2023-08-08, 20:09
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är inte ett brott att vara i ett narkotikaberoende, och inte att vara beroende av sex. Brottet består i att äga narkotika, och att vara påverkad. Brottet består i att söka felaktig sex.

Att sälja och därmed att locka och underhålla bruket ses alvarligare än eget bruk. På samma sätt borde Dumpens lockande och underhållandet av behovet av felaktig sex ses som negativt och olämpligt.

Brottsprovokation är inget brott. Det ses bara inte som rättssäkert. Det blir bara tal om rättssäkerhet när det blir ett brott att skriva med någon du tror är under 15.
Citera
2023-08-08, 20:09
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det är inte ett brott att vara i ett narkotikaberoende, och inte att vara beroende av sex. Brottet består i att äga narkotika, och att vara påverkad. Brottet består i att söka felaktig sex.

Att sälja och därmed att locka och underhålla bruket ses alvarligare än eget bruk. På samma sätt borde Dumpens lockande och underhållandet av behovet av felaktig sex ses som negativt och olämpligt.
Varför försöker du inte?
Du levererar bara argumentationsfel.

Likställer du narkotika med barnvåldtäkt så får du anteckna i ajabaja-boken att man inte får göra det. Kan du inte skilja på värdet av människor och materiella saker?
Citera
2023-08-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är inget kryphål, det är inget brott helt enkelt. De som köper människor begår brott. Det är inte heller ett brott att vara i ett narkotikaberoende, det är olagligt att köpa och sälja. Dumpe begår heller inte något brott och det gäddorna gär är inte heller ett brott (eftersom målsägande är fiktiv). Begår gäddorna brott (verkliga övergrepp, delar material på barnvåkdtäkter) då kan polisen kopplas in. När polisen blandas in och allmänheten får veta är människor lika kapabla till att ta lagen i egna händer. Det är också mot lagen. Så dit vi vill är att förhindra lagbrott och försök till lagbrott. Speciellt när en trygg barndom står på spel.

Vad gäller Saras tidigare karriär hittade hon bra och ofarligt sätt att fixa snabba cash till sitt knarkande. Och eftersom det är torsken som åker dit så är hon väl skyddad. Vilket oxå är varför jag vill se en lagändring där. När hon omsatte cachen till knark blev hon dock en brottsling. Något alla verkar ha överseende med konstigt nog eftersom hon gödde en marknad som är så lukrativ att folk numera rutinmässigt skjuter varandra i huvudet för att vinna mark. Det om det...

Att leda in en chatt på sex med en person inder 15 är olagligt vilket givetvis är utmärkt. I vissa fall borde kanske den gränsen till och med ligga högre för att skydda en del grupper av yngre som t.ex. intellektuellt funktionsnedsatta.

Däremot har jag ingen koll på om nån av Dumpens chattar prövats rättsligt. Intentionen äe ju att locka till träff med sex och då är det väl skit samma om det är en fiktiv eller verklig person som uppvaktas i andra änden. Om det inte är prövat borde det göras.
Citera
2023-08-08, 20:15
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Håller inte med. Dumpen har vid flera tillfällen sökt upp gubbarna själva, vilket givetvis innebär att de inte nödvändigtvis har sökt efter ungdomar att ligga med.

Bra skrivet !!!
Citera
2023-08-08, 20:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Varför försöker du inte?
Du levererar bara argumentationsfel.

Likställer du narkotika med barnvåldtäkt så får du anteckna i ajabaja-boken att man inte får göra det. Kan du inte skilja på värdet av människor och materiella saker?
Likställer inte utan försöker få dig att förstå.

Du skriver; du har inga argument eller konkreta förslag på vad man kan förbättra eller förändra; jag har skrivit de gärna får fortsätta utan att just exponera på det sättet de gör. Det vore en förändring om de gör det.
Citera
2023-08-08, 20:20
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Vad gäller Saras tidigare karriär hittade hon bra och ofarligt sätt att fixa snabba cash till sitt knarkande. Och eftersom det är torsken som åker dit så är hon väl skyddad. Vilket oxå är varför jag vill se en lagändring där. När hon omsatte cachen till knark blev hon dock en brottsling. Något alla verkar ha överseende med konstigt nog eftersom hon gödde en marknad som är så lukrativ att folk numera rutinmässigt skjuter varandra i huvudet för att vinna mark. Det om det...

Att leda in en chatt på sex med en person inder 15 är olagligt vilket givetvis är utmärkt. I vissa fall borde kanske den gränsen till och med ligga högre för att skydda en del grupper av yngre som t.ex. intellektuellt funktionsnedsatta.

Däremot har jag ingen koll på om nån av Dumpens chattar prövats rättsligt. Intentionen äe ju att locka till träff med sex och då är det väl skit samma om det är en fiktiv eller verklig person som uppvaktas i andra änden. Om det inte är prövat borde det göras.

Du får nog prata om det i en tråd om prostitution för jag är inte insatt i de lagarna eller motiveringar. Ändå tycker jag saker om dem. Jag tycker absolut inte att de ska bli olagligt att sälja sig själv. Kan ligga mycket bakom ett sånt beslut. Hon lämnade också den marknaden. Kanske var det för att hon inte mådde bra av det hon gjorde. Kanske hon till och med försökte bli en bättre människa.

Tyvärr går de inte att pröva rättsligt för det finns ingen målsägande. Håller med om att det är skit samma. Håller också med om det med funktionsnedsättning. Är inte säker, men tror det finns ett lagskydd där.
Citera
2023-08-08, 20:22
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Likställer inte utan försöker få dig att förstå.

