2023-08-08, 23:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur man än väljer att tolka det är ju upp till var och en. Men G. Neville är allt annat än fan av Arsenal.. var väl bara för drygt 6 månader sedan där han studion uttalade: ”I have never liked that club” om AFC.

Jag menar fortfarande att Gary Neville är totalt värdelös som ”expert”, och framförallt så är han allt för enögd när det kommer till Man United. En expert ska vara saklig och neutral.

Men ibland så säger han faktiskt ngt vettigt
Nej! Det går inte att tolka "om jag ska beta mitt liv så väljer jag City" på något annat sätt än att han på riktigt tror på dom, men inte vill se dom vinna igen..

Arsenal har blivit en möjlig titelkandidat och är helt okej.. Anledningen till att många trycker ner dom i denna tråd är tack vare dig. Om du blir lite ödmjukare och trevligare så kanske du blir bemött trevligare och inte behöver "försvara" allt som Arsenal gör.
Senast redigerad av Free12 2023-08-08 kl. 23:24.
Citera
2023-08-08, 23:23
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:

Jag menar fortfarande att Gary Neville är totalt värdelös som ”expert”, och framförallt så är han allt för enögd när det kommer till Man United. En expert ska vara saklig och neutral.

Men ibland så säger han faktiskt ngt vettigt

Låt mig gissa att dom få tillfällena är varje gång han säger något positivt om arsenal?
Citera
2023-08-08, 23:38
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Låt mig gissa att dom få tillfällena är varje gång han säger något positivt om arsenal?

En bra expert är en expert som runkar över Arsenal och hyllar dom till skyarna, förutspår PL vinst, CL vinst osv. En dålig expert är någon som säger något som kan tolkas som negativt om Arsenal, dvs att de skulle tappa ligan och sluta 2a bakom City. Är experten en f.d Arsenal-spelare så ger det lite carte blanche att säga vad man vill men man är ju ändå en i gänget så det är lugnt. Är experten en f.d spelare som spelat i ett rival-lag så är det i princip omöjligt för experten att vara en bra expert. Inte ens runkande över Arsenal kan helt överväga att experten har spelat för typ Liverpool eller Man Utd, i bästa fall kan experten bli "en idiot som hade rätt en gång".

Kollade hela The Overlap Fan Debate och tycker alltid det är kul att se. Intressant att se fans av olika lag och hur tankarna går inför säsong. Carragher och Neville har inte alltid rätt i vad de säger men man kan följa logiken i hur de resonerar allt som oftast och det är väl typ vad man kan begära från en expert egentligen. De kan inte veta allt och de kommer inte alltid ha rätt. Såg Martin Keown i TalkSport nyligen försvara Saudi-ligan och att den är bra och att spelare som Kante och Benzema "inte alls" går dit för pengar eller att de vill ha pensions-bonusen. Sånt får ju en att höja på ögonbrynen.
Citera
2023-08-09, 00:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Du är väl kapabel nog till att ha en egen uppfattning och egna meningar?

Du hittar klippet via ett snabbt sök på Google.

Hur ska man kunna ha det som du skriver?

Ge mig nu en bra förklaring du har en enda chans annars hamnar du i utvisningsbåset igen!
Citera
2023-08-09, 07:21
Medlem
jontepsgs avatar
West Ham jagar Ward-Prowse.

https://twitter.com/David_Ornstein/status/1689030570091626496?t=NiZiDKKVOILsTvE1tcvnjw&s=19

Medans City vill värva Paqueta från WH..

https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1689050597079531520?t=76E6lnHlus4uhgwKkNegbA&s=19
Senast redigerad av jontepsg 2023-08-09 kl. 07:26.
Citera
2023-08-09, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har ju gjorts ett antal gånger. Men moden raderar direkt och hänvisar till allt om Engelsk fotboll. Nästa säsong får vi försöka skapa en tråd som heter "Allt om Premier League" istället så kanske lägre divisionerna får vara kvar.

Jo. Tyvärr dränks allt om lägre divisionerna bland 90% Arsenal. 90% Tjafs. 90% Övriga big six. 90% Chattande 39 % övriga Premier League. Sen 1 % övrigt för total 389 % skit då en del vettigt även skrivs bland de större procentsatserna såklart. Men varje gång någon drar upp lägre divisioner är det ett par sidor tillbaka i tråden då tjafs, chattande och Generalen Best bet är att hitta andra sidor för just Engelsk fotboll numera.

Tycker väl det egentligen är värre än så. Hade gärna sett en egen tråd för Championship och nedåt, eller en tråd som typ ”Allt om engelsk fotboll - ej Big 6”. För går ju inte ens prata om mittenlagen i PL i denna tråd och definitivt inte om bottenlagen, eftersom allt drunknar i dygnet-runt-spammandet om ett fåtal topplag. Förra säsongen försökte jag diskutera bottenstriden och framförallt West Ham, Leicester och Everton. Men det drunknade på ett par timmar, och sedan gav jag upp.

Men svårt att få storlagsfansen att bry sig om något annat än sig själva, och kanske det faktiskt är så att intresset för engelsk fotboll under toppen inte är tillräckligt för egen tråd. Fast vi kan ju försöka skriva oftare och med handling försöka få in en bredare diskussion i denna tråd.
Citera
2023-08-09, 07:39
Medlem
Derby har börjat sin säsong på ett uselt sätt. De har haft problem länge och är ju i League One, men ännu mer krisaktigt att inleda med 1-2 hemma mot Wigan i ligan följt av 0-2 hemma mot Blackpool i ligacupen.

