2023-08-07, 17:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Nu blir det komiskt att höra honom skälla ut folk som gjort fel..Han kanske kommer att bli lite mer ödmjuk nu och acceptera att faktiskt kan vara fel spiken.
Anders ödmjuk?? Hela hans varumärke är ju att han ska vara en hederlig gaphals som skäller ut folk. Dessutom har han inte dom generna så det blir till att sätta på sig keps och solglasögon i fortsättningen när han ska ut på stöldturne.
Citera
2023-08-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Men det är ju faktiskt klart att tjuven är psykiskt störd. Kronisk lögnhals som skiter i både lagar och regler. Där ger jag dig helt rätt och tror aldrig att fanskapet kommer sluta stjäla.

”Jag är faktiskt både förvånad och besviken”, skriver Anders Öfvergård i ett sms till Aftonbladet.
Citera
2023-08-07, 17:15
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Roliga när man lyssnade på rättegången o han sa detta blippandet inte hörs eller iallafall hörs väldigt lite när man scannar.
Scannade på ICA igår o tror t.o.m. en halv döv hade hört ljudet. Det piper ju konstant i affären när folk scannar som man hör ..
Dessutom är scannern helt stum om det inte fäster. Scannar själv och det går helt problemfritt hur stressad jag än är. Klart att den arge var stressad då det är en pärs att stjäla och spänningen är stor för att det ska lyckas. Att ha påsen på ett skitigt golv och stoppa in stöldgodset är häpnadsväckande och unikt. Har aldrig sett någon ligga ner och scanna...
Citera
2023-08-07, 17:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Klart att lille Anders är besviken och chockad som han skrivit om till Expressen och Aftonbladet. Det finns ingen skam hos snattaren. Funderar över om dom som lider av kleptomani faktiskt tror på det dom själva säger ...
Ja det hade varit mer sympatiskt om han vände nu och sa ungefär att "Sorry, så här är det, jag har problem, och jobbar nu på en lösning". Egentligen lite konstigt, för hans programidé har ju varit att ta folk på rätt köl. Sympatiske snattaren. Eller sammanföras med Lyxfällans kick-ass coach.
Citera
2023-08-07, 17:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Han får börja snatta mkt mer nu om han ska gå vinnande ut det här...
Då får han åka utomlands efterson varenda människa kommer iaktta snattaren i fortsättningen. Blir nog online-handel och så måste han betala vad det kostar. Tror det här är en droppe i havet för vad den människan har roffat åt sig genom tiderna.
Citera
2023-08-07, 17:19
Medlem
Citat:
Anders ödmjuk?? Hela hans varumärke är ju att han ska vara en hederlig gaphals som skäller ut folk. Dessutom har han inte dom generna så det blir till att sätta på sig keps och solglasögon i fortsättningen när han ska ut på stöldturne.
Kan han ? Och kommer han att isåfall klaga till HR ?
Citera
2023-08-07, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det blev fällande dom som jag, och många andra här med mig, lutade åt.

Men klar missbedömning av de i tråden som trodde (eller hoppades) på friande dom.
Ja, hade det blivit en friande dom så är det sedan praxis att man får göra grova fel i självscanning/snabbkassor.

Fritt fram att systematiskt "glömma" scanna köttet - vilket skulle göra det ohållbart för butiker att fortsätta med detta.
Med andra ord tillbaka till 90-talet och galna kassaköer som följd.
Alla tjänar på att Öfvergård döms, förutom han själv.
Citera
2023-08-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Så du menar att det är ett typsikt svenskt karaktärsdrag?

Vet inte om jag kan hålla med dig där.
Människor är tjuvar överallt och svensken är verkligen inget undantag. Titta bara hur mycket teatern roffade åt sig pga detta ärende. 40k + 1k + en jävla massa till som skattebetalarna tvingades strössla.
Citera
2023-08-07, 17:24
Medlem
Citat:
I din fantasi. Om han nu har miljoner så får han hålla hårt i dom för karriären är över och få vill nog förknippas med den ilskne. Frågan är om frun är likadan eller om hon kommer lämna honom nu? Han kan inte visa sig på stan eller bland grannar utan att folk kommer titta snett och jag kan inte se något positivt i hans sfär. Jag har gott ställt men inte fan skulle jag må bra om jag hamnat ens i närheten av hans situation då människan är helt körd i botten. Inga pengar i världen hjälper då man sänker sig själv till avgrunden.
Men för i helvete han har 45 mille. Han kan dra sig tillbaka och leva gött resten av livet. Vem fan bryr sig om pöbeln när man klarar sig fint utan den!? Klarar han inte av att bo kvar i horsverige kan han alltid flytta till ett annat land.
Citera
2023-08-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Någon som har dom och förundersökning?

Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Ingen som har domen? Han borde ju få betala för sina advokatkostnader också, med tanke på hur mycket pengar han har.

Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Domen?

Citat:
Ursprungligen postat av Ha5678
Den har jag inte och TR har stängt för dagen.
Beställer så kommer den nog imorgon

Här kommer domen:

https://anonfiles.com/TbIdb671zd/Nacka_tingsr_tt_B_5076_23_Dom_20230807_pdf
Citera
2023-08-07, 17:31
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Människor är tjuvar överallt och svensken är verkligen inget undantag. Titta bara hur mycket teatern roffade åt sig pga detta ärende. 40k + 1k + en jävla massa till som skattebetalarna tvingades strössla.

Håller inte med om att alla människor är tjuvar.

Men vad är det som får dig att specifikt lyfta fram oss svenskar som tjuvar?

Är lite nyfiken bakom din data eller analys här.

Eller är det något känslomässigt som du personligen blivit utsatt för som ligger till grund för din åsikt här?

Hur är det med dig själv? Är du icke-svensk, och är du själv ärlig som person?
Citera
2023-08-07, 17:32
Medlem
osnutens avatar
Det här beteendet när man får förtroendet att själv plocka på sig varor, och sen råkar glömma den dyraste varan är så himla tröttsamt.
Kanske OT, men har själv hört från kunden framför i kassan på Byggmax:
Kassör: "Jaha, hittade du dom där varorna du hade glömt?"
Kund: "Jo, det gick bra. Fyra betongplattor. Så det är bara att lägga till dom till det du scannade förut."
Kassör: "Men dörren då? Hittade du inte den?"
Kund: "Ja just det. Den glömde jag. Om du följer med ut kan du scanna den också."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in