockholm. Han drar hem till Mjölby ett par dagar för att ha dottern. Han släpper en video där han säger sig åka med henne i bilen utan barnstol och så klämmer han fast henne mellan benen när han åker skoter. Inte ens hjälm har tvååringen och han dessutom kör han med en hand, för han filmar spektaklet. Här är kritiken massiv, det så att säga kokar på social media.
Efter dotter perioden drar Chrippa upp till Stockholm med som vän Luggen. Luggen är ingen person som har social media. Men när det blåser runt Chrippa publicerar han bilder med Luggen, med text som ”Du och jag bror, rygg mot rygg! Luggen sägs sälja droger i Mjölby. Han verkar träna med Chrippa och annars spela padel.
Sen drar Chrippa, Linnea och Luggen på ungdomsfestival i Malmö, där de bor hos Linneas föräldrar. De hänger med massa människor jag inte vet vilka de är.
Jag vet inte heller vem snubben som var hemma hos Jocke var. Eller vem Olof K är, men så mycket har jag förstått. Att alla inblandade, inklusive Chrippa, är ett gäng snubbar som leker kriminella på lånade pengar. De kör feta bilar och klär sig i märkeskläder med stora loggor. Då de inte har är några riktiga kriminella. För riktiga kriminella är ju inte kreatörer på youtube och gör content det de gör, riktiga kriminella skulle aldrig filma när de hotar folk. Så dessa herrar måste ju då tuppa mot varandra.
Och det gör de genom att snacka skit om varandra på sina social medier. De anklagar varandra för droganvändande, för att ha fejkade märkeskläder och för att lånat pengar.
Granskar man det lite så lever alla på lånade pengar. Chrippa har exempelvis 1,3 miljoner, fördelat på 37 olika kreditinstitut, i lån. Dessa pojkar har bränt alla sina lånade pengar på luft. De bor i hyresrätter de inte står på, och äger inget, utom sina märkeskläder.ä då.