2023-08-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Vet inte hur det fungerar med skuldsanering.
Men det lär inte spela roll då han flyttar utomlands och byter medborgarskap.
Kör på där sen. Kommer inte gå nöd på Chrippa. Han kommer leva skönt liv i solen.

Dom det är synd om är alla som blir kvar i Sverige. Specielt om 5år blir det riktig kaos här.
Är ju redan Pang Pang dagligen. Par månader och frostnätterna kommer. Skitväder även somrarna
som ändå är kort. Vem orkar bo här fan.

Okej och vad ska han göra med Chloe då är tanken??? Han lämnar ju inte Chloe i Sverige och jag tror knappast Julia tillåter att han bor utomlands med Chloe
Citera
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booosss
Till er Slappa
Han har det gott ställt på sitt bolag utomlands, han ska ju flytta dit. Och söka skuldsanering här
har jag fått höra nu.
Lite snopet för honom att man måste vara bosatt i Sverige för att få skuldsanering. Jag tror inte heller att folk får ha utländska bolag. De får iallafall inte leva pengar de drar om på egen näringsverksamhet i Sverige.

Vem betalar skulderna vid en skuldsanering? Kan kronofogden bara bestämma att någon bara får igen bråkdelen av det person lånat. Eller går kronofogden in och betalar de skulder fordringsägarna har och sedan får personen betala tillbaka i 5 år till fogden.

Om det är så vill jag bara meddela att jag är högst ovillig att betala Chrippas skulder med mina skattepengar. Högst ovillig.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Ben400, du skulle kollat Luggen med när du ändå kollade Julia hos Kronofogden. Vilken jävla krets de utgör om han också har lite mög där.

Just ja. Kollar honom imorgon.

Fyfan att beställa resa med denna ekonomi. Skäms. Fyfan.

L lär nog fly snabbt.

Kritiserar Rask för att bo i skokartong och så detta
Citera
2023-08-08, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yabadabadoo82
Okej och vad ska han göra med Chloe då är tanken??? Han lämnar ju inte Chloe i Sverige och jag tror knappast Julia tillåter att han bor utomlands med Chloe

Ja det går inte ihop så klart.

Antingen får han kämpa här i Sverige eller dra och uppenbarligen inte vara världens bästa pappa. Med Julia kunde de dra.
Citera
2023-08-08, 17:36
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Kollade nyss kommentarerna på hans senaste video, inte någon har tagit upp bluffmakaren.

Inga pengar, inget jobb, ingen utbildning, snart inget boende, orosanmälningar, familjen splittrad, då räknar jag in bröderna, mamma osv , inget körkort, fan det går bra nu för egoisten

Någon kommentera det och Chrippa svarade:
"Vad ska jag prata om?, Vad jag har gjort innan min youtube karriär har ingenting med mina sociala medier att göra.
Det har varit offentligt i evigheter, kolla vilka datum dom är ifrån istället, om ni tror det är det jag lever på =D.
Jag har mitt på det torra så oroa dig inte för det. "

Det kommer han ta bort, garanterat!
Varför pikar han Rask(som nu är miljonär) hela tiden om alla visste att Chrippa hade ett skuldberg på 1.3 millar?
Varför pikade han hela flashback som inte har råd att bo utomlands, om han har 1.3 millar i skulder?
osv osv osv.

Han kommer garanterat med en böl-video
Citera
2023-08-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
"Vad ska jag prata om?, Vad jag har gjort innan min youtube karriär har ingenting med mina sociala medier att göra.
Det har varit offentligt i evigheter, kolla vilka datum dom är ifrån istället, om ni tror det är det jag lever på =D.

Varför pikar han Rask(som nu är miljonär) hela tiden om alla visste att Chrippa hade ett skuldberg på 1.3 millar?
Varför pikade han hela flashback som inte har råd att bo utomlands, om han har 1.3 millar i skulder?
osv osv osv.

Hoppas Rask, Anjo eller Clue tar upp detta.

Angående detta, är det därför han har sitt " bolag" utomlands och inget skrivet på honom så han ska kunna gå under radarn och inte göra rätt för sig? Trodde han var rättskiparen själv
Senast redigerad av CCkane 2023-08-08 kl. 17:42.
Citera
2023-08-08, 17:39
Avstängd
Citat:

osv osv osv.

Så skulderna är gamla? Varför har han inte betalat tillbaka då? Julias skulder kom väl när de var ihop? Snacka om skev prioritering.

Pratar om att göra rätt för sig, är genuin osv och så lever han lyx ist för betala skulder.
Senast redigerad av 400Ben 2023-08-08 kl. 17:43.
Citera
2023-08-08, 17:44
Medlem
Nu har kungen Chrippa lagt ut en ny video där han är redigt förbannad på El Lobo. Fult förståligt till 100%.
Citera
2023-08-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag vill egentligen inte att en människa ska må dåligt men Chrippa har skitit i det blå skåpet. Alla hans peaker mot Julia, all rasism, all kränkning mot Rask, allt politiskt skitsnack osv. Att en man ska arbeta, göra rätt för sig osv.

Så jag hoppas Clue, Rask och Anjo ringer KF, begär hem brev från KF och gör videos om detta.

Så utvecklingstört att resa så mycket med de skulderna.
”All rasism” Vart har Chrippa varit rasistisk? Det skulle jag vilja se. Att han röstar på SD? Det gör ju nästan majoriteten i Sverige vid det här laget.
Citera
2023-08-08, 17:50
Medlem
Citat:

osv osv osv.

Självklart ger han en luddig och svårtydd förklaring. Mannen med munlädret.
Citera
2023-08-08, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Janneyey
”All rasism” Vart har Chrippa varit rasistisk? Det skulle jag vilja se. Att han röstar på SD? Det gör ju nästan majoriteten i Sverige vid det här laget.

1. Bara kolla slumpmässig video med honom.

2. Nej nästan majoriteten röstar inte på SD. Knappt 1 av 5.

Kryp tillbaka dit du kom ifrån.
Citera
2023-08-08, 18:10
Medlem
Citat:

osv osv osv.

Äldsta är 2021-11-18 och nyaste 2023-01-03. Majoriteten är från 2022.

På det torra menar han nog de oskattade youtubepengarna han får in varje månad. Det kommer bli värre.. skulderna växer explosionsartat och han kommer bli skönstaxerad av skattmasen.

Spanska företagsregistret är allmänt och i mina sökningar hittar jag inget företag på varken Christofer eller Luggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in