Du skriver; du har inga argument eller konkreta förslag på vad man kan förbättra eller förändra; jag har skrivit de gärna får fortsätta utan att just exponera på det sättet de gör. Det vore en förändring om de gör det.
Du lär oss ingenting genom Whataboutism. Det kännetecknar dessutom gäddan.

Idag fick en gädda sitt liv förstört för att han inte vet hur man behandlar barn. Du får prata om terrorism, narkotika och snatteri. Men hans liv är förstört för att han gjorde det enda man inte får göra. Bete er eller lev som samhällets hundar.
Citera
2023-08-08, 21:03
Medlem
Citat:
Du får nog prata om det i en tråd om prostitution för jag är inte insatt i de lagarna eller motiveringar. Ändå tycker jag saker om dem. Jag tycker absolut inte att de ska bli olagligt att sälja sig själv. Kan ligga mycket bakom ett sånt beslut. Hon lämnade också den marknaden. Kanske var det för att hon inte mådde bra av det hon gjorde. Kanske hon till och med försökte bli en bättre människa.

Tyvärr går de inte att pröva rättsligt för det finns ingen målsägande. Håller med om att det är skit samma. Håller också med om det med funktionsnedsättning. Är inte säker, men tror det finns ett lagskydd där.

Du får sälja, men inte köpa sex. Vilket är vad hon utnyttjade. Men huvudpoängen är att hon då som nu går ut i gränsmarkerna. Dumpen har tydligen Utgivningsbevis. Något som massmedium kan ansöka om för att värna yttrandefriheten.

Och det är det Dumpen använder för att kunna hänga ut folk. Om man tittar på klassisk massmedia är man ganska försiktig med namnpubliceringar. Och i fall där det inte finns en stark misstanke om brott eller fällande dom är namnpubliceringar ovanliga. Det finns dessutom inte bara rättigheter vid utgivningsbevis utan även en hel del skyldigheter.

Att Dumpen använder sig av denna metod är intressant. Men det kan även i värsta fall leda till att man gör en översyn av kraven för utgivningsbevis. Resultatet och ev. ändringar kan i så fall bara bli negativa, eller skärpningar om du så vill.
Citera
2023-08-08, 21:09
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Du får sälja, men inte köpa sex. Vilket är vad hon utnyttjade. Men huvudpoängen är att hon då som nu går ut i gränsmarkerna. Dumpen har tydligen Utgivningsbevis. Något som massmedium kan ansöka om för att värna yttrandefriheten.

Och det är det Dumpen använder för att kunna hänga ut folk. Om man tittar på klassisk massmedia är man ganska försiktig med namnpubliceringar. Och i fall där det inte finns en stark misstanke om brott eller fällande dom är namnpubliceringar ovanliga. Det finns dessutom inte bara rättigheter vid utgivningsbevis utan även en hel del skyldigheter.

Att Dumpen använder sig av denna metod är intressant. Men det kan även i värsta fall leda till att man gör en översyn av kraven för utgivningsbevis. Resultatet och ev. ändringar kan i så fall bara bli negativa, eller skärpningar om du så vill.

De har blivit anmälda till JK 50 gånger, men det har blivit nedlagt alla gånger. Då är alternativet polisanmälan och det är det bara en gädda som kan göra.

Varför eller hur Sara levde förut är hennes ensak. Hon är den hon är idag och jag ser inte att hon brutit mot någon lag.
Citera
2023-08-08, 21:19
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Det utgör ett brott att chatta om sex med någon under 15. Mötet fullbordar inte brottet. Brottet sker när ämnet leds in på sex. Över 200 gäddor har fått lära sig det.

Är det inte ett brott att medvetet länka från tiktok till grovt chatt om sex? (För)Leda barn direkt till Dumpens sida? Patrik och Sara är ohederliga. Såg dom förresten på Arlanda häromdagen, de var på väg utrikes.

Edit* För övrigt säger nr.266 att Dumpen spelade 14-åring var påstridig. Jag hoppas han går vidare och polisanmäler. Lågvattenmärke av Dumpen, men de är väl desperata att leverera pöbelvideosar, om personen är oskyldig och inte ens har intresse spelar ingen roll, Dumpen förvrider sanningen. Hoppas de åker dit så det visslar om det.
Senast redigerad av skoputs 2023-08-08 kl. 21:33.
Citera
2023-08-08, 21:21
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Är det inte ett brott att medvetet länka från tiktok till grovt chatt om sex? Leda barn direkt till Dumpens sida? Patrik och Sara är ohederliga. Såg dem förresten på Arlanda häromdagen, de var på väg utrikes.

Det har mer på sin sida än gäddornas grova loggar. Nej, det är inget brott. Har du oro kan du testa att anmäla det. Jag hänger inte på TikTok så jag vet inte hur annonseringen fungerar. Kanske de väljer att sluta annonsera dem.
Citera
2023-08-08, 21:41
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Det har mer på sin sida än gäddornas grova loggar. Nej, det är inget brott. Har du oro kan du testa att anmäla det. Jag hänger inte på TikTok så jag vet inte hur annonseringen fungerar. Kanske de väljer att sluta annonsera dem.

Dumpen vägrar att sluta annonsera på tiktok. Dubbelmoral och oärligt. Då är det helt plötsligt inte så noga vad barn exponeras för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in