Citat:
Ursprungligen postat av
Magmunnen
Kan knappast vara första gången han stjäl. Butiken slapp högst troligen en storsnattare. Man börjar liksom inte med tre dyra köttbitar. Det roliga är att så hade han förmodligen själv resonerat om någon annan stod åtalad för samma brott. ”Jag får inte ihop, jag får bara inte ihop det” typ så hade han sagt på sitt ”arga-snickare-manér”.
Människan är uppenbart narcissist, och tänkte väl den dagen jag åker dit ska jag nog allt kunna lirka mig ur det hela genom att jag känd och typ varför skulle jag Arga snickaren med hela folket stjäla. Men den gubben gick inte. Dock är det inget han lider av värst ekonomiskt, i alla fall inte nu. Få kommer vilja anlita en människa som tycker sig stå över moral och lag.
Det var väl så att butikschefen hade lagt märke till AÖ tidigare och trodde att han snattat flera gånger, av vad som framkom i butikschefens vittnesmål. Han vittnade också om att AÖ tidigare hade lyckats springa ifrån kontrollanten utanför affären, om jag minns rätt.
Nej det här var nog inte
first time catch.
Har nog varit många lyckade snatterier tidigare utan att AÖ åkt fast.
Butiken har kostnader för snattade varor, därför får vi andra betala högre priser. Trist kille, AÖ.
"I förhör berättade den civila butikskontrollanten att han var mitt uppe i ett efterföljande av en misstänkt tjuv när butikschefen kom fram och bad honom att istället följa efter en manlig kund. Enligt butikschefen skulle kunden se ut precis som den kände TV-profilen. Butikschefen uppmanade honom att ”punktmarkera” mannen eftersom butiken tidigare haft problem med honom."
Ur "Dagens Juridik" från idag. Går tyvärr inte att länka fn.