Från premiären: https://m.youtube.com/watch?v=1VDMxOF1CCM

Lyssna på stämningen och förhoppningarna. Ny säsong. ”Nu jävlar”. Fullt på läktarna och alla är på. Och så slutar det med tystnad, lite burop och tankar om ”Vi är kass i år igen, men nästa säsong. Då jävlar”.

Och nästa match är mot lilla Burton i ett slags enkelriktat lokalderby, dvs för Burton är det en stormatch medan det för Derby är en ångestmatch på vischan.

Jobbigt läge, liksom. Och säsongen har pågått i 4 dar..
Citera
2023-08-09, 08:28
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tycker väl det egentligen är värre än så. Hade gärna sett en egen tråd för Championship och nedåt, eller en tråd som typ ”Allt om engelsk fotboll - ej Big 6”. För går ju inte ens prata om mittenlagen i PL i denna tråd och definitivt inte om bottenlagen, eftersom allt drunknar i dygnet-runt-spammandet om ett fåtal topplag. Förra säsongen försökte jag diskutera bottenstriden och framförallt West Ham, Leicester och Everton. Men det drunknade på ett par timmar, och sedan gav jag upp.

Men svårt att få storlagsfansen att bry sig om något annat än sig själva, och kanske det faktiskt är så att intresset för engelsk fotboll under toppen inte är tillräckligt för egen tråd. Fast vi kan ju försöka skriva oftare och med handling försöka få in en bredare diskussion i denna tråd.
Vilka ska ingå i Big 6? Iår är det 8-9 som slåss om toppen.

Det var en hel det snack om bottenstriden förra året och mycket om West Ham vilket du kan fråga Free12 om då personen håller just på West Ham. Även Everton blev det mycket av.

Kommer bli oerhört svårt att undvika prata om CS i denna tråd när serien börjar närma sig slutet tänker då främst på upp & nedflyttning.

Ni får motivera er väl till mods så de överväger att ytterligare en tråd ska öppnas.
Citera
2023-08-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vilka ska ingå i Big 6? Iår är det 8-9 som slåss om toppen.

Det var en hel det snack om bottenstriden förra året och mycket om West Ham vilket du kan fråga Free12 om då personen håller just på West Ham. Även Everton blev det mycket av.

Kommer bli oerhört svårt att undvika prata om CS i denna tråd när serien börjar närma sig slutet tänker då främst på upp & nedflyttning.

Ni får motivera er väl till mods så de överväger att ytterligare en tråd ska öppnas.

Överlåter trådlobbyismen till andra, men vilka som är ”big 6”? Är väl ett uttryck man slänger sig med sedan gammalt, men vilka som ingår är väl lite luddigt numera. Ars, Man U o C, Liv är väl 4 givna, men sedan inte lika solklart. Spurs ingår ju men inte lika tydligt. Newcastle börjar kanske tillhöra gänget nu, men är Chelsea på väg ur den absoluta toppen? Kanske, men inte än på ett par år, så det är ”big 7” som börjat gälla numera. Dvs ekonomiskt, för sportsligt dyker det ju alltid upp tillfälliga topplag tabellmässigt.

Se även market values, där det fortfarande är ett glapp mellan plats 6 och 7: https://www.transfermarkt.com/premier-league/marktwerteverein/wettbewerb/GB1
Citera
2023-08-09, 09:12
Medlem
Fastnade på Barcelona vs Tottenham igår.
Richardlison,om Kane försvinner snackade kommentatorerna om att han ska ses som den naturliga ersättaren för Kane...herre gud vad han inte är bra..men Tottenham spela ändo helt ok fotboll,verkar ha en tydlig spelide,tränaren verkar spännande med sin fotboll,kan bli kul följa laget...men försvinner Kane kommer det bli jobbigt säsong.
Citera
2023-08-09, 09:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Överlåter trådlobbyismen till andra, men vilka som är ”big 6”? Är väl ett uttryck man slänger sig med sedan gammalt, men vilka som ingår är väl lite luddigt numera. Ars, Man U o C, Liv är väl 4 givna, men sedan inte lika solklart. Spurs ingår ju men inte lika tydligt. Newcastle börjar kanske tillhöra gänget nu, men är Chelsea på väg ur den absoluta toppen? Kanske, men inte än på ett par år, så det är ”big 7” som börjat gälla numera. Dvs ekonomiskt, för sportsligt dyker det ju alltid upp tillfälliga topplag tabellmässigt.

Se även market values, där det fortfarande är ett glapp mellan plats 6 och 7: https://www.transfermarkt.com/premier-league/marktwerteverein/wettbewerb/GB1
Tror att det är genomförbart med ny tråd men då får någon/några ta initiativet. Mods läser ju här så det är redan på banan när de får underlaget så lobbandet har egentligen redan börjat.

Tycker big har ökats under åren, men iår kan man nog inkludera Liverpool, Manchester C, Manchester U, Tottenham, Chelsea, Newcastle, Aston Villa, Brighton & Arsenal.
Citera
2023-08-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tror att det är genomförbart med ny tråd men då får någon/några ta initiativet. Mods läser ju här så det är redan på banan när de får underlaget så lobbandet har egentligen redan börjat.

Tycker big har ökats under åren, men iår kan man nog inkludera Liverpool, Manchester C, Manchester U, Tottenham, Chelsea, Newcastle, Aston Villa, Brighton & Arsenal.
Håller med,det har kommit fler klubbar senare år som kan slå sig in i toppen.
Brighton tror jag kan ta göra minst lika bra säsong som fjol ,De zerbi har en spännande spel ide,men frågan är vilka spelare kommer va förlorade när fönstret är stängt..men jag tror Villa kommer va säsongens stora överraskